• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krasje rond embleem verwijderen

mhermans

Detailing chief
31 aug 2018
100
85
Roermond
Ik ben opzoek naar suggesties om een klein krasje in de buurt van mijn mercedes embleem te verwijderen.
Ik heb het embleem afgelopen week laten wrappen en nadat ik van dichtbij in de zon goed keek viel me op dat er wat marks rondom zitten met 1 zeer opvallende.

Nu heb ik zelf geen polijstmachine op het moment (wel een festool ets-125, festool rotex en mirka deros 650cv maar durf niet te zeggen of die echt geschikt zijn voor dit werk) en hoop ik hier wat advies te vinden wat te doen

De wrapper heeft bij een detailer gevraagd of hij het weg kon polijsten, deze meende van wel maar nu zag ik dat hij pas enkele maanden bezig is. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit niet goed gaat maar ik wilde toch even wat advies inwinnen.

Denken jullie dat dit makkelijk weg te polijsten is, zo ja hebben jullie nog advies waar op te letten?

Het gaat om een Mercedes W206 C300E welke ik 2 weken geleden nieuw opgehaald heb bij de dealer
 

Bijlagen

  • IMG_9075.jpg
    IMG_9075.jpg
    123,4 KB · Weergaven: 92
@GeBas Sorry vergeten erbij te vermelden. Ik was vandaag even bij de wrapper langsgeweest omdat hij aangaf dat hij het zelf ook niet gezien had en normaal met beetje polijstpasta en doekje het dan makkelijk wegveegde. Dat had hij geprobeerd maar helaas zonder resultaat
 
Om goed te zijn zou het logo best verwijderd worden lijkt mij. Maar gezien je deze pas hebt laten wrappen en de kans groot is op schade aan de wrap/logo, lijkt mij dit niet heel verstandig en al zeker niet gewenst.
Daarnaast gaat afplakken van het logo ook niet zonder risico gezien de wrap vermoed ik?
 
Om goed te zijn zou het logo best verwijderd worden lijkt mij. Maar gezien je deze pas hebt laten wrappen en de kans groot is op schade aan de wrap/logo, lijkt mij dit niet heel verstandig en al zeker niet gewenst.
Daarnaast gaat afplakken van het logo ook niet zonder risico gezien de wrap vermoed ik?
Volgensmij zou afplakken geen probleem moeten zijn. Dat had jij vandaag zelf ook gedaan namelijk, maar verwijderen zou ook moeten kunnen. Als ik de liner van de klep loshaal kan het embleem van achter er losgeduwd worden.

@GeBas dat lijkt inderdaad het geschikte materiaal ervoor, nu moet ik zeggen dat het me net wat te duur is om voor een keer aan te schaffen. Al zag ik wel een rupes ibird te koop staan voor €300 waar ik van overweeg om hem aan te schaffen