• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite DoubleCoat 476 alternatief

Steff

Detailing chief
8 jul 2012
87
75
NL
Het potje is bijna op en dan kunnen we eens kijken voor een alternatief. Ik ben beginner en doe alles met de hand. De 476 heeft een geweldige standtijd wat wel erg fijn is. Geen idee of het relevant is maar de auto waarop ik de wax het meest gebruik is een Renault in de kleur Jaune Sport.

Misschien zijn er alternatieven waar ik overheen kijk? Of is er een wax wat de kleur wat beter uit komt.

Hey hallo,

Ikzelf ben niet echt een wax-fanaat, maar ik gebruikte vanaf mijn start in de Detailing de vloeibare Collinite 845 en de vaste 476s. Beide vond ik prima.

Inmiddels heb ik de Collinite 915 omdat deze eveneens een goede standtijd heeft (iets minder als de 476s en wat meer als de 845) maar veelal omdat deze wax meer oliën bevat en daardoor wat meer voor de kleur zou kunnen betekenen. (Donkerblauwe BMW)

Inmiddels heb ik hem gebruikt op een zwarte Porsche en de wax gaf meer diepte aan de kleur/glans! Ik ben dus ook erg benieuw hoe dit op mijn eigen auto zal uitpakken, maar ik verwacht hetzelfde effect.

Wax is uiteraard héél persoonlijk, dus verder kan ik je niet helpen. Haha!

Greetz

Dag,

Ik vind Sonax Polymer Netshield een erg goed product met een degelijke standtijd, een hele goede beading en sheeting en het is makkelijk aan te brengen.

omdat deze wax meer oliën bevat en daardoor wat meer voor de kleur zou kunnen betekenen. (Donkerblauwe BMW)

Inmiddels heb ik hem gebruikt op een zwarte Porsche en de wax gaf meer diepte aan de kleur/glans! Ik ben dus ook erg benieuw hoe dit op mijn eigen auto zal uitpakken, maar ik verwacht hetzelfde effect.

Is het zo dat de wax nog iets aan de kleur kan toevoegen? Zo ja, is dan de Collignite een goede keuze, of zijn ook daar nog alternatieven voor? Ik sta voor alles open.

de wax gaf meer diepte aan de kleur/glans!

Ik was zelf redelijk sceptisch over waxen die voor wetlook of dergelijken zouden zorgen. Dan zouden de olien van de wax werken als een glaze-effect en juist een glaze doet weinig tot niks meer als je goed polijst. Dus dat leek mij altijd zo krom.

Totdat ik recent de 915 kreeg geadviseerd om mijn eigen auto (<--- avatar) wat meer diepte te geven qua kleur/glans. Deze heb ik van een forumlid over mogen nemen en recent geprobeerd op een zwarte Porsche die ik, na eigen zeggen, goed had gepolijst.
Bij het aanbrengen merkte ik al op dat de kleur ietsjes donkerder leek, maar ik nam nog niets aan totdat ik de wax had uitgewreven. Toen ik de auto dus afnam, was de kleur/glans daadwerkelijk dieper! Zelfs de mensen die in de garage aan het werk waren en dus de auto vooraf hadden gezien, viel het op.

Alternatieven voor de 915 of überhaupt een andere wax, dat laat ik aan de andere hier op het forum over. Sommige van die GlimKezen hiero hebben een zeecontainer vol met waxen. :P

Greetz

Ikzelf gebruik de waxen van Dodo met volle tevredenheid.

Voor jouw auto zou Banana Armour echt ideaal zijn als blink wax (specifiek voor gele en rode kleuren) maar heeft niet een hele lange standtijd.

Supernatural Hybrid en Hybrid Nano zijn toppers in standtijd. Daar waar de Hybrid erg vriendelijk is met opbrengen en afnemen is de Hybrid Nano is harder werken met afnemen (zo heb ik gelezen en nog niet zelf geprobeerd.)

Ikzelf vind het leuker om de auto om de 2 maanden opnieuw in de wax te zetten. Erg therapeutisch zij de hoofddokter tegen mij :mask: :eek::eek:

Polijsten = 90% van het eindresultaat en wax moet slechts de lak beschermen dat is een beetje de basisgedachte waarbij er uiteindelijk wel subtiele onderlinge verschillen zijn tussen waxen qua looks.
Collinite 476 = een heel goede wax als je kijkt naar verwerkbaarheid/prijs/standtijd. Ddj waxen zijn goed echter zal bv Banana Armour qua looks weinig verschillen met de 476.
@Steff wat zoek jij in een Wax?

De Collinite-waxen hebben een goede prijs-kwaliteitverhouding. Bijv. de 476s die jij nu hebt, daar kan je waarschijnlijk wel van inschatten dat die lang meegaat. Zo ook de vloeibare 845.

Als de 915 op mijn auto meer diepte/warmte geeft, dan houd ik lekker bij die wax. Veel verschillende resultaten zal je niet behalen na een goede polijstbeurt, dus dat laatste beetje extra is persoonlijk. Collinite is mij tot op heden enorm goed bevallen, dus als de 915 ook doet wat ik verwacht, vind ik het prima qua wax.

Greetz

Alleen naar de standtijd gekeken zou je Fusso coat 12m kunnen proberen. Die vind ik qua duurzaamheid beter dan 476.

@Steff wat zoek jij in een Wax?
Ik gebruik de huidige wax vooral in de winter. Aangezien ik de auto buiten moet waxen is een lange standtijd wel erg fijn. Wassen kan nog wel, maar met 5 graden ga ik niet de hele auto staan poetsen.

waarom veranderen,als deze bevalt
Niets moet, ik was alleen nieuwsgierig naar alternatieven.

Alleen naar de standtijd gekeken zou je Fusso coat 12m kunnen proberen. Die vind ik qua duurzaamheid beter dan 476.
Deze is iets duurder maar heeft een betere standtijd zo te zien. Thanks!

Ik kan mij van die Fusso 12 Months alleen herinneren dat er een discussie was over de standtijd.

Is deze inmiddels al eens getest?

Greetz
Zit inmiddels nu 1 maand op mijn Ibiza. Dus kan er nog weinig over zeggen.
Op onze 2e auto wil ik binnenkort op de motorkap een testje maken met wat diverse waxen en sealants. ☺

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Op youtube staan meerdere filmpjes van de Fusso coat. Waaronder een aantal na een half jaar die nog een super beading en sheeting hebben.

Op youtube staan meerdere filmpjes van de Fusso coat. Waaronder een aantal na een half jaar die nog een super beading en sheeting hebben
Hmmm... Dat klinkt super! In de webshop staan ook 3 reviews die alleen maar positief zijn. Eén daarvan zegt zelfs dat Collinite er niet tegenop kan.

Wat een belachelijke beading en sheeting! En dat voor een behoorlijk lange periode, zo lijkt het.

En niet eens duur, denk ik. (Weet de duurzaamheid niet)

Greetz

Het heeft zeer goede eigenschappen. Na het aanbrengen is het aan te raden om de eerste 7 a 8uur niet te rijden. En de wax schijnt pas na een goede week uitgehard te zijn.

Attention:
-After using the wax on a car, for best results please try and not drive the car for 7-8 hours.
-If conditions allow and for best results, please do not wash the car with shampoo for a week, only use water.
-Full polymerization of a polish makes 7 days.

Laatst bewerkt:
Het heeft zeer goede eigenschappen. Na het aanbrengen is het aan te raden om de eerste 7 a 8uur niet te rijden. En de wax schijnt pas na een goede week uitgehard te zijn.

Attention:
-After using the wax on a car, for best results please try and not drive the car for 7-8 hours.
-If conditions allow and for best results, please do not wash the car with shampoo for a week, only use water.
-Full polymerization of a polish makes 7 days.

Klopt helemaal Timm,heb het zelf ook fusso coat dark wax

Vind het niks,als je het aanbrengt voelt het raar aan,veegtest helpt ook niet blijft nattig,dus na 20 minuten er af wrijven dat gaat dan weer wel goed,blinkt als een spiegel,maar wax blijft na zweten,gevolg vreemde vlekken die je de volgende dag ook weer weg kunt wrijven,stand tijd is een week of 7,geef mij maar M16,of colinite 476s,nog een betere optie vind ik is Dodo Juice Supernatural 2.0 wax