• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chevy Camaro SS

276159

Detailing rookie
27 dec 2008
196
0
Zaterdag & vandaag bezig geweest met een nog zeer nette camaro SS. De auto is verleden jaar volledig gespoten, in 2 basislagen, 3 lagen kleur en 3 lagen blanke lak + de lastigste detail kleur volgens mij ]-0. In totaal ben ik 17,5 uur bezig geweest en je ziet er niet veel van, maar het resultaat mag er wezen.

Stappenplan:
- Gewassen met Dodo Juice BtbM
- Gekleid met de Gentle Grey klei van Dodo
- Chroom gedaan met de DAP500, light green polishing pad & Proffesional polish
- Lak met de oranje pad en SSR2.5, daarna wit-SSR2.5 en geeindigd met light green en PP
- White Diamond en zwarte pad
- EX-P met rode pad (kan ik hier beter een blauwe pakken, of is er niet veel verschil?)
- 2 lagen Natty's

Intrieur nog netjes stof gezogen, leer schoon gemaakt met APC 1:30 en het leer nog gevoed met een spulletje die me ma had staan.

Wat voor foto's
P1010376.webp

P1010377.webp

P1010378.webp

P1010381.webp

P1010382.webp

Na
P1010383.webp

P1010395.webp

P1010390.webp

P1010391.webp

P1010393.webp

P1010388.webp

P1010387.webp

& voor de liefhebbers. Motorblok, deze is enkel schoongemaakt aangezien het blok deze maand er uit gaat voor een grondige revisie.
P1010380.webp

Vond het zelf een ontzettend moeilijke klus. Telkens zie je weer iets zitten wat je vanuit een eerder standpunt niet zag. Gelukkig was de eigenaar zeer tevreden, en ik was ook tevreden met het resultaat. Op de foto's is het verschil zeer slecht te zien, naar mijn mening, maar kreeg het detail er niet goed op. (camera is een IXUS)

8-)

3 lagen blanke lak vraagt om een wetsanding van de sinaasappelhuid.
Ik lees dat je van een 2.5 op wit over gegaan bent naar PP op light green.
Heb je geprobeerd wat ssr 1 op lightgreen inplaats van 2.5 op wit deed?

De lak was nagenoeg zo glad als een spiegel, dus ik neem aan dat ze bij de spuiter een goede klus geleverd hebben. Hier en daar wel een klein oneffenheidje, maar voor de rest spiegeltjeglad (in vergelijking met de auto's die hier thuis staan, en er ook 2 van opnieuw gespoten zijn).

Heb zeker nog getwijfeld om te eindigen met SSR1 en light green (of met SSR1 op wit te gaan voor de finish), alleen de PP en light green gaf een net zo mooi resultaat. Heb met beide nog een testspot gedaan om het te vergelijken, en vanuit 3 hoeken gekeken of de finish bij de 1 strakker was dan de ander, maar met het blote oog zag ik weinig verschil.

Al met al was dit toch een moeilijke klus terwijl ik nog niet al te lang bezig ben, waarschijnlijk dat het resultaat zeker nog strakker had gekunt.