• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cartec

zoiets ja.. hij is minder vloeibaar.. iets gelly
ruikt als collinite 845 (erg chemisch)

verder weet ik het neit precies meer,, zaterdag ben ik in het vrieze landschap, en zal ik eens koeken
 
hier zit geen wax op van cartec deze auto's zijn gepolijst met cartec in 4 stappen
daarna zijn ze behandeld met nano lx1 lak coating en dat geeft ze die diepe glans en de laat de matalic in de lak veel meer zien
 
Is zo te zien een van de eerste gifgroene RS'en, gezien het kleurverschil tussen de skirts en de rest van de lak.
(zou bij latere versies opgelost moeten zijn)
 
[MOD]Maken we hier geen show-off topic van? Daar hebben we een apart onderdeel voor.[/MOD]
 
Soepergrover zei:
Is zo te zien een van de eerste gifgroene RS'en, gezien het kleurverschil tussen de skirts en de rest van de lak.
(zou bij latere versies opgelost moeten zijn)


klopt het was de 1e in belgie
 
Ook ik heb vandaag bij een "poetsbedrijf" eens mogen spelen met de producten van Cartec.
Opzet was een 20 jaar oude doffe witte Citroen weer glimmend krijgen op een zo goedkoop mogelijke manier in zo min mogelijk tijd.

Ik heb daarvoor Cartec A0 (polijst) in combinatie met een oranje LC pad en een excentrische machine gebruikt.
Zoals al eerder aangegeven zit het vol met filler, de krasjes en swirls verdwenen in rap tempo.
Wat ik wel een nadeel vondt is dat je 2x zoveel product nodig hebt ten opzichte van een SSR.

Bij het aanbrengen van 3 a 4 drupjes zie je nauwelijks product op de auto verschijnen :weetniet
Ga je daarin tegen 6 a 8 drupjes op een LC pad doen dan zit na een paneel heel je pad vol met product ]-0

Met uitpoetsen eigenlijk hetzelfde. Na een deurpaneel zit je doek al helemaal verstopt door die polijst.
Ook blijf je wazen zien die ik normaliter na gebruik van een SSR niet zie, even de delen innevelen met S&W en dan afnemen met een MF doek lost dit trouwens weer prima op :)^

Ben je tevreden : Ja, het is een realatief goedkoop product (€ 10,- voor 1 liter) en doet prima wat het moet doen voor een " snelle poetser".
Ga je het vaker gebruiken : Nee, ben toch meer een SSR man die een stukje kwaliteit wil afleveren. Dat lukt mij met met de Cartec A0 niet.
Zou je het zelf gebruiken op je eigen auto : Nee, ben van mening dat je swirls en krasjes moet aanpakken ipv ze te verstoppen.
 
Zonder afbreuk te doen aan de ervaringen van onze zeer gewaardeerde Belgische buurman Jeroen (dank voor ervaringen en prachtige foto's), vind ik het leerzaam om te lezen hoe Juffer1 de Cartec producten vergelijkt met bijvoorbeeld PoorBoys.
Dank voor je aanvulling Juffer1 en je leermomenten.