• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chroom

Brownie1982

Detailing rookie
17 okt 2013
4
0
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgend probleempje, ik heb een stukje van een VW Kever bumper willen schoon poetsen met Poorboys World Natural look dressing, zoals je kan zien is de roest niet helemaal wel. Eventueel met DAP? Laat maar komen :)

cf9a471b-11d1-4058-9445-76129901ec54_zps57ba9c88.jpg


2935_zps28f02598.jpg
 
Ten eerste zal Natural Look geen enkel effect hebben op chroom, aangezien Natural Look een dressing is voor kunststof. Voor het behandelen van chroom zul je een middel voor metaal nodig zijn, maar omdat een chroom laag vrij dun is moet je daar wel mee uitkijken. Ten tweede denk ik ook niet dat je deze plekken nog weggaat krijgen, omdat de roest door de chroom laag heen is gekomen, mijn pogingen waren in ieder geval hopeloos.
 
Is inderdaad door de laag heen. Je kan het wat toonbaarder maken maar niet beter dan dat.
Beetje Non-Ferro op een doek om de ergste roest weg te halen
Soms kan je het maskeren door wat zilververf in de putjes te wrijven
Dotje op een doekje, inwrijven, kort drogen, nawrijven ...
 
In plaats van Natural Look zal je beter Professional Polish kunnen gebruiken. Zoals RedCat zegt, een roestverwijderaar zoals Ferrous Dueller of Iron Out.
 
Ik heb wel eens gelezen dat aluminiumfolie werkt, dit moet je er gewoon over heen wrijven. Of hele fijne staalwol.
 
Als het echte croome is dan alu folie proberen! Werkt echt super. Daarna polijsten. Super resultaat Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
 
Ik deed dat vroeger altijd met van die pannensponsjes van Brillo, met die roze zeep erin. Dat lukte altijd buitengewoon! Alleen komt het wel weer terug omdat het door de chroomlaag heen is. Of je moet het behandelen met iets wat het beter beschermt of je moet het regelmatig opnieuw doen met de Brillo-sponsjes.
 
Ik heb op de kever van mn vriendin de dap gepakt met een foamed woolpad. Even wat mothers mag&alu op de bumpers smeren en met de dap goed inwerken. Je hoeft niet bang te zijn dat je door het chroom gaaat, dat is wel Dun maar ook bikkelhard.

handmatig kan ook wel maar dan mag je behoorlijk wat elbow grease gebruiken