• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Clearcoat Failure

MrSandman

Detailing rookie
24 mei 2008
612
0
Beste forumleden,

Ik ben zojuist begonnen mijn proefmotorkap te bewerken. Na deze gewassen en gekleid te hebben ben ik met paintcleaner aan de slag gegaan. Echter na een half uur poetsen met een gele Meguiar's foampad nog geen resultaat geboekt (handmatig dus). Echter zag ik wel dat op een plekje de blanke lak begon te bladeren, en daaronder zat de originele kleur waarin de motorkap ooit verkeerde. Hierbij een paar foto's en de vraag: Heeft paintcleaner of een ander middel effect op de kleur van deze motorkap?

De banen die je ziet lopen zijn ook donkerder van kleur, echter zit hierboven nog wel een laag blanke lak.

Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden!

Groet,

Jori

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Als de foto zo bekijk, dan heb jij last van clearcoat failure, oftewel je hebt een probleem met je blanke laklaag. :(

Kijk even hier naar wat andere voorbeelden (niet geschikt voor detailers met een zwak hart :-" )
 
stimpy68 zei:
Als de foto zo bekijk, dan heb jij last van clearcoat failure, oftewel je hebt een probleem met je blanke laklaag. :(

Kijk even hier naar wat andere voorbeelden (niet geschikt voor detailers met een zwak hart :-" )

Je heb helemaal gelijk! Ik had het probleem eerder gezien, ik dacht in 1ste instantie dat de motorkap helemaal verweerd was, maar zie nu dus wel duidelijk het probleem. In ieder geval bedankt voor je snelle antwoord. Nu weet ik gelijk dat ik niet verder hoef te gaan. :party:

De motorkap is niet van mijn auto maar had ik via marktplaats op kop getikt voor 5 euro dus zo erg vind ik 't niet. Toch weer wat geleerd ;)

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Interessante thread over de clearcoat failure. In de vroege stadia zou je inderdaad denken dat het 'slechts' verweerd is, maar hier doe je dus niets meer aan... Er staat hier om de hoek trouwens rode Golf die héél hard die kant opgaat. Niets aan doen, niet wassen, al helemaal niet poetsen... "t is maar een auto hè". :klap

Frappant, onder het lijstje oorzaken:

No protectant (most common reason)

Sukkels...:roll

Filmpje spreekt ook voor zich, lijkt wel of ze 'm gecoat hebben met gelatine of zo...
 
zo he? dat is raar, zoiets heb ik nog nooit gezien! Trek je gewoon de hele blanke lak eraf? Hoe schadelijk is het als je deze hele laklaag eraf haalt? die laag zit er niet voor niks natuurlijk, maar stel dat je alles eraf haalt...is de kap wel weer mooi van kleur...:)
 
dovdmeer zei:
zo he? dat is raar, zoiets heb ik nog nooit gezien! Trek je gewoon de hele blanke lak eraf? Hoe schadelijk is het als je deze hele laklaag eraf haalt? die laag zit er niet voor niks natuurlijk, maar stel dat je alles eraf haalt...is de kap wel weer mooi van kleur...:)
Even informeren wat het beste is nadat de lak eraf is. Dan weer laten spuiten met blanke lak en je motorkap is weer :cool:
 
Toevallig heb ik laatst ook zoiets gezien op een rode seat ibiza van een vriend van me. Hij waste zijn auto regelmatig, waxte hem vaak. Alleen was hij nogal een fan van commandant om de lak weer ''mooi'' te maken :party:
En opeens (in ongeveer een week tijd) veranderde de lak in een slagveld van krassen.

Ik zal er eens een foto van maken. De nachtmerrie van elke autoliefhebber :grinning:

Groetjes,
Vincent
 
Het lijkt hier juist de blanke lak te zijn die verweerd is, daar stink je dus snel in.

Langka heeft trouwens een kitje om kleine 'clearcoat failures' mee aan te pakken, ik ben daar wel nieuwsgierig naar en probeer deze binnenkort naar Nederland te krijgen.
 
Ik heb het product op de Langka website bekeken en ze schrijven dat het werkt tegen kleine clearcoat failure krasjes. Echter als ik de motorkap bekijk (en de website die Stimpy postte) begint de blanke lak laag eerst los te laten alvorens te gaan scheuren. Als ik het goed begrijp is het dus alleen om krassen in de blanke lak te vullen om uitbreiding van clearcoat failure te voorkomen.
 
vicentos ik heb toevallig ook een vriend die een rode seat ibiza heeft en dus ook het zelfde probleem.....komt die vriend toevallig ook uit z'meer? (mayb simular friends?)
 
mag ik bij mij achter ook weleens goed gaan kijken
meende laatst ook rare vlekken te zien
het eerste parkeer deukje viel me wel gelijk op :weetniet
 
ThaMaesta zei:
vicentos ik heb toevallig ook een vriend die een rode seat ibiza heeft en dus ook het zelfde probleem.....komt die vriend toevallig ook uit z'meer? (mayb simular friends?)

Hee,

Meer uit de buurt van hellevoetsluis/spijkenisse.

Groetjes,
Vincent
 

Vergelijkbare onderwerpen