• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Clayen VS polijsten

awaces

Detailing addict
15 jul 2012
87
55
Maar als ik U eerlijk advies mag geven,
dan maakt handmatig polieren geen verschil in vergelijking met het werk dat je er aan zal hebben.

Wat je dan handmatig beter kan doen, is de wagen volledig clayen

Wat denken jullie van dit ?

Klopt het of zit hij er helemaal naast?
 
Er zit een groot verschil in tussen kleien of polijsten.

Met klei haal je de vervuiling uit de lak, met polijsten haal je de swirls weg.

Maarre, waar komt die "wijsheid" vandaan?
 
We zien nu maar een heel klein stukje tekst wat geciteerd wordt. Je zou het ook kunnen opvatten dat handmatig polijsten geen zin heeft in vergelijking met machinaal polijsten (zeker op harde lakken) en dat als hij toch alles handmatig wil blijven doen hij het beter bij clayen alleen kan laten.
 
Deze info is afkomstig van 'Dforce'

Volledig bericht :

Hallo,


Nu zal ik tegen mijn enkel winkel spreken (ipv producten proberen te verkopen)
Maar als ik U eerlijk advies mag geven,
dan maakt handmatig polieren geen verschil in vergelijking met het werk dat je er aan zal hebben.

Wat je dan handmatig beter kan doen, is de wagen volledig clayen,
daarna een glaze aanbrengen om de lak te voeden, en eventueel lichte swirls te maskeren.
En dit daarna afwerken met een sealant of wax.

Dat kan bv met volgende:
Shampoo: Glossworkz / maxisuds
Clay: Blue light clay + Luber
Glaze: Glossworkz Glaze / Blacklight
Wax: (prijs kwaliteit: XXX Hardcore paste wax)

Eventuele toebehoren om uw wagen te wassen:
Washmitt: Thick Microfiber washmitt
Velgenborstel: The hedgehog wheelbrush


Vriendelijke groeten,
Michaël



Wat vinden jullie trouwens van de producten die hij aanbiedt?
 
Zou je niet beter aan de verzender van die mail kunnen vragen wat hij precies bedoelt i.p.v. aan ons
te vragen hoe dit bericht geïnterpreteerd moet worden?
 
Het lijkt mij een prima advies, met prima producten in een prima volgorde. Ik lees goede verhalen over Chemical Guys' Glossworkz shampoo en vooral de glaze. De klei zal ook prima zijn, de CG xxx hardcore paste wax wordt vaak vergeleken met Natty's.

Ik denk dat zijn advies komt met in het achterhoofd dat 'handmatig werken' geen swirls zal verwijderen bij jouw auto, dan kun je het liefst lichte swirls een tijdje maskeren met die glaze.
 
Helemaal naast zit hij niet! Ik denk zelf dat het een uitstekende basis is!:)^
 
Denk ook dat het een goed advies is.
Ik polijst de auto ook niet iedere keer.
En dan hanteer ik ook de stappen.

Maar wat wil je zelf.
 
Gaat bij een concurreert detailing bedrijf met webshop vragen over hoe en wat het beste kan aanpakken en dan hier navraag doen of het advies correct is ?
Zal wel aan mij liggen maar vind toch wel een beetje apart eerlijk gezegd: niet totaal overtuigd van Dforce en diens advies en/of waarom geen advies direct bij CarClean en diens webshop ( zit immers toch op diens forum )

Waarom niet wel gewoon handmatig polieren in plaats er meteen voor te kiezen om de aanwezige defecten te maskeren; zijn legio voorbeelden die aantonen dat met de hand toch echt veel kan bereiken
 
No offence maar ik krag een betere respons van Dforce.

https://forum.Carclean.com/cc_postst14283/Is-deze-combinatie-goed-voor-een-GOED-glanzend-effect.aspx
 
Wellicht komt dat door je vraagstelling?

Wat wil je bereiken tegen welk budget?
 
Het komt door je vraagstelling.

je begint daar met:
"Wat denken jullie van deze combinatie?"

Terwijl je geen combinatie op geeft ;).
 
Ik heb enkele producten in bezit...
Maar die zijn volgens mij waardeloos.

Dus ik kijk voor een deftige kit die me een glanzend effect kan bezorgen.

Helaas ken ik er niet zo veel van en klungel ik maar een beetje rond.
 
Het stappenplan (van nicknameless), behandelt eigenlijk al alle belangrijke stappen:
1 wassen
2 kleien
3 cleanen / polijsten
4 voeden / glazen
5 beschermen.

Als je dit goed doet, in die volgorde, dan heb je het uiterste gedaan wat je met de hand kan bereiken. Ben je hierna nog niet tevreden, dan is een stap naar machinaal een optie om te overwegen.

Voor elke stap heb je producten nodig:
wassen = shampoo. emmers. washandschoen enz. Bijvoorbeeld de shampoo van mothers en een monello washmitt.
kleien = klei. glijmiddel. Bijvoorbeeld de klei kit van Mothers. (erg goede prijs kwaliteit verhouding!)
cleanen = een cleaner, zoals de cleaner van Mothers of Poorboy's World Professional Polish. En een applicator padje.
glazen = een glaze, Bijv. Black Hole van Poorboy's World. En een applicator padje.
beschermen = wax of sealant. Natty's wax. :) Of een Collinite wax (hardcore bescherming).

En natuurlijk een aantal goede microvezel doeken. En ik vergeet vast nog een aantal dingen .. (moet even door met werk :s )