• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collectie uitbreiding beginner

remyk1

Detailing chief
13 mrt 2015
70
90
38
Barendrecht
hallo allemaal,

ik wil graag jullie advies,
ik wil graag mijn collectie uitbreiden alleen ik ben een beetje de weg kwijt omdat er zoveel keuze is:

Mijn collectie,
meg's:
quick detailer + klei
ultiment protestant dash and trim
quick interieur detailer
endurance tire gel
braie dust barrier
gold class shampoo
gold class liquid wax
soft wash gel
wax cleaner
een droogdoek
en een tas

En wat doeken en pads
white diamont
black hole
Natural look
disco duo pads
peluche verde 3 pack
black finishing pads monello 2 x
3 verschillende kwasten.

Dodo juich purple haze klein flesje,

wat adviezeren jullie mij om erbij de nemen om mijn auto een full detail beurt te geven.
Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven
 
Remy,
Wat voor auto heb je? In wat voor staat is je auto? Wat wil je bereiken? Probeer de spullen die hebt zoveel mogelijk te gebruiken voordat je allemaal nieuwe spullen koopt. Heb je al een machine?
 
Heb je al een washand? Ik heb zelf de meguiars mitt, maar ik zou nu voor de monello gaan als ik er nog geen had.
Meguiars mitt is wel ok, maar elastiek veel te ruim, dus daar moet je je moeder even lief voor aankijken.

Misschien dan ook meteen een gritt guard?

Daarnaast wat Ric zegt, als je een gloednieuwe auto hebt, zal jouw lijstje wel ongeveer volstaan, maar ik zie er niets tussen staan dat echt lak repareert, mocht je een auto hebben die de full detail beurt ook echt nodig heeft ;)
Denk aan polishes met een verschillende slijpgraad. Pads (handmatig of machinaal) ook in verschillende polijstgraad.
bijv. monello: veloce, mezzo, finale
meguiars: ultimate compound, ultimate polish
Poorboys ssr 1, ss2, ssr2,5, ssr3
enz...
 
Ik heb een witte opel Corsa uit 2011 met een zwart dak,
de lak is helemaal goed,

ik wil nu voorlopig nog handmatig poetsen, omdat ik dat nog moet leren omdat helemaal goed te doen en ik eigenlijk ook een beetje bang ben om mijn auto te verzieken. Ik wil eerst een clinic bijwonen voor ik zelf aan de slag ga.

maar alvast erg bedankt voor de tips
 
Hoi Remy,

Wat mij betreft heb je drie groepen. De eerste is de (wekelijkse) wasbeurt, heb je daar genoeg spullen voor? Extra spons, velgenreiniger, woolies of velgenborstels en wat spullen om je auto na te lopen na het drogen en dan ga ik er vanuit dat je al wel goede emmer(s) hebt met roosters. Glasreiniger?

Daarna heb je grondige reinigingsbeurt met spullen die niet veilig zijn voor je waxlaag. Denk hierbij aan kleien, maar ook spoorslag verwijderen met een ijzeroplosser, met een teeroplosser aan de gang en met APC de hoekjes, randjes, etc doen. Daarna met iets met een licht polijstende werking aan de gang, bijvoorbeeld prof polish of een prewax cleaner zoals Rejuvenate of Lime Prime. Hiermee haal je niet zozeer de defecten weg, maar vooral de geoxideerde laklaag en die houdt ook een hoop glans tegen. Daarna kan je de auto afwerken. Lak met een wax, ongespoten plastic en rubbers met een bijbehorend middel (bijvoorbeeld Revive) en iets op de banden en wielen, al is dat laatste optioneel wat mij betreft. En om het af te maken nog iets van een metaal polijstmiddel om oa je uitlaat mee schoon te maken.

Laatste groep is de serieuze poetsbeurt en dan ben je toch wel beter af met een machine, maar kan ook zeker met de hand. Als je niet te grof gaat, kan je niet zoveel fout doen.

Succes en vooral veel plezier en onthoud dat meer producten niet perse beter is!