• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To CleanRiders aflevering: 6 Tips om de ruiten van je auto ECHT schoon te krijgen!

Leerzame video wederom!
Wat ik mij afvraag is of er ook evtueel gevolgen zijn met de raamcoating wat in het laatste deel van de video word uitgelegd met vorst. Als het waterafstotend is raken je ramen dan minder snel bevroren? En als dit niet het geval is ben je bescherming ook sneller kwijt als je dan alsnog je ramen gaat schoonmaken met zo'n ijskrabber?
 
Beetje laat met reageren maar leuk filmpje! Toch best leerzaam, ook al denk je soms van "oh dit weet ik wel".
Stappenplan met de Disco Duo + wafeldoek vanochtend geprobeerd. Werkte erg prettig. Vooral binnenkant voorruit vond ik het grootste verschil t.o.v. MF doek + wafeldoek. Bedankt voor de tips en ga asjeblieft door met zulke filmpjes! <3

Qua filmpje een verbeterpunt: gebruik B-roll voor het laten zien van producten tijdens het hoofdverhaal (A-roll). Dan heb je minder gedoe met focus wat niet helemaal wil als je dichterbij loopt, product wat beter zichtbaar wordt en minder afleiding voor de kijker. Maar goed, dat vind ik, weet niet of anderen dat ook zo zien. :innocent:
 
  • Leuk
Reactions: Tim en RoyR
Beetje laat met reageren maar leuk filmpje! Toch best leerzaam, ook al denk je soms van "oh dit weet ik wel".
Stappenplan met de Disco Duo + wafeldoek vanochtend geprobeerd. Werkte erg prettig. Vooral binnenkant voorruit vond ik het grootste verschil t.o.v. MF doek + wafeldoek. Bedankt voor de tips en ga asjeblieft door met zulke filmpjes! <3

Qua filmpje een verbeterpunt: gebruik B-roll voor het laten zien van producten tijdens het hoofdverhaal (A-roll). Dan heb je minder gedoe met focus wat niet helemaal wil als je dichterbij loopt, product wat beter zichtbaar wordt en minder afleiding voor de kijker. Maar goed, dat vind ik, weet niet of anderen dat ook zo zien. :innocent:
Dank voor je tip! Het grappige is, is dat de cameraman niet altijd weet wat we gaan doen. Dus dan vergeten we een beetje de focus (letterlijk en figuurlijk) voor de producten.
 
  • Grappig
Reactions: Zrobb
Leerzame video wederom!
Wat ik mij afvraag is of er ook evtueel gevolgen zijn met de raamcoating wat in het laatste deel van de video word uitgelegd met vorst. Als het waterafstotend is raken je ramen dan minder snel bevroren? En als dit niet het geval is ben je bescherming ook sneller kwijt als je dan alsnog je ramen gaat schoonmaken met zo'n ijskrabber?
Je ramen bevriezen natuurlijk gewoon, maar ze zijn met een coating makkelijker ijsvrij te maken. Een krabber raad ik sowieso af. Je kunt beter met een de-icer werken.
 
Hahaha, iedereen hier heeft vast de ramen gedaan na het zien van het filmpje. Jaja, ik ook.

Iemand ook ervaring met coating (Gyeon View/Rainkleer/Rain-X etc) op het raam en DAARNA kleien ivm vliegjes. Gaat dat je coating dan vernaggelen?
 
  • Grappig
Reactions: RoyR
Je ramen bevriezen natuurlijk gewoon, maar ze zijn met een coating makkelijker ijsvrij te maken. Een krabber raad ik sowieso af. Je kunt beter met een de-icer werken.
Ik merk sowieso verschil met beschermde ruiten. Waar collega's stonden te krabben. Waren mijn ruiten gewoon ijsvrij...
Tenzij het heel, heel hard vriest. Dan heb je alsnog de de-icer nodig.
 
Nog een keer het filmpje teruggekeken voor ik vanmiddag de ramen van de auto ging doen (en voor de eerste keer met de Disco Duopad). Wat mij wel opviel: volgens Tim hebben bovenliggende vierkantjes bij een wafeldoek meer oppervlak dan diepliggende vierkantjes. Dat is echter maar de vraag, omdat dit afhankelijk is hoe breed de randen zijn t.o.v. de vierkantjes, maar in veel gevallen zullen de randen meer oppervlak hebben dan de vierkantjes.

Hieronder een rekenvoorbeeld waarbij ik voor het gemak ben uitgegaan van vierkantjes van 8 x 8 mm, en 8 mm tussenruimte:
- oppervlak van een vierkantje van 8 mm: 8 x 8 mm = 64 64 mm2
- oppervlak van een randen inclusief vierkantje in het midden, hiervoor pak 4 mm rand om elk vierkantje (de andere 4 mm rand hoort bij een naastliggend vierkant): 16 x 16 mm = 256 mm2
- oppervlak van alleen de randen: 256 - 64 = 192 mm2

Als de randen tussen vierkantjes even breed zijn dan de vierkantjes hebben de randen dus 3 x zo veel oppervlakte als de vierkantjes (192/64). Je kunt zo ook uitrekenen dat bij vierkantjes van 8 mm de tussenrand smaller moet zijn dan 3,3 mm voor het oppervlak van de vierkantjes groter is dan het oppervlak van de randen.
 
De gedachte doorvoerend kun je beter voor streeploos poetsen van glas gladde doek ipv wafeldoek gebruiken (heb trouwens hier ook betere ervaringen mee). Mijn ervaring is wel dat wafeldoek beter vervuiling verwijderd dan een gladde doek.
 
Het idee achter een wafeldoek is dat op de randen meer druk staat doordat het oppervlak kleiner is dan bij een gladde doek, en dat je bij vegen met een wafeldoek, met iedere rand vuil verwijderd. Dat is ook precies de reden dat ik tussen de 5 en 10 wafeldoeken heb liggen.
 
  • Leuk
Reactions: Redhouse