• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Coating voor vizier (motorhelm)

Rain-x anti-regen speciaal voor helmen is ook een optie!
 

Bijlagen

  • 20200110_204751.jpg
    20200110_204751.jpg
    200,4 KB · Weergaven: 0
  • Leuk
Reactions: RoyR
Je geeft jouw voorkeur aan Menzerna Power Lock Ultimate Protection, vanwaar verkies je dit boven bijv Cancoat?
Leuk om zoveel verschillende meningen en uitleggen te lezen!

Allereerst denk ik dat je er niet aan ontkomt om af en toe toch met je hand over je vizier te moeten vegen. Ik doe mijn best om dit in die gevallen zo voorzichtig mogelijk te doen. Vaak is 1 x in een regenbui voldoende. Daarna ontstaat dan een soort van sheeting, waardoor de rest van de druppels (bij lage snelheid) ook weg waaien. Bij hogere snelheden hoeft dit niet. Ik doe dit vegen zo licht, dat ik zelf het gevoel krijg dat ik alleen de waterdruppels raak. :innocent:

Reinigen van mijn scherm doe ik wanneer deze vies is. ik neem het vizier dan los en houd het onder stromend water uit de kraan. Niet koud, maar zeker niet te heet (want dit doet de door mij aangebrachte bescherming smelten en weg spoelen). Daarna met een schilderskwast was ik het scherm en agiteer ik voorzichtig vuil en insectenlijken. Dit doe ik onder continue stromend water en dus zo voorzichtig mogelijk. (Klusje van hooguit twee minuten).

Eens in de zoveel tijd polijst ik mijn scherm met de middelen die ik heb om ook autolak te polijsten. Daarna bescherm ik het met een sealant. De laatste tijd is dat de spekgladde Menzerna Power Lock Ultimate Protection. Af en toe herhaal ik dit na het schoonmaken van mijn scherm.

Een coating hecht zich ook IN de porien van het materiaal waarop het moet hechten. Het mooie is dat een coating ook die miniscuul kleine gaatjes opvult die met het blote oog niet waarneembaar zijn. Ik vrees echter (maar weet dat niet uit ervaring) dat het daarna een stuk lastiger is om dat materiaal eruit te polijsten alvorens een nieuwe laag aan te brengen. Ik ben bang dat je dat dan blijft zien. Lak kun je zodanig polijsten dat je er ietsjes vanaf haalt. Dat is met een kunststof vizier een stuk lastiger denk ik.

Ik denk uit mijn ervaring te weten (in alle bescheidenheid) dat je toch zo af en toe je vizier moet polijsten als je het echt super mooi wilt houden. Dan is een coating een overkill, want die is in principe langer houdbaar dan dat ik mijn scherm mooi kan houden.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb kunnen maken, maar mocht dat niet gelukt zijn, ik sta je graag te woord.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat en Frontysco
@Aficior: ik begrijp je redenering wat betreft de coating polijsten op het kunststof, maar dan zou deze redenering ook van toepassing moeten zijn op de glanzende kunststof deurlijsten die je tegenwoordig op elke wagen aantreft. Niet?
Ik heb daar zelf nog geen coating op moeten polijsten of aanbrengen na het opnieuw polijsten, dus ik spreek niet uit ervaring, maar dan zou je dit hier ook moeten.
Anderzijds is een vizier rond/bol en doorgaans iets moeilijker om te polijsten.
Don’t shoot me if I’m wrong
 
Hallo @Nick1407.

Het gaat er natuurlijk om dat je bij een volgende keer aanbrengen eerst de bestaande laag dient te verwijderen, omdat je anders hoogte verschil hebt, daar waar je de oude laag niet goed hebt kunnen verwijderen. Dat is waar ik dan wat zorgen van heb.

Nu weet ik van het orakel Dibbuz dat je op bijvoorbeeld matte velgen dit niet ziet. Het ZOU kunnen zijn dat je het op een vizier ook niet ziet, maar dat heb ik dus nog nooit geprobeerd. Misschien een keer wanneer ik een nieuwe helm koop of nieuw vizier. Dan kan ik de oude gebruiken om te testen. Het is dus mijn onervarenheid.

Gelukkig kan ik mijn vizier voorzichtig plat drukken. Ik leg die dan op doeken.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Bij een voorgevormd visier moet je heel voorzichtig zijn met uitbuigen
De spanning die je er dan in brengt kan bijv inhouden dat een pin lock niet lekker meer aansluit
Ik heb kleine vierkante MF doekjes van de wibra, in vakje naast het stuur ...
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Goede tip @RedCat m.b.t. dat uitbuigen. Ik gebruik geen pinlock, al is het wel voorbereid. Wie weet dat ik het nog eens ga gebruiken. Dan zou het zonde zijn wanneer ik het verpest zou hebben.