• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite DoubleCoat 476 alternatief

Steff

Detailing chief
8 jul 2012
87
75
NL
Het potje is bijna op en dan kunnen we eens kijken voor een alternatief. Ik ben beginner en doe alles met de hand. De 476 heeft een geweldige standtijd wat wel erg fijn is. Geen idee of het relevant is maar de auto waarop ik de wax het meest gebruik is een Renault in de kleur Jaune Sport.

Misschien zijn er alternatieven waar ik overheen kijk? Of is er een wax wat de kleur wat beter uit komt.

Hey hallo,

Ikzelf ben niet echt een wax-fanaat, maar ik gebruikte vanaf mijn start in de Detailing de vloeibare Collinite 845 en de vaste 476s. Beide vond ik prima.

Inmiddels heb ik de Collinite 915 omdat deze eveneens een goede standtijd heeft (iets minder als de 476s en wat meer als de 845) maar veelal omdat deze wax meer oliën bevat en daardoor wat meer voor de kleur zou kunnen betekenen. (Donkerblauwe BMW)

Inmiddels heb ik hem gebruikt op een zwarte Porsche en de wax gaf meer diepte aan de kleur/glans! Ik ben dus ook erg benieuw hoe dit op mijn eigen auto zal uitpakken, maar ik verwacht hetzelfde effect.

Wax is uiteraard héél persoonlijk, dus verder kan ik je niet helpen. Haha!

Greetz

Dag,

Ik vind Sonax Polymer Netshield een erg goed product met een degelijke standtijd, een hele goede beading en sheeting en het is makkelijk aan te brengen.