• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CarPro Reload Spray Sealant gebruikt op mijn Mazda6

Serge

Detailing rookie
4 apr 2011
210
0
Vandaag even bij CC langs geweest en daar op aanraden CarPro Reload Spray Sealant gekocht.
En ik moet zeggen de glans en verwerking is perfect!

Bedankt voor deze tip CC

CIMG2554-2.webp

CIMG2551-2.webp

CIMG2550.webp

@hen die er ervaring / verstand van hebben:
ik zie het een beetje zo:
wax + redmist ( oid )
dgps + reload ( of cquartz + reload )

Uitleg:
- de reload meer bedoelt voor op een sealant cq zéér lang houdbare ondergrond
- detailerspray meer bedoelt voor de algemene / reguliere wax

Slaat dit nog ergens op of allen als een tang op een varken ?

Ik gebruik een wax over de Cquartz heen. Ik zie de Cquartz zelf als sealant, maar hij is niet te vergelijken met WGDGPS. Veel duurzamer. Eigenlijk zie ik de CQuartz als echte beschermer van de lak, minder snel swirls(ja dat merk ik nu al.) Cquartz is ideaal als swirl beschermer.

Om te toppen gebruik ik Fuzion, vooral voor de warmere uitstraling en veel mooiere beading.

De Reload kun je over CQuartz heen zetten, dus mijn redenatie is dat de DGPS best nog eens tussen de Cquartz en Fuzion in mag zitten.

Ik zal het binnenkort eens testen (dit weekend?), in welke stage je Cquartz kunt gebruiken, volgens mij het best zelfs voor de glaze, maar dat is een vermoeden, puur omdat de Cquartz beter zal hechten op een kale lak.