• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To CleanRiders aflevering: 6 Tips om de ruiten van je auto ECHT schoon te krijgen!

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.673
200
Berkel en Rodenrijs
Je ramen schoonmaken, wat een gekloot! In deze video geven we jou 6 tips om je ramen perfect schoon te krijgen.

Je ruiten moet je zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant goed schoon houden. Maar je ziet nog steeds vlekken, vegen, strepen of vastzittende vervuiling. Hoe je dat kunt oplossen laten we je zien in deze video!


HOOFDSTUKKEN

00:00 Intro
00:23 Tip 1: Glasreinigers
03:35 Tip 2: Glasdoeken
07:10 Tip 3: Hulpmiddelen
09:46 Tip 4: Vastzittend vuil
10:58 Tip 5: 2-1 Glasreinigers
11:38 Tip 6: Glass Polish
15:40 Bonus: Beslagen ramen en krassen verwijderen
17:30 Outro

PRODUCTEN

Glasreinigers
Gebruikt in video: Monello Cristallino
Autoglym Fast Glass

Glasdoeken en pads
Gebruikt in video: Monello Vetro Superiore
Gebruikt in video: Monello Disco Duo applicator
Microfiber Madness Cloudbuster
Profipolish Cloudless

Hulpmiddelen
Gebruikt in video: Invisible Glass Wet-Dray Pro Reach & Clean Tool

Vastzittend vuil
Gebruikt in video: Meguiar's Quik Detailer
Gebruikt in video: Monello Dolce Verde Klei
Gebruikt in video: Monello Peluche Verde microvezeldoek

2 in 1 Glasreiniger en coating
Gebruikt in video: Invisible Glass Clean & Repel
Nanolex Ultra Glass Sealant

Glass Polish
Gebruikt in video: Autoglym Glass Polish
Gebruikt in video: Soft99 Glaco Glass Compound

Bonustips
Pingi Car Dehumidifier
Sonax Profiline Glass Polish
 
Super informatief filmpje. Hulde!

Vraag is even welke glasreinigers geen, en welke wél alcohol bevatten. Lijkt me ook vrij belangrijk als er folie op ruiten zit.

En mij vrouw zei bijdehand dat er eerst wordt afgeraden om gewone microvezel doekjes te gebruiken voor de ruiten (ivm vezels) en dat er op de Pro Reach tool pads met gewone microvezel zitten? Moet sowieso ineens wafeldoeken met opliggende vierkantjes gaan bestellen voor haar.. :D
 
  • Leuk
  • Grappig
Reactions: RoyR, RedCat en Tim
Heel handig en duidelijke film, blijft altijd lastig ruiten (zeker de binnenzijde) maar met de clean tool zeker goed te doen.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Super informatief filmpje. Hulde!

Vraag is even welke glasreinigers geen, en welke wél alcohol bevatten. Lijkt me ook vrij belangrijk als er folie op ruiten zit.

En mij vrouw zei bijdehand dat er eerst wordt afgeraden om gewone microvezel doekjes te gebruiken voor de ruiten (ivm vezels) en dat er op de Pro Reach tool pads met gewone microvezel zitten? Moet sowieso ineens wafeldoeken met opliggende vierkantjes gaan bestellen voor haar.. :D
We gaan er een filter in de shop voor toevoegen.

Op de clean & reach tool zitten ook waffle doeken, dus met gesloten vezel. ;)
 
  • Leuk
Reactions: MTyn en RoyR
Weer een lekker duidelijk filmpje.
Vandaag mijn ruiten ook gereinigd met een Disco duo. En toen afgenomen met een vetro bianco. Persoonlijk vind ik dat wel fijn werken.

Mijn vraag was alleen na het bekijken van het filmpje. Welke Glasreinigers bevatten wel en geen alcohol?
 
Duidelijke video weer! Kijk al weer uit naar de volgende.
200.gif
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Mooi filmpje weer. Voor mij is er maar één reiniger en dat is de Autoglym. Daarna met een wafeldoek, nooit meer strepen.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Nice, goed bezig weer. Leuk ook om nieuwe inzichten te krijgen, net als “productervaringen.“

Offtopic, maar het valt me telkens op… Aan het begin van de filmpjes lijkt het alsof @Tim zgn hoog in de ademhaling zit. Geen idee wat je er aan kunt doen, maar valt me op.
 
Nice, goed bezig weer. Leuk ook om nieuwe inzichten te krijgen, net als “productervaringen.“

Offtopic, maar het valt me telkens op… Aan het begin van de filmpjes lijkt het alsof @Tim zgn hoog in de ademhaling zit. Geen idee wat je er aan kunt doen, maar valt me op.
Haha, geen idee. Het zal de focus zijn denk ik zo van: we gaan van staaarrtttttt..... Ik wiebel me ook suf in de laatste video. Ook weer zoiets.
 
Prachtige video, bedankt ;)
ik heb de Monello disco duo, nog nooit gebruik, dan gaan we het testen op het glas.
nog een vraagje, hoe kan ik het beste de applicator schoonmaken? Gewoon in de was met de doeken?
 
Ja kan gewoon in de was (met microfiber wasmiddel).
Als er vuil is spoel ik vooraf onder de kraan met dreft of beetje microfiber wasmiddel ergste vervuiling er eerst uit en daarna in wasmachine.
 
  • Leuk
Reactions: Josie
Ok, bedankt.
ik heb ooit een kleine flesje Nanolex micofiber wash gekregen met een bestelling, maar is bijna op, ik moet een nieuwe kopen, is de Nanolex goed (heb geen ervaring verder) of zijn betere alternatieven?