• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CarPro PERL laat sporen na.. :(

NHke

Detailing chief
11 jan 2009
707
100
Zondag avond de auto gewassen en lekker in de Dodo Juice Purple Haze Pro gezet..
Banden in de PERL en kunststof gedeelte van de spiegels ook..

Gisteren heeft hier dus een beetje geregend en ik kom bij de auto.. :auw
Blijkt dat de PERL gewoon van de kunststof is gespoeld??
Ik heb nochtans niet veel gebruikt..

Bandjes zien er wel nog netjes uit..

11m7xvl.webp

wgrlm8.webp

Kan het zijn dat mijn soort kunststof het niet opneemt?

Ik denk ook dat het kunststof zo gesloten is dat het niet absorbeert. Seat heeft ook een aantal kunststof soorten waar niets op pakt, evenals Renault.

Heb dit met trim-restorer van PB"s ook wel eens gehad. Vaak is het dan nog niet volledig opgenomen als de regenbij erover heen is geweest.

Volgens mij heb je meerdere opties :
- Of vaker dunnere lagen aanbrengen (uitspreiden over meerdere dagen)
- Eerst ontvetten door kunstof te behandellen met APC
- Niet aanbrengen als er regen wordt verwacht (blijft lastig en toch ook wel vaak een gok).

Ik denk gewoon dat het aan de kunststof gaat liggen dan.. Is hele harde en gladde kunststof..
Bij de andere kunststof waar de ruitensproeiers insteken is het niet weggelopen, ligt ook vlakker en is een andere soort kunststof..

Denk dat ik het maar ga afvegen voor de zon zijn sporen na laat :roll

As some guys said here , few possibilities:
plastic it two hard which doesnt absorb.
Perl wasnt diluted enough for external plastic , so it didnt bond well, for external plastic 1:3 or even 1:5 will give good results as well
plastic wasnt clean enough before applying
perl was too "fresh" so rain washed it off,( weak possibility but could be )

Tim thanks...voor de uitleg/aanvulling.Nu weet ik meteen waarom mijn trims klote polijst resten terug blijven komen(bij de poetser geweest voordat de clio van mijn was)thanks maar ga echt geen nieuwe kopen kosten mijn een beetje je van hettem zeg maar(totally offtopic sorry mannen)

I'm a bit confused. How does Avi know Dutch?

@zuidwest10, misschien dat zo'n wondersponsje helpt om die polijstresten voorgoed weg te halen?

NHKe, nette uitstraling van je banden trouwens.

GM ==> Vertaalsite wellicht?

Op de spiegels en grille van onze Seat Ibiza (6L) blijft ook geen enkele dressing plakken, is zoals eerder beschreven ietwat glad, en vrij hard kunststof. Glimt ook al een beetje van zichzelf.

Ik doe er meestal wat Trim Restorer op en neem dat na een uur weer af, word het iets donkerder, en heb je geen sporen.
Ik verwacht dat je deze werkwijze ook wel voor Perl kunt hanteren.

Eelco zei:
GM ==> Vertaalsite wellicht?

Op de spiegels en grille van onze Seat Ibiza (6L) blijft ook geen enkele dressing plakken, is zoals eerder beschreven ietwat glad, en vrij hard kunststof. Glimt ook al een beetje van zichzelf.

Ik doe er meestal wat Trim Restorer op en neem dat na een uur weer af, word het iets donkerder, en heb je geen sporen.
Ik verwacht dat je deze werkwijze ook wel voor Perl kunt hanteren.

Op de spiegels van mij 6L gebruik ik Valma Plastishine dat werkt en houdt prima.