• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Carpro PERL: alleen esthetisch of ook beschermend?

swift2asx

Detailing rookie
14 mrt 2011
59
0
Ik gebruik Carpro PERL op mijn trims. Dit maakt de trims mooier en ook beschermd tegen UV-straling.

Nu kun je het ook gebruiken op rubber (bv banden, raamrubbers), maar heeft het ook nut om je deurrubbers hiermee te behandelen?

Voorkomt het uitdrogen oid? (looks en UV bescherming boeien niet bij deurrubbers)

Is het ook goed voor je banden?

Volgens mij... droogt UV je rubber uit... dús...

p.s. ik gebruik het enkel op mn banden, ben er zeer over te spreken!

Welke verhouding doe je op je banden? Daarstraks voor de eerste keer geprobeerd op trims in verhouding 1/3, en ben nog niet helemaal overtuigd. Waren wel trims die nog nooit iets van shampoo gezien hadden in hun bestaan ;-) .

1/1 op de banden, :jippie
voor proef mn parafaanplaat ook met 1/1 PERL gedaan. Word wel zwart maar bleef lang vettig, terwijl mn banden helemaal niet vettig aanvoelen.

Maar voor de trims gebruik ik voorlopig liever trim restorer van poorboys

Hier idem. Perl 1:1 voor op de banden en voor het (weinige) overige kunststof de PB Trim Restorer. Vind de Perl een mooie uitstraling hebben maar resultaat is toch wat minder duurzaam dan de 2-3 maanden die de fabrikant aangeeft. Met name regen heeft toch wel veel invloed heb ik het idee.

Ik sluit me aan bij AudiA3...
Heb de perl coat gekocht eigenlijk als vervanger op termijn van de trimrestorer, maar dat gaat niet door ben ik bang.
De perl coat heb ik gebruikt op al het zwarte kunststof:
- Stootstrips
- Parafaan
- Dakrails (of hoe je die dingen ook noemt)
- Handvaten deurpanelen

Tevens gebruik ik het spul op mijn velgen, daar ben ik redelijk tevreden over.

Vrijdag alles behandeld, hele avond en nacht behoorlijk geregend, resultaat: vlekken op de lak...lijkt een beetje olieachtig.
Met name bij de dakrails. Beetje jammer. Met de trimrestorer had ik hier geen last van.
Op mijn velgen (mat zwart & open structuur) houdt het zich tot op heden redelijk, hoewel ik het idee heb dat de regen er langzaam vat op begint te krijgen.
De volgende keer breng ik het 1:1 verdund aan. Heb nu een combinatie 1:3 geprobeerd.

Kwestie van uitproberen en testen.

Bedankt voor jullie reacties. Ik had een beetje hetzelfde gevoel zoals hierboven beschreven toen ik het toepaste op de trims. Het bleef heel lang vettig en toen ik uiteindelijk met een droge doek er nog even overging leek het net alsof er niets was veranderd ... of toch niet het gewenste resultaat had. Binnenkort maar even op de banden testen.

1:5 op de banden is ook prima te doen. 1:1 t/m 1:3 rubbers etc. Mooi en makkelijk aan te brengen en ziet er uiteraard goed uit, enig nadeel heb echter wel ondervonden. Er hoeft maar 1 regenbuitje te vallen en gedaan is het met het resultaat alles is weer terug bij af. Voor de banden zal ik Pearl aanhouden (lees: opmaken) voor de rest ga ik het eens behandelen met Blackwow.

Hi All
PERL best strength on tires is neat or 1:1 ! more dilution will make weak coat
make sure to clean very well the tire before ! using APC or strong soap.
on plastic trim i would use 1:1 too
in engine room 1:3
ofcourse durability on the tire will depend on washing, but water will not remove it!
the opposite , its very hydrophobic to water:

Hoi allemaal,

Perl op banden kan je het beste puur of 1:1 verdunt gebruiken. Verdere verdunning zal de laag erg zwak maken.
De banden eerst goed reinigen met bijvoorbeeld APC of shampoo.

Op trims is 1:1 aanbevolen

Motorruimte: 1:3

Duurzaamheid op de banden hangt af van het wassen maar gewoon water zal het niet verwijderen.

Ik vind dit echt een zwaar tegenvallens product. Ik heb veel geprobeerd met dit spul maar ik zou het niemand aanraden. Helemaal na een regenbui ziet je auto er niet meer uit, het spoelt er gewoon letterlijk vanaf en allemaal strepen en vlekken. Ik probeer het maar een beetje op te maken op mn dashboard ed maar buitenom echt niet meer.