• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite DoubleCoat 476 alternatief

Ben nu ook nieuwsgierig naar wat meer toelichting. De auto staat momenteel toch in Dodo Juice Banana Armour en ik zal pas in het najaar overgaan op een winter wax met een standtijd van ongeveer 4 maanden. Langer mag altijd, maar dat is niet nodig.

Ik las het topic nog eens door en vraag mij nu het volgende af;

De wax is niet duur, heeft belachelijk goede hydrofobische eigenschappen en een standtijd die vele malen langer is als de goede waxen die bekend zijn...

Waarom is dit dan niet een groundbreaking nieuw product die alle anderen van de tafel veegt? :P

Ik heb zo mijn twijfels...

Greetz

Eens met quantoxx.
Het is dan wel geen spannende wax qua geur en kleur en ik snap dat je iets anders wilt proberen.
Maar de 476 is niet duur en daarmee kun je zeker 50x de auto behandelen.

Je kunt naast de 476 ook een panel pot dodo of nattys nemen om zo nu en dan eens aan te brengen.

https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Natty_s_Paste_Wax_Blue_Sample_60ml_PB_NPB2_103142

Als je Colli 476 een super wax vind om reden dat zijn standtijd gewoon erg goed is zou ik daaraan niks veranderen. Vind je 476 prima werken en maar je wil toch een andere wax proberen, zou ik in de familie blijven en Colli 915 aanschaffen. Heel misschien heb je dan een iets kortere standtijd dan 476. Maar omdat 915 meer carnauba bevat heb je een warmere glans wat juist op een warme kleur, wat geel is, een grotere kers op de taart zal geven.

Soft99 Fusso is een insane leuke wax kwa eigenschappen. Beading/sheeting is insane goed en metallic deeltjes komen t.o.v vele andere waxen erg gaaf naar boven. Alleen de glans vind ik iets flets t.o.v. carnauba waxen omdat het een sealant is. Op een non metallic kleur geel zal Fusso daarom niet mijn persoonlijke voorkeur hebben.