• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Charade metamorfose: Bijna klaar !

in een woord : WAUW !!!

ik denk dat 99% van de bevolking die auto had afgeschreven vanwege de lak !!!
hoe lang blijft hij nu straks mooi rood ??? is dat met een goede wax nog een beetje zo te houden ?

ps. kun / wil je ook vertellen wat je nu in totaal kwijt bent met dit karwei aan uren / materiaal ??? ben heel erg benieuwd.
 
Schitterend. Van zo'n dingen begin ik te kwijlen. Een vriend van me heeft ook zo'n auto (wel in een iets betere staat). Heb hem al gezegd eens te werk te willen gaan.

Hans V zei:
hoe lang blijft hij nu straks mooi rood ??? is dat met een goede wax nog een beetje zo te houden ?

Hier ben ik ook nieuwsgierig naar. Ongetwijfeld kan iemand die ermee bezig is (zoals op het forum) de glans er wat in houden, maar hoe zit het met een leek? Is dit nu zo'n beetje een af-fabriek lak na polieren of is de lak nu "zwakker"?
 
het is daarna gewoon kwestie van de lak goed te voeden met een glaze en daarna een bescherming te geven met een goede sealant of wax...dit moet je zeker regelmatig herhalen. Rood is nu eenmaal een kleur die gevoelig is aan oxidatie en verkrijting. Er is op dit voorbeeld dan ook geen kleurloze laklaag aanwezig...dit verklaard dat de pads zo rood worden. Op veel moderne rode wagens is hierover een kleurloze laklaag aangebracht waardoor dit fenomeen minder voorkomt.
Bij sommige merken heb je trouwens hetzelfde probleem bij geel ( oudere VW's en Seats bijvoorbeeld)
 
Wat Wim zegt inderdaad. Ik breng een voeding aan (M7 of blackhole) dan een sealant met UV filter (carlack 68 denk ik) vervolgens een pure wax zoals m16

Maar goed dan nog, als de volgende eigenaar er niets meer aan doet is na 1 jaar weer dof. Nog een jaar laten zal die weer gaan verkrijten.

Als ik de auto verkoop ga ik de nieuwe eigenaar goed instrueren, desnoods doe ik er een setje glansprotector bij. Dat scheelt al een hoop.

Maar ik hoop dat ik een goed baasje vindt die er iets meer moeite voor wil doen...
 
Dit is inderdaad een erg leuk project, resultaat is ook super!! Maakt de auto binnen een paar dagen dubbel zoveel waard.. Ooit in het verleden hetzelfde gedaan met een gele Ka. Toen nog met de hand maar zelfs dat had al een verbluffend resultaat.
 
Geweldig project. Knap werk hoor om die weer tot hoogglans te polijsten. "Loopt" dat een beetje, met een DAP op die stroeve, verkrijte lak? En hoe krijg je die rode kleurstof weer uit je pad's en doeken?
 
Het eerste stukje loopt vrij stroef. Totdat je er "door" bent dan gaat het prima. De DAP500 heeft voldoende power als zou een 900 wellicht nog makkelijker gaan.

De pads krijg je niet weer in je oorspronkelijke kleur. Er zal altijd wat achter blijven. Tijdens het polijsten spoel ik ze alleen uit met lauw warm water en draai ze droog op de machine.

De pads maak ik met de hand schoon. Met dreft of dasty of iets dergelijks. Nachtje laten weken werkt ook wel.

BTW: Je ziet het rode residu door het afvoer putje gaan....

Iemand een padwasher te leen in het noorden ?:D


P1030964_zpsdd798c77.jpg


P1030948_zps423d967a.jpg
 
ook met padwasher ga je residu in je pads blijven houden ;)
Mooie klus is het wel, succes met de rest!
 
Die pads zijn flink vies van de lak. Denk je dat een coating zoals bijvoorbeeld C.quartz beter het verkleuren/verkreiten zou voorkomen?
 
Geen idee, ik heb geen ervaring met C quartz. Wat ik wel doe op rode auto's is een sealant met UV filter.

Rood verkleurt snel omdat het het licht en dus UV enorm absorbeert.. Een UV filter zou dus positief kunnen bijdragen..

maar of het nu echt helpt, geen idee...
 
Wij hebben hier een (leen) auto rijden die ook uni rood, is daar zit nu ruim 4 maanden een laagje Collinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 op en ziet er nog steeds keurig uit.
 
Een uv filter lijkt mij dan wel een aanrader bij rode auto's. Ik dacht misschien helpt het wel om de verkleuring wat tegen te gaan gezien het feit het een sealant/coating is.