• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Citroën Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II --> eindresultaat

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
319
85
Mijn dagelijkse auto is deze Xsara Coupé op LPG, naast de CX die ik hier al eerder voorbij het laten komen

Net maar eens begonnen met detailen, want dat was wel weer eens nodig. Toen ik de Xsara vorig jaar mei kocht was die al behandeld met iets. Daarna eigenlijk alleen nog maar gewassen. Inmiddels zag je in het licht overal krassen.

Op me werk zijn ze blijkbaar ook niet altijd even netjes :?

Deze schades zaten er echt niet op....

Kras rechts op de A stijl, van boven naar onder...

IMG_7862.JPG


Deze kras op de motorkap loopt onderbroken door van het midden van de kap naar rechts..

IMG_7863.JPG


Diverse van deze plekken aan de recht kant van de auto

IMG_7865.JPG


Alles zit dus aan de rechter kant. Raar denk je? Nee eigenlijk niet.
Op mijn werk is achteruit inparkeren verplicht, dit heeft ermee te maken dat iedereen bij calimiteiten sneller weg kan.
Hierdoor stap ik zelf altijd links in en kijk natuurlijk wel uit voor schade op mijn auto. Aan de rechterkant stappen dus andere in hun auto...

Na het wassen eerst maar eens met ScratchX van Meguiars de ergste krassen aangepakt. Deze waren redelijk snel weg gelukkig. Alleen de putjes die echt kaal zijn daar doe je weinig aan natuurlijk.

De Xsara is nog niet af, maar al een aardig eindje op weg. Het dak, motorkep zijschermen en voorbumper zijn klaar.

Het resultaat van de motorkap, die kras zie je dus niet meer.

IMG_7868.JPG


Hier zijn het dak en motorkap klaar, even snel een foto gemaakt omdat de zon even scheen ;)

IMG_7869.JPG


Nog even een foto tussen door van wat we allemaal gebruiken ;)

IMG_7870.JPG


Oh en deel 2 natuurlijk...

IMG_7871.JPG


En natuurlijk niet onbelangrijk het eindresultaat :)

IMG_7876.JPG


IMG_7877.JPG


IMG_7882.JPG


IMG_7885.JPG


Wel appart om te zien, als ik nu de zijkant van de auto bekijk zie je gewoon kleur verschil tussen het voorspartbord en de rest van de zijkant ;)
Het heeft dus zeker nut, de kleur wordt veel mooier.

Hopelijk kan ik snel verder met de rest :)
 
Erg mooi resultaat hoor!

Breng je Scratch-X machinaal aan of met de hand? Ik heb het produkt laatst handmatig geprobeerd met een Meg's pad maar leek wel of het weinig tot niets uithaalde, zelfs op kleine krasjes. Ga het in ieder geval binnenkort opnieuw proberen met een oranje light cutting pad (ga uiteindelijk wel een DAP kopen hiervoor).
 
Zachte lak denk ik, mijn kameraads C5 heeft ook zachte lak. De XM van hem daar in tegen weer redelijk hard.
 
Ja dat zou best kunnen, het zal ook aan de diepte van je kras liggen denk ik.

Ik kon vanmorgen weer even verder.
Ik heb nu beide zijkanten af gekregen, de deuren en zijpanelen. Net toen ik de wax aan het uitpoetsen was begon het te druppelen buiten.
Dat zijn toch grotere delen als je denkt, toch nog zo'n 2 uur aan bezig geweest.

Nu hoeft alleen nog de achterklep en achterbumper, dan hebben we alles gehad.

In totaal zit er nu bijna 6 uur werk in ;)
 
Gister in de regen ;)

IMG_7887.JPG


Vandaag weer verder gegaan.

Toen ik klaar was begon het weer te regenen, dus echt mooie foto's heb ik niet kunnen maken :(

IMG_7913.JPG


IMG_7915.JPG


IMG_7916.JPG


IMG_7917.JPG
 
Uiteindelijk had ik toch nog wat beter foto's met wat zon kunnen maken :)

IMG_7927.JPG


IMG_7929.JPG


IMG_7930.JPG


IMG_7931.JPG


IMG_7935.JPG


IMG_7938.JPG


IMG_7941.JPG


IMG_7942.JPG


IMG_7943.JPG


IMG_7944.JPG


En nog even wat leuke detail shots ;)

IMG_7945.JPG


IMG_7946.JPG


IMG_7947.JPG


IMG_7949.JPG


IMG_7950.JPG


IMG_7951.JPG


IMG_7954.JPG


Net de voorruit en de spiegels ook nog even met RainX anti rain behandeld. Ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
 
Haha, ja ;)
Dat is work in progres zeg maar, het ziet er inmiddels al totaal anders uit. Eigenlijk geen idee wat ze er mee gaan doen, ik denk dat er gras komt.

Die tegels zijn ook niet alles, die liggen wat los en aangezien daar ook modder onder ligt spatten ze na flinke regen ook moder op de auto :(
Beetje jammer dat ze dat niet fatsoenlijk hebben terug gelegt nadat ze het gesloopt hadden...

Maar ja, de Xsara zou nu in elk geval snel schoon moeten zijn :-"
 
Thanks voor de complimenten!
Ik ben er zelf ook wel tevreden mee :)

BMW4Life zei:
Van wie is die mooie e46 die daar staat? :-b

Van mijn broertje ;)

1x nog geen 10 min in meegereden, dat was genoeg voor mij.
Naar mijn idee een veelste dure compleet zinloze en onbruikbare auto :)_[]
 
dannydehert zei:
Netjes! :)^

Heeft dat type nog steeds een hydropneumatische ophanging? of is de koffer zwaar geladen? ;)

Geen enkele Xsara heeft hydropneumatische vering. De BX, Xantia, XM, GS/GSA, C5, C6, DS, hadden hydropneumatische vering. En bepaalde type Traction Avant's hadden op de achteras hydropneumatische vering. Vergeet vast nog wel een paar types....