• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chemische vervuiling

GuidoA

Detailing guru
15 jun 2020
458
135
Wat het precies is, is niet helemaal duidelijk maar dit zou de zwarte lak moeten zijn van een nog geen jaar oude VW Tiguan. De eigenaar werkt bij een fabriek waar de auto in de buurt van een afvoerpijp oid heeft gestaan waar verontreinigde stoom uit kwam. Dat heeft iig een maand zo mogen inbranden in de lak dus normaal reinigen met foam, wassen met shampoo en een beetje apc, onverdunde apc, ijzer en teer reiniger had allemaal geen effect. Misschien dat terpentine of verfverdunner had geholpen maar in overleg besloten om de auto te polijsten en dan ook meteen maar te coaten. Polijsten is bijna klaar en had het gewenste effect, pads moesten wel geregeld schoongemaakt en gewisseld worden, wat een vieze bende. Als hij af is volgt er iets meer in show off.
5892796E-13E4-460A-9634-2C0D3B645BA1.jpeg
 
Netjes! Heb je ook al een teaser van het resultaat? Ik zou dit soort stukjes in het vervolg gewoon al in een show-off plaatsen. Desnoods reserveer je de tweede post zovast voor het vervolg!
 
Helaas nog niet, deze keer te weinig foto's en filmpjes gemaakt en vooral doorgewerkt. Moet ook af en toe gebeuren. Het resultaat volgt nog.
 
Ben benieuwd naar het eindresultaat. Dit zal waarschijnlijk gewoon gedemineraliseerd water zijn. Chemicaliën in stoom komt vrijwel nauwelijks voor.
 
Lijkt me niet logisch dat het gedemineraliseerd water is. Daar zijn mineralen/ionen/zouten uitgehaald en dat vlekt juist niet op lak en wordt bijv. aangeraden om mee te verdunnen. Dit komt van een sojabonen fabriek en zal echt wat anders zijn. Als ik nog hoor wat het geweest is dan laat ik het weten.
 

Vergelijkbare onderwerpen