• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collectie van Madhouse

madhouse

Detailing rookie
11 nov 2011
94
0
Hoi, ik ben Roy en woon in Doesburg. 5 jaar geleden verkocht ik mijn Punto Sporting en ben toen lease gaan rijden, ik heb toen nooit meer mijn auto bijgehouden, dat deed de wasstraat voor mij. Nu heb ik een Punto Evo Mylife aangeschaft omdat ik van werkgever ben gewisseld. Deze auto gaan we natuurlijk weer tot in de puntjes bijhouden.

Mijn collectie tot nu toe:

Dodo Juice
- Dodo Juice Diamond White Wax
- Dodo Juice Rainforest Rub Wax
- Dodo Juice Light Fantastic Wax
- Dodo Juice Born Slippy
- Dodo Juice Supernatural Claybar

Professional Car Wellness
- PCW Wheel Cream Wax

Smart
- Smart Carwash
- Smart Wax
- Smart Wet Shine (Quick Detailer uit de pro line)
- Smart Gel
- Smart Glas
- Smart Cleaner
- Smart Carpet
- Smart Concourse Paste Wax
- Smart Blue-B-Gone

Chemical Guys
- Chemical Guys Diablo Wheelgel
- Chemical Guys All Purpose Cleaner
- Chemical Guys Pro Polish+
- Chemical Guys Glossworkz Glaze
- Chemical Guys Glossworkz Shampoo
- Chemical Guys Fabric Guard
- Chemical Guys V07 Spray Sealant

Gloss-It
- Gloss-It TRV
- Gloss-It Satin leather Cleaner
- Gloss-It Satin Leather Polis

Diversen
- Meguiars NXT Shampoo (voor de velgen)
- Banana Wax
- Foamlance Shampoo
- Foam Master FM10
- 2x Bucket met Grid Guard
- Wat bottles met sprayers (voor verdunning)

Machine en Pads
- Krauss 5200 (DAP500)
- 2x Hex Logic Pad Rood
- 1x Hex Logic Pad Blauw
- 1x Hex Logic Pad Wit
- 1x Hex Logic Pad Zwart
- 1x Hex Logic Pad Oranje

Doeken en Pads
- 5x Fluffy Buffy Towel
- 3x Chemical Guys Fluffer
- 2x Poorboy's Deluxe Mega Towel
- 1x Chemical Guys Myracle Dryer
- 1x Cobra Suppreme Buff Towel
- Meguiars pads
- Monello pads
- No name pads
- Smart Washmitt
- No Name Washmitt
- Nog wat andere vezel doeken
 
Nou beginner, dit is al een aardige collectie. Ik mis polijstmiddelen, een DAP en de nodige pads voor op de DAP.
 
Thnx!

Polijsten is wel de volgende stap waar ik aan zit te denken maar ik heb dit nog nooit gedaan en durf het daarom niet zo goed. Ook weer ik nog niet zo goed welke spullen ik exact nodig heb.
 
Thnx allen! Het was een investering maar dan heb je ook wat :lol

Ik wil nog graag wat spulletjes hebben voor het interieur (stoffen bekleding reinigen en beschermen) en ik twijfel om te gaan polijsten. Het laatste heb ik me nooit in verdiept en heb eigenlijk geen idee wat goede merken zijn van spul en pads, maar daarvoor zit ik hier en ik laat me graag adviseren :cool (ik heb hier even een apart topic voor geopend)
 
Nu jullie mijn collectie kunnen inzien wil ik graag wat advies voor een product om de lak te kunnen voeden. Dus een middel wat ik gebruik voor dat ik de auto ga waxen. Ik hoop dat jullie me hier wat advies in kunnen/willen geven, maar dat zal vast goed komen :cool
 
kijk ff in de shop : glaze

donkere auto : black hole ...

lichte auto : white ..... en nog iets :-b

ik heb een donkere , dat lichte spul ken ik niet vanbuiten .....

polijsten : dap900 starterspakket en wat pads extra nemen + inizio en je kan bijna alles aan.

schrik : zo snel kom je niet door de lak hoor , zeker niet met een dap :cool
 
Nou Danny, valt me mee dat je niet gelijk met de Sealer&Glaze van Mothers komt aanzetten. ;-p

Die White ... heet White Diamond. De Mothers Sealer&Glaze (echt alleen een glaze en geen sealant) en de Black Hole/White Diamond zijn
echt aan elkaar gewaagd. Laatst nog een paar keer kunnen zien op de BMW 7-serie en PT Cruiser clinics.

Van Dodo Juice heb je verder nog Lime Prime Lite.

Maar zoals Danny al aangaf; kijk eens op de pagina met glazes.
 
Mooie collectie al, en wat de glazes betreft is hierboven alles al gezegd. Ik zou bij elke bestelling ook nog even wat doeken erbij doen. Daar kan je nooit genoeg van hebben ;-). Is soms een investering, maar maakt toch echt wel een verschil als je goed wilt kunnen werken met je producten.
 
Ik sluit me absoluut aan bij BC911.
Genoeg doeken is een absolute must....verder, collectiet ziet er puik uit!
 
Thnx allen voor de input, er zitten voor mij hele goede opties tussen. Ook ben ik me al in machinale bewerking aan het verdiepen dus die 2 dingen kan ik mooi combineren :jippie

Wat betreft de doeken, niet allemaal staan er op (heb nu al 8 Fluffy Buffy's en die bevallen erg goed). Bij mijn volgende bestelling wil ik graag wat Monello doeken mee gaan bestellen dus die voorraad groeit wel hoor. Zoals jullie al zeggen, je kunt nooit genoeg doeken hebben (zit nu op 3/4 curver box vol) ,^^
 
Welkom Roy, je collectie ziet er netjes uit hoor :-)^
als het goed is zal die snel groeien aangezien het aardig verslavend is om overal een middeltje voor te hebben

P.S je hebt PB ;-)
 
Thnx Martin!

Inmiddels wat nieuwe dingetjes onderweg:

- DAP500 plus een aantal Hex Logic Pads
- Chemical Guys Glosswork Glaze
- Chemical Pro Polish + (nieuwe wat vettige ultra fijne polish voor mijn nieuwe auto)
- Chemical Guys Fluffer (2x)
- Poor Boys Deluxe Mega Towel (2x)
- Nog wat lege spray bottles

Nu nog een iets grovere polish voor de auto van mijn vrouw aanschaffen en ik twijfel nog over de Dodo Juice Home Brew kit.
 
Iets verder naar beneden: Smart Concours Paste Wax (meer wetlook en langere standtijd). De Rainforest gebruik ik op de auto van mijn vrouw!