• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

cobra micro restorer. om de hoeveel tijd gebruiken?

kelvin1990

Detailing chief
6 jun 2011
274
85
Als binnenkort het echte werk gaat beginnen wil ik daarna mijn pads en doeken zeer mooi en zacht houden. Ik ben van plan om een dezer dagen de micro restorer aan te schaffen. Om de hoeveel tijd gebruiken jullie dat spul? en welke dosering doen jullie in de gootsteen voor bijvoorbeeld een handwas. Ik merk dat doeken die in nu een jaar gebruik niet meer zo fijn werken en zacht aanvoelen, en moeders ziet het ook niet zitten om elk doekje apart te wassen:-b

Hoe goed is dit spul voor je pads, kunnen ze bijvoorbeeld poreus worden en moet je het daarom maar 1x in de maand/half jaar/jaar gebruiken?

dank!

Gewoon elke keer kan ook ....
Eerst laten weken en dan in de machine (miniwas)
Is nog goed voor de machine ook, wordt ie schoon van

Misschien een keer stofzuigen ter compensatie :lol

Op de kleine verpakking zit een klein reservoir dat je kunt vullen tot 1oz (29,5ml). Voor een kleine was kun je 15ml doen en voor een volle was 30ml. Als je handwas doet of wilt voorweken doe ik de doeken in een emmer met lauw warm water met 30ml Mirco Restore en de doeken. Laat dit een paar uur weken en dan in de wasmachine op het spoel en centrifugeerprogramma. Als ik "snel" wil, dan doe ik de doeken en pads in de wasmachine met 15ml Micro Restore in zo'n wasbolletje op het normale 30°C programma.

Gewoon elke keer als ik een aantal MF doeken gebruikt heb, 1 oz (zoals eerder gezegd) maatstreepje direkt in de wasmachine op speciale stoffen en 40 graden, daarna gaan ze in de droger op een mild warmte programma. Blijven super!
Ik week overigens niks.
Pads was ik met de hand volgens een how/to op het forum

Top!! van de week eens dasty gaan halen voordat ik voor het eerst aan de slag ga. Kan ik ze tenminste in goede conditie houden!

Je kunt je pads ook laten weken (net als doeken) in een emmer met Micro Restore en dan goed spoelen en laten drogen.