• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

cleanerwax Meguiar's bedorven?

marike

Detailing rookie
10 apr 2009
300
0
Een aantal jaar geleden ben ik begonnen met Meguiar's ( zoals zovelen). Nu heb ik nog een pot cleanerwax staan. Gisteren wilde ik er even aan ruiken (vraag me niet waarom) maar de haren brandden bijna uit mijn neus, net zoiets als bij ammoniaklucht. In het verleden was dit niet het geval. Het ruikt erg smerig en je wordt er zelfs misselijk van als je het langer ruikt. Het ruikt een beetje naar collinite met een zware plasticlucht. Kan het zijn dat de wax bedorven is ? Graag jullie antwoord. ( Ik denk dat het gewoon wegmikken wordt ).

Wegmikken inderdaad.
Heb het eerder gehoord dat deze wax 'snel' bederft.
Wax een keer bevroren geweest doordat die in een buitenschuurtje staat?

Deze cleanerwax van Mequiar's ruikt van zichzelf zo! Heb nog een pot staan, ideaal voor chroomwerk. Verschrikkelijke sterke/scherpe lucht! Dus niet weggooien!

Ik heb hem al eerder gebruikt en toen rook hij volgens mij niet zo sterk als nu. Als dat wel zo was, had ik hem vast niet vaker gebruikt. Hij staat binnen, dus is niet bevroren geweest. Nou ja, eigenlijk gebruik ik hem helemaal niet meer, maar vind het ook zonde om hem zomaar weg te gooien.

Structuur van de wax veranderd?
Is ie vloeibaarder geworden?
Is dit niet zo dan is nog gewoon goed.

Structuur is nog normaal. Alleen stinkt hij enorm. Ik zal eens kijken of ik hem nog durf te gebruiken.

Ik pakte vanmorgen mijn NXT Tech Wax 2.0 wax en wist niet wat ik zag! Het was waterdun! Ook leek het te schiften. Ik ben hier naar een shop gegaan met de fles. Ze hadden er nog 4 teruggekregen. Ik kreeg zonder pardon een nieuwe fles mee. Vreemd, ik had ook nog een restje van de vorige versie NXT staan. Deze was nog op "vla-dikte". Productiefout? Of is deze wax beperkt houdbaar?

Die ervaring heb ik ook met de eerste NXT versie (de liquid niet de vaste versie), zelfs na goed schudden lijken er altijd kleine druppeltjes in de wax te zitten bij het aanbrengen. Ik heb niet de indruk dat het de werking beinvloed.

Laatst had ik het ook bij de liquid Gold Glass, na heel goed schudden was het verdwenen.

Heb ook nog de liquid Cleaner wax staan, straks toch ff aan ruiken. $$)

Probleem is dat ik deze waxen nog nauwelijks gebruik waardoor ze lang staan en mss kunnen bezinken? Zou ze eigenlijk periodiek es moeten schudden ofzo. :-/

Fouke zei:
Ik pakte vanmorgen mijn NXT Tech Wax 2.0 wax en wist niet wat ik zag! Het was waterdun! Ook leek het te schiften. Ik ben hier naar een shop gegaan met de fles. Ze hadden er nog 4 teruggekregen. Ik kreeg zonder pardon een nieuwe fles mee. Vreemd, ik had ook nog een restje van de vorige versie NXT staan. Deze was nog op "vla-dikte". Productiefout? Of is deze wax beperkt houdbaar?

In juli had ik ook een fles NXT tech 2.0 toen ik deze voor het eerst gebruikte was deze inderdaad helemaal geschift. Er kwam alleen maar waterige substantie uit en vervolgens een hele dikke kleverige massa. Ik was toen nog niet bekend met het product en heb er een deel uitgehaald. Vervolgens heb ik het hele spulletje zo'n 10minuten als een gek lopen schudden. Hierop was het probleem opgelost. Ik gebruikte hem pas nog en het probleem was gelukkig nog niet terug. Ik weet alleen niet of het product zijn volledige werking heeft. Inmiddels ben ik langzaam aan net overstappen van Meg's naar andere producten en heb onlangs collinite aangeschaft. Werkt naar mijn mening toch een stuk effectiever voor relatief weinig geld.