• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite 845 over Dodo Juice soft wax

TheLittle

Detailing addict
13 jun 2025
48
55
Ik heb de auto behandeld met Dodo Juice wax (en, om en om met Red Mist) maar lees zeer goede reviews van Collinite 845.
Dus ik wil deze ook eens proberen, en dan om en om met Insulator Speed Wax.
Moet de auto eerste ge-dewaxed worden? met bv Gyeon Prep.
Of kan de Collinite 845 over de bestaande wax(en) heen gebruikt worden?
Dit natuurlijk na een goede handmatige wasbeurt.

Dus een waxlaag als basis, dan de Red Mist om de week ofso? Wanneer heb je de waxlaag aangebacht en hoelanf gebruik je de Red Mist al als booster?

Dan zal je een prima laag op de auto hebben. Als je dan een wax wil ''proberen'', zal je dus eigenlijk kaal moeten beginnen. Anders zie je eigenschappen van verschillende producten en wat doet dan wat? ;)

Persoonlijk zou ik de Red Mist niet meer gebruiken en de boel vanzelf laten slijten. Als de werking écht minder wordt, dan zit je misschien nét voor de koudere maanden en dán zou ik de auto proberen kaal te krijgen. (Of nu meteen al, al zal een rondje Prep niet voldoende zijn. Dus dan zou ik (meermaals) wassen met heet water en goedkoop afwasmiddel of specifieke producten die een waxlaag aantasten. Kleien is sowieso aangeraden en draagt ook bij)

Vervolgens een nieuwe basislaag (845) en pas na de volgende wasbeurt gaan boosten.