• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chipex om steenslag te herstellen (korte review)

Misschien een domme vraag maar zou je niet het zelfde resultaat kunnen bereiken met een standaard touch up en een beetje thinner of terpentine?

Geen domme vraag maar wel een simpel antwoord. Nee.

Thinner, terpentine of wat je ook pakt is een oplos(verdunning)middel. Dit zal verse, zachte of nog niet uitgeharde lak alleen maar aantasten of oplossen.
 
  • Leuk
Reactions: Farson
Even een korte aanvullen waarom je niet te snel de gerepareerd steenslag moet polijsten:

“Chipex system has a specially patented and formulated additive that hardens the paint once it has cured. The curing period is in the region of two weeks depending on weather conditions.”

Na ongeveer 2 weken is de gevulde steenslag uitgehard en machinaal te polijsten.
 
Zopas een setje gekocht. Benieuwd naar het resultaat. Alleszins goedkoper dan spuitwerk en beter dan niets doen aan de steenslag.

Eens! helemaal onzichtbaar wordt steenslag nooit maar dit is in mijn ogen een prima resultaat met als bonus bescherming tegen roest en corrosie.

Ben ook nieuwsgierig of de metallic lak variant ook goed werkt. Aangezien ik zelf een niet metallic lak heb.
 
Laatst bewerkt:
Zou dit ook werken op plastic ondergrond van de bumpers? Ik heb nl al een paar steentjes tegen de voorbumper aangekregen en op een lichte lakkleur valt dit uiteraard enorm op!
 
Zou dit ook werken op plastic ondergrond van de bumpers? Ik heb nl al een paar steentjes tegen de voorbumper aangekregen en op een lichte lakkleur valt dit uiteraard enorm op!

Heb het zelf ook gebruikt om m’n plastic voorbumper, een witte auto met zwartje steenslag puntjes is geen gezicht:)
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Ik gebruik al jaren nagellak remover zonder aceton om steenslag glad te maken werkt perfect zonder de lak aan te tasten
Dat zou idd ook goed kunnen. Ik vul zelf weleens hele fijne graveringen met lak, en als het dan aan begint te drogen haal ik het overtollige weg met een wattenstaafje met wat aceton
 
Je kan altijd een tandenstoker gebruiken als touch-up. Ik heb trouwens ook een setje van Chipex gekocht en zal jullie laten weten hoe het ging.
 
Ben wel benieuwd naar de resultaten. Zie veel tekst en bestellingen maar geen foto’s van het resultaat. Wil zelf ook wat steenslag behandelen en dit klinkt wel erg goed.
 
Zou dit ook werken op plastic ondergrond van de bumpers? Ik heb nl al een paar steentjes tegen de voorbumper aangekregen en op een lichte lakkleur valt dit uiteraard enorm op!
ik heb dit gebruikt op de bumper. worked like a charm; Zeer tevreden van de prijs-kwaliteit verhouding van Chipex !
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407