Ook ik heb vandaag bij een "poetsbedrijf" eens mogen spelen met de producten van Cartec.
Opzet was een 20 jaar oude doffe witte Citroen weer glimmend krijgen op een zo goedkoop mogelijke manier in zo min mogelijk tijd.
Ik heb daarvoor Cartec A0 (polijst) in combinatie met een oranje LC pad en een excentrische machine gebruikt.
Zoals al eerder aangegeven zit het vol met filler, de krasjes en swirls verdwenen in rap tempo.
Wat ik wel een nadeel vondt is dat je 2x zoveel product nodig hebt ten opzichte van een SSR.
Bij het aanbrengen van 3 a 4 drupjes zie je nauwelijks product op de auto verschijnen :weetniet
Ga je daarin tegen 6 a 8 drupjes op een LC pad doen dan zit na een paneel heel je pad vol met product ]-0
Met uitpoetsen eigenlijk hetzelfde. Na een deurpaneel zit je doek al helemaal verstopt door die polijst.
Ook blijf je wazen zien die ik normaliter na gebruik van een SSR niet zie, even de delen innevelen met S&W en dan afnemen met een MF doek lost dit trouwens weer prima op
^
Ben je tevreden : Ja, het is een realatief goedkoop product (€ 10,- voor 1 liter) en doet prima wat het moet doen voor een " snelle poetser".
Ga je het vaker gebruiken : Nee, ben toch meer een SSR man die een stukje kwaliteit wil afleveren. Dat lukt mij met met de Cartec A0 niet.
Zou je het zelf gebruiken op je eigen auto : Nee, ben van mening dat je swirls en krasjes moet aanpakken ipv ze te verstoppen.