• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Clayen VS polijsten

Frogs zei:
Die glaze kun je weg laten,Die collinite 845 is een prima stand alone wax.

Glaze weglaten op een lak die niet gepolijst is vind ik dan weer een slecht advies.
Je wil de swirls juist een beetje opvullen alvorens je er een wax overheen zet.
Dus ik zou de SRP echt niet weglaten, denk zelfs dat van die stap de auto het meest zal opknappen.
 
De glaze laat ik effectief wel weg he??

Die srp is daar de plaatsvervanger van toch?


Wat ik nu graag nog zou weten is of ik die 3middeltjes die ik heb nog kan gebruiken als plaatsvervanger voor iets die in het lijstje staat of niet??
 
De SRP doet cleanen èn glazen tegelijk dus die andere middeltjes heb je dan niet nodig.
Je kàn de SRP aftoppen met een wax maar het hoeft niet persé.
Standtijd wordt met wax wel een heel stuk verlengd, alleen srp blijft niet zo heel lang zitten.
 
Euh....ik zie geen wax op een afbeelding, alleen carwaxshampoo ofzoiets.
Gewoon even een goeie wax bijbestellen collinite of natty,s is niet zo duur en heeft een prima standtijd.
 
Pak de Bilthammer klei, deze kan je met water ipv detailingspray gebruiken en zo spaar je weer €12 uit
De Dodo BTBM shampoo laten vallen en die van HG gebruiken .... weer €12,50

Verder volledig met de goede uitleg van Rogier eens: SRP is een alles-in-1 en voor nu gewoonweg de beste optie
( maar zou wel nog steeds de witte euro polishing foam applicator pakken ! ! ! )

Nu heb je weer een geeltje bespaart en kan je later gaan uitbreiden.
Meer laten vallen en de dingen gebruiken die je nu hebt staan raad ik je echt af, zoals nu voor staat haal je het meeste uit je budget en is later ook goed te gebruiken.


Dan is dit mijn eindlijstje :

Wassen:
HG Wax shampoo
Washandschoen : Monello - Sponge

Neem 2 'zwarte bouwemmers' van een euro ( supermarkt ) om toch met 2-emmer-systeem te werken ( 1 met shampoo ander om te spoelen )

Drogen:
Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm

Velgen
Velgenborstel : Valma - Velgenborstel

De velgen kan je ook beschermen met de Collinite

Kleien:
Biltjammer klei + water
Microvezeldoek : Monello - Peluche Verde - 45x45cm

Cleanen en glazen:
Autoglym - Super Resin Polish - 325 ml
Monello - White Polishing Euro Foam Hand Applicator
Microvezeldoek : Monello - Peluche Verde - 45x45cm

Beschermen:
Wax: Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
Monello - Edgeless Soft Foam Hand Applicator
Microvezeldoek : Monello - Peluche Verde - 45x45cm


Na het wassen de auto afspoelen, daarna meteen kleien etc, weer afspoelen en dan pas drogen
 
Ik ben even langsgeweest in de Euroshop en in Auto 5.

In auto 5 kwam ik toevallig een pakketje tegen :
Microvezelspons met microvezeldoek en droogdoek Voor 5 euro.
Dit kocht ik dus maar, kon er niet voor sukkelen.

Voor te wassen gebruikte ik een vrij goeie shampoo (weet de naam niet meer)
Met die microvezelspons uit auto 5
2 emmers
en die droogdoek

Om te kleien kocht ik een setje in de Euroshop
Turtle Wax - Refine & Shine Clay Bar kit

om te Cleanen en glazen gebruikte ik :
Autoglym - Super Resin Polish
Zonder hand applicator (vergeten kopen)
en met een microvezeldoek die bij de clay set zat (2 micro doeken)

Beschermen:
Om te waxen kocht ik de Autoglym - Aquawax Kit
(ook zonder hand applicator)

Dit was het resultaat :

DSCN7777.jpg


DSCN7760.jpg


DSCN7762.jpg


DSCN7780.jpg
 
En wat vindt je zelf van het resultaat, goed advies die srp of toch niet.
Adviseer je wel om toch een applicator te gebruiken voor beiden.
De glans is er ;)
 
Amai!

Ik ben toch zeker tevreden !! En GLAD door het kleien, amai Oo

Ik veronderstel dat ik dit niet wekelijks hoef te doen?

Welke stappen wel ?
 
Die aquawax blijft niet zo bijster lang zitten dus ik zou dat waxlaagje om de wasbeurt even opfrissen. (totdat je een goeie wax gekocht hebt)
 
Het was nogtans geen van de goedkoopste maargoed :p

Hoeweet je nu eigenlijk of de waxlaag er op zit of niet
 
Als je een goeie wax van Autoglym wil hebben dan had je de HDwax moeten nemen, maar die is nog even een stukkie duurder.
Aan de sheeting/beading kun je zien of de wax er nog goed opzit.
Zie filmpjes in bijv 'de grote lsp test'
 
Wat ik dan weer zo jammer vind is dat er hulp gevraagd wordt zowel hier als elders, je 'uiteindelijk' goed samengesteld pakket voor jouw wensen door meerdere mensen in elkaar wordt gezet,
en je dan uiteindelijk er toch voor kiest om ( in mijn ogen ) een hele stap terug te gaan en kiest voor spullen die het gewoonweg nét allemaal niet zijn :(
 
Wat er in mijn ogen mis is: niet eens zozeer het resultaat ( hoewel dit altijd lastig bepalen is middels (afstands)foto's )), maar meer om hetgeen er vooraf is gegaan.
Zoals eerder aangaf is er best wel wat tijd en energie in gestopt door zowel leden van hier als Dforce om een mooi pakket voor je samen te stellen met producten
gericht op zowel je wensen als je portemonai om zo een goed resultaat te bereiken waar je lang plezier aan kan beleven.
Nu stap je er totaal vanaf en ga je totaal andere producten en werkwijze .... dat vind ik gewoonweg droevig en heb zoiets van "waarom vraag je het dan allemaal als je dan toch je eigen weg gaat bewandelen"
 
@awaces:
Het resultaat is er dan misschien wel, maar ik ben het met Marcus eens: je vraagt om advies, je krijgt vervolgens ook goed (en welgemeend) advies, en je koop dan toch andere artikelen (bovendien zonder uit te leggen waarom je nou dan die andere artikelen hebt gekocht en niet de artikelen die jou geadviseerd zijn)....

Tuurlijk heb je alle vrijheid om alles zelf te bepalen, maar ga dan niet eerst vragen om advies.

Eén klein voorbeeldje:
in jouw post #21 geef je als wax aan "Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml"
in post #24 wordt dit door GMToyota bevestigd als goede wax
in post #45 vraag je of de wax in de door jou geposte afbeelding goed is
maar, zie post #46, die staat niet op jouw afbeelding... in deze post wordt overigens wel weer de Collinite geadviseerd of eventueel een wax van Natty's
ook post #47 adviseert de Collinite
maar wat zien we vervolgens in jouw post #48: je hebt de Autoglym - Aquawax Kit gekocht

En zo staat er nog wel meer "vreemds" in (althans, voor mij vreemd).

Misschien heb ik geen recht van spreken (maar ik bemoei mij graag met anderen :) ) maar ik lees nu dit forum sinds begin mei en nog steeds kom ik (gelukkig!) nieuwe dingen tegen, nieuwe standpunten, nieuwe ideeën. Langzaam maar zeker krijg ik nu een eigen (zeer bescheiden) collectie waarmee ik zo ongeveer alle stappen wel kan doen. Maar als ik hier om advies vraag en ik krijg dan ook advies (zelfs al gaat dat tegen mijn gevoel of overtuiging in) dan luister ik daar wel degelijk naar.... In het algemeen hebben de forumleden die reageren veel meer "weet" van alles dan ik.

En dat mis ik een beetje bij jou (maar nogmaals, dat is mijn gevoel, en dat hoeft dus niet de waarheid te zijn...).
 
Ik zal even verduidelijken waarom ik precies deze producten heb aangekocht.

Het plan was om er vrijdag werk van te maken ivm de producten.
Ik had alles mooi opgeslagen en had alles nog eens doorgenomen.
Het plan was om zaterdag de auto volledig in orde te brengen volgens het stappenplan.
Nu vroeg een kennis van me of ik geen zin had om mee te gaan naar de euroshop in Roeselare.
Waarop ik dus in ging, nu zijn er verschillende dingetjes tussen gekomen waardoor het al snel 14u30 was toen we aankwamen in de Euroshop.

Dus kwam ik op het idee om even te kijken of ze daar de producten niet hadden die me wel verder gingen helpen.
Ik zag producten van Autoglym staan en had er een positief gevoel bij.
Gewoon omdat de Autoglym - Super Resin Polish aangeraden werd ging ik er van uit dat de andere producten ook wel kwaliteitsvol gingen zijn.

Maar aangezien ik de zaterdag had gepland om de auto in orde te plaatsen kocht ik alles dan maar meteen.


*Edit*
Dit is dan oo kde reden waarom ik een 1 Liter fles kocht van de SRP (omdat ik zeker wist dat deze mij aangeraden werd)

Met de klei set dacht ik niet veel verkeerd kunnen doen. Klei en lube is volgens mij niet zo verschillend met andere.

En voor de wax is het een setje waar wat doekjes bij zaten en het is een niet zo groot flesje.