• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Citroën Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II --> eindresultaat

Velgen zien er weer top uit arjan!

die dopjes die nicknameless aanbied zijn inderdaad misschien wel een uitkomst! en andere vol chrome boutjes :)
 
Thanks ;)

Ach dat komt ook wel door de foto's met flits.
De bouten zitten vrij diep, zolang je gewoon naast de auto staat zie je ze niet.

Ik ben eigenlijk bang doordat de bout zo diep zitten je de kapjes er bijna niet meer af krijgt...

Als ik de kans nog eens krijg haal ik ze misschien wel even langs een polijst machine ;)
 
Daar heb je een speciaal trek dingetje voor:

05042011024.jpg


Dit zijn kapjes voor mijn 80 inclusief dat trek dingetje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Afgelopen weekend de stofzuiger eens door de Xsara gehaald en het interieur even behandeld.
Daarna nog even de bolletjes van de zijknipperlichten vervangen, deze waren niet echt oranje meer.

Zojuist de auto zelf nog even gewassen met name de velgen even aangepakt.

Na velgenreiniger nog even IronX overheen gedaan, dat wordt altijd mooi paars :)

IMG_1857.JPG


Na het wassen even een Quick Detailer spray er overheen gespoten om weer wat glans te krijgen.

Nu de velgen weer goed schoon zijn ze direct weer in de Wheel Wax gezet, ik moet zeggen dat dat toch wel een groot verschil maakt. Er zit direct veel meer glans in. Hopelijk blijven deze 2 laagjes weer een paar maandjes hun werk goed doen ;)

Toen ik klaar was nog even wat foto's geschoten omdat er zo'n mooi lente zonnetje staat :cool:

IMG_1868.JPG


IMG_1869.JPG


IMG_1871.JPG


IMG_1874.JPG


IMG_1881.JPG


IMG_1883.JPG


IMG_1885.JPG


IMG_1886.JPG


IMG_1890.JPG


IMG_1898.JPG
 
Arjan, wat staat de Xsara er weer strak bij zeg! Geweldig spul dat Iron-X. Waar heb je die gele lampen trouwens gekocht? Staat erg mooi moet ik zeggen, en natuurlijk echt Frans! Mijn Citrofiele maat wil ook graag gele koplampen in zijn C5. H4 is geen probleem, heb zelfs nog van die old school gele bolletjes die er overheen kunt schuiven. Gaat om de mistlampen en kun je H7 ook in geel krijgen?
 
hey!

even over die afdek dopjes,

die koop je bij bijna elke autospeciaalzaak voor €15,= dealer is daar echt te duur in!


mooie auto! ziet er erg netjes uit!
 
Thanks ;)

Over de gele lampen.
Deze zitten erin:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik laat ze uit de USA komen, want zover ik weet zijn ze in europa niet te koop ;)
 
De Xsara vandaag maar eens gewassen en na een polish voorzien van een vers laagje wax. Dat was toch alweer ruim een jaar geleden...
Wel jammer dat er veel steenslag over de hele auto te vinden is, maar verder is het nog steeds een nette auto.
Met 9 jaar oud en ruim 160k op de teller staan sommige auto's er toch echt een stuk minder netjes bij.

Nog even snel een paar foto's geschoten van het resultaat ;)

IMG_2838.JPG


IMG_2846.JPG


IMG_2847.JPG


IMG_2850.JPG


IMG_2852.JPG


IMG_2854.JPG


IMG_2859.JPG


De polish ook gewoon over de koplampen gebruikt, ze zien er weer iets frisser uit. Liefst zou ik ze nog wat grondiger aanpakken.

IMG_2860.JPG
 
Arjan, wat is je Xsara toch in een prachtige staat :)^ Prachtig die foto van het logo, lak lijkt daar wel vloeibaar :heart_eyes:
 
Thanks leuke complimenten! ;)

Ja ik vind het ook mooie foto van die "vloeibare" lak. Dat is me al eens vaker gelukt, het zal wel met de lak en kleur te maken hebben.
De kleur heet ook Gris Orageux, wat volgens Google translate stormy gray betekend ;)
 
Weer eens iets nieuws geprobeerd.
De Xsara ipv in de Wax maar eens in de Sealant gezet.

100728.jpg


Dit lijkt me prima gezien het seizoen waar we nu naar toe gaan.

Sealant erop.

IMG_4196.JPG


Sealant eraf en we hebben een mooie glans :)

IMG_4212.JPG


Er zitten 2 lagen op alvast.
Ik ben erg benieuwd of dit veel langer blijft zitten dan Natty Paste Wax ;)
 
De Xsara weer een beetje toonbaar gemaakt.

Deze foto is na het wassen, op zich netjes maar toch wat aan de doffe kant en toont weinig kleur.

IMG_6065.JPG


Daarna de wagen met klei behandeld, wat komt er toch weer een troep af.
Polijsten had ik geen zin in, dus over geslagen.
Als glaze heb ik Black Hole erop gedaan.
Plus 2 lagen EX-P sealant
Ook nog wat trimwerk en de banden in de trim restorer gezet.

En het resultaat.

IMG_6072.JPG


IMG_6074.JPG


IMG_6076.JPG


IMG_6086.JPG


IMG_6090.JPG


Valt me niet tegen voor een 10 jarig karretje :cool: