• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chipex om steenslag te herstellen (korte review)

Ik heb ondertussen een andere wagen met een andere kleur. Ook daarvoor heb ik weer nieuwe touch up paint besteld.

Mocht ik weer wat gaan bij tippen zal ik nieuw foto’s maken.
 
Van de zomer op mij blauwe Leon Cupra ST enkele steenslag puntjes bijgewerkt met de set van Dr. Colorchip (road rash kit). Deze kit bestaat uit:

Road%20Rash%20Kit.jpg


Bij CC ook nog een setje van medium touchup pennetjes gekocht, omdat een schone pen per steenslag puntje toch fijner werkt.

Ik heb geen goede foto's die de before situatie laten zien. De steenslag puntjes waren aardig diep en tot op het plaatwerk helaas. Hierdoor was ik genoodzaakt om in meerdere lagen de verf aan te brengen en steeds met de sealAct de overtollige verf te verwijderen.

Hier wat foto's van het 'eind' resultaat, dit was de grootste en lelijkste steenslag punt op de motorkap. Zelf ben ik goed te spreken over het resultaat. Vanaf 20cm zie je de steenslag nog zitten, daarna valt het niet echt meer op. De steenslag is wel netjes opgevuld en gelijk aan de rest van de lak.

IMG_20200717_195010.jpg

IMG_20200717_194942.jpg
IMG_20200717_194949.jpg


Hier nog een ander opgevulde steenslag punt. Op de foto's ziet het er nog allemaal best erg uit, in werkelijkheid valt het zoveel minder op.

IMG_20200628_174717.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: johnwoo
@SkyBuMp Ik vraag mij af als de lak en "sealact" op water of thinnerbasis is, ik vind helaas niks van relevante informatie op hun website terug...
 
Hoe kan ik dat voor je nagaan?

Ik begrijp dat de sealAct niet werkt met een normale lakstift die je bij de dealer kan bestellen.
 
Ik hoopte dat er misschien iets op de bijsluiter zou staan ofzo?

Als het niet zou werken op lak van bij de garage (die is op waterbasis tegenwoordig), dan vermoed ik dat het op solventbasis gaat zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Pter
Chipex uses good old-fashioned solvent-based paint, but with the added twist of a special solution that allows you to remove any excess paint without damaging the original finish
 
  • Leuk
  • Geweldig
Reactions: Aficior en AndyVR
@Pter bedankt ;)

@SkyBuMp kwam de lak in de steenslag niet mee weg als je met de sealact erover ging? Voordeel van solvent basis lak is dat deze niet door de regen zal oplossen.
 
Als je te snel met de sealact over de steenslagschade gaat, lost de verf soms inderdaad wat op. Daarom altijd even wachten alvorens je er met de sealact over gaat.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
@SkyBuMp kwam de lak in de steenslag niet mee weg als je met de sealact erover ging? Voordeel van solvent basis lak is dat deze niet door de regen zal oplossen.
Mijn ervaring is dat als je een week wacht je prima er weer overheen kan zonder dat de eerdere laag weer oplost. Hierdoor kan je meerdere lagen aanbrengen en vul je zo de steenslag op.

Het is wel een geduldig werkje en bij diepere pitjes kan je er wel even zoet mee zijn :)
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407 en AndyVR
Mijn ervaring is dat als je een week wacht je prima er weer overheen kan zonder dat de eerdere laag weer oplost. Hierdoor kan je meerdere lagen aanbrengen en vul je zo de steenslag op.

Het is wel een geduldig werkje en bij diepere pitjes kan je er wel even zoet mee zijn :)
Dit.