• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite 845 machine of met de hand

@Jasper

Detailing guru
20 jan 2017
302
123
32
Provincie Groningen
hallo allemaal na veel positieve berichten te hebben gelezen over de Collinite 845, heb ik besloten deze te nemen en afscheid te nemen van de meguiars nxt.
Nou vroeg ik me af of je het het beste machinaal of met de hand kan aanbrengen ?
Met de hand zou ik dan gaan voor de gele meguiars (omdat ik die nog heb liggen) en voor de machine de zwarte van monello.

Hoor graag jullie mening.....
 
Hey Jasper,

Er is geen ''beste''. De werking van de wax zal niet anders zijn als je het machinaal of handmatig aanbrengt. Tenslotte zal er maar een flinterdun laagje daadwerkelijk aan de lak hechten.

Een zwarte foampad van Monello is een Finessing pad. Deze heeft dus geen cuttingfactor en gebruik je inderdaad om wax/glaze/etc. aan te brengen. Mocht je willen, kan je ook een zwarte pad handmatig gebruiken. :p



Greetz
 
Hey Jasper,

Er is geen ''beste''. De werking van de wax zal niet anders zijn als je het machinaal of handmatig aanbrengt. Tenslotte zal er maar een flinterdun laagje daadwerkelijk aan de lak hechten.

Een zwarte foampad van Monello is een Finessing pad. Deze heeft dus geen cuttingfactor en gebruik je inderdaad om wax/glaze/etc. aan te brengen. Mocht je willen, kan je ook een zwarte pad handmatig gebruiken. :p



Greetz

Ik heb ook nog een rode pad. Kan die niet ook gebruikt worden voor 845?
 
Sorry, mijn fout! Zowel rood als zwart zijn finessing pads.

Ik noemde alleen de zwarte omdat jij zelf de zwarte noemde, hahaa! :p


Greetz