• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Citroën Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II --> eindresultaat

dannydehert zei:
Heeft dat type nog steeds een hydropneumatische ophanging? of is de koffer zwaar geladen? ;)

Nee helaas heeft de Xsara dat niet meer. De CX zoals je die net op 1 van de foto's ziet natuurlijk wel.

De Xsara hangt zo laag achter omdat er fabrieksaf een verlaagd onderstel op zit. Dat is standaard op deze uitvoering. Overigens een heel groot verschil in rijgedrag ;)
Misschien dat die nu ook nog iets lager hangt omdat er een LPG installatie onder hangt aan de achter kant. Toevallig zit de benzine tank nu ook nog vrij vol.
 
VTSjes zijn zeker leuk ;)
Maar helaas wel wat duurder om te rijden, deze heeft als functie om goedkoop op LPG de dagelijkse km's te maken met de nodige luxe aan board. Daar voldoet die nu prima aan.

Als ik vermogen wil pak ik de CX Turbo wel ;)
 
Net maar eens even het interieur schoon gemaakt.

- Stofzuigen
- Schoonmaken met Megs APC
- Behandelen met PB Natural Look

IMG_8596.JPG


IMG_8598.JPG


IMG_8600.JPG


IMG_8603.JPG


Die Natural Look heb ik nu nieuw, maar dat doet precies wat de titel doet vermoeden. Het geeft een natuurlijke look op het dash, niet zo vettig en glimmend zoals vele andere producten doen :? Het ruikt ook erg lekker!

Ik ben benieuwd hoe lang het netjes blijft zitten. Ik hoop wel dat het nog iets meer in trek, want sommige dingen voelen nu nog wat vettig aan, vooral bij het stuur is dat niet handig.
 
Ziet er toppie uit zeg! Mooi witte klokken. Natural look is niet vet, en houd lang. Ik breng het 1 keer per maand aan, maar echt nodig is het dan nog niet.
 
Ja, het is zeker goed spul.

Het is echt net als nieuw. Eigenlijk ziet het er nog beter uit als het interieur in de auto van mijn ouders die ze van de week hagelnieuw opgehaald hebben ;)
 
Na ruim een jaar heb ik de Xsara weer netjes in de wax gezet ;)

Ik ben eerst begonnen met pb Professional Polish.
En vervolgens natty paste wax.

IMG_0445.JPG


IMG_0443.JPG


IMG_0448.JPG


IMG_0451.JPG


IMG_0455.JPG


IMG_0456.JPG


En hier nog even het volledig album met de rest van de foto's ;)
 
hey,
netjes gedaan hoor,altijd leuk om wat plaatjes te bekijken :cool: :cool: en dan nu naar bed ,kan ik morgen nog ff snel mijn wagen poetsen voor het verplichte paasfeestje!!:glaasje :glaasje :glaasje
groeten danny
 
Bedankt voor de complimenten!

@ Paulus de Boskabouter

Het kleien heb ik deze keer even overgeslagen.
Om eerlijk te zijn had ik er even geen zin in, de laatste 4 weekenden heb 3 auto's gedaan, bij allemaal even het kleien overgeslagen ;)
Deze was van de 3 wel het vuilste, dat komt waarschijnlijk omdat de Xsara bijna dagelijks op de Botlek staat waar gewoon heel veel vuil is.
 
Pas stond mijn Xsara na de detail op de parkeerplaats bij mijn werk naast een hagelnieuw auto. Het kenteken zat einde van de P reeks.

Dan is het wel erg grappig om te zien dat de Xsara meer glans had dan de net nieuwe auto :-b

Inmiddels is de auto natuurlijk vies door het stuifmeel... Ondanks dat de Xsara snachts binnen staat was 1 kort buitje genoeg om de auto lekker vies te laten worden.
Maar vanaf een afstandje zie je de glans er nog steeds doorheen ;)
 
Vandaag de velgen maar eens een beetje opgeknapt ;)

Eerst met velgenreiniger in de wasbox schoongemaakt.
Daarna Iron-X er overheen.

Toen waren ze aardig schoon:

Met flits

IMG_1425.JPG


Zonder flits

IMG_1427.JPG


Vervolgens Meguiars step 1 gebruikt om krassen te verwijderen en wat extra glans terug te halen.
Daarna 3 lagen Wheel Sealant van Poor Boys gebruikt om de velgen te beschermen.
De bandjes ondertussen ook nog mee genomen met PB trim restorer

Ook nog even PB quick detailer plus over de auto gehaald :)

Het resultaat:

Met flits

IMG_1428.JPG


Zonder flits

IMG_1433.JPG


IMG_1435.JPG



En nog wat foto's buiten genomen toen het weer droog was ;)

IMG_1443.JPG


IMG_1444.JPG


IMG_1446.JPG


De rode gloed is de weerschijning van de auto die ernaast staat ;)

IMG_1454.JPG


Hopelijk kunnen de velgen er zo weer een paar maandjes tegen :)
 
Velgen zijn weer mooi strak Arjan! Jammer van die verroeste wielbouten. Citroën en Peugeot hebben normaal bij lichtmetalen velgen toch van die mooie verchroomde wielbouten? De XM en C5 van mijn maat hebben dat wel.
 
Thanks ;)

Misschien dat zulke bouten wel te krijgen zijn, maar standaard is het volgens mij niet.
Ik heb eigenlijk geen idee of dat wel zo is bij de XM en C5 ;)
 
Peugeot verkoopt verchroomde afdekkapjes. 16 stuks voor +/- 32 euro

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Zijn afdekkapjes voor o.a. de Ouragan velgen.