• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collectie of project? De bouw van een "detailing garage"

Update van vanavond,
de witte wand zit er nu helemaal in. Nog even de naadjes afkitten, een plintje langs het plafond en dan is het prima.
Bewust gekozen voor hpl panelen, omdat deze eventueel zo af te soppen zijn. En deze hadden we allemaal nog liggen, dus dat was ook lekker makkelijk. :p

Volgende stap word de oranje MDF wand en het plafond wit sauzen. Dan de vloer in een epoxycoating, en het plaatsen van een keukenblok.
Heb daarvoor wel al iets in gedachten, maar ik wil natuurlijk weer meer als in eerste instantie gedacht, dus wordt ook weer een stukje duurder. Maar liever in één keer goed doen dan straks de boel nog een keer overhoop te halen :)

Foto:
15n0leq.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Svenn21
Was ik al blij dat ik thuis droog in een garage kan staan, maar dit...! :eek: Ben benieuwd als het klaar is!
 
Vanmiddag een deel van de nieuwe verlichting opgehaald,
6x 46W floodlights voor aan het plafond.
Ik was eerst van plan om 30W LED lampen te halen, maar deze hebben een hogere lichtopbrengst.
2500 lumen tegenover 2100 lumen.
En zijn een stukje goedkoper :D

Het gaat om deze lampen, maar dan zonder bewegingssensor.
9200000024544091.jpg


Ben benieuwd wat het zicht ermee word...

Wordt vervolgt!
 
Mooie ruimte zeg! Ideaal om lekker binnen te detailen. Ik heb eigenlijk alleen detail ruimtes gezien waar horizontaal TL lampen aan de wand, op 45° en aan het plafond hangen. Dus ben benieuwd hoe het gaat worden ;). Gr. Paul
 
Vanavond even als proef 2 lampen opgehangen. De kleurtemperatuur is wel goed, maar er komt gewoon te weinig licht vanaf.
Ook is het niet fijn dat het licht uit een relatief klein punt komt, wat je met TL verlichting niet hebt.

Oftewel, terug naar het oude plan en dat is inderdaad een flink aantal TL lampen aan het plafond, een stuk of 8 vierkante TL armaturen onder 45° en sowieso langs de muur op ± 1,00m hoogte een rij TL's.

Bedankt voor het meedenken mannen!
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Kleine update, maar zo een duidelijker beeld van de ruimte:
x6ikm.jpg


Foto is wat overbelicht, TL lichtbakken liggen linksonder in beeld.
Kozijn van de schuifpui geplaatst. Plafond afgesmeerd.
 
Zo, het laatste foto-momentje was alweer een hele tijd geleden. Druk druk druk, ook met andere dingen. Verbouw heeft een tijdje stil gelegen, maar er komt nu weer vaart in.

260wsn4.jpg