• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite Liquid Insulator Wax #845

RobvA

Detailing addict
22 feb 2009
70
65
Hallo,

Ik heb deze week de Collinite binnen gekregen. Ik wil hem dit weekend eens uitproberen alleen vraag ik me af hoe ik deze het beste kan verwerken. Ik vraag me dit af omdat het nu een soort korrelige vaseline is in het flesje. Ik heb hem al eens goed geschud maar dat maakt geen verschil...:lol

Pannetje met warm water, 5 minuten of zo laten in staan,goed schudden. aan brengen met pad.
45 minuten laten curen.
Uitwrijven.
Bling Bling:party

Dat is wel een heel snel antwoord :lol Is het verstandig om deze wax nog te toppen met bijvoorbeeld natty's blue?

De #845 toppen is echt niet nodig. Mits een goede ondergrond heeft deze een uitstekende houdbaarheid. Maar het kan natuurlijk prima. Zal weinig toevoegen verder.

Yup toppen is een hype dingetje. een gevoel zo van hela ik heb er piet pier en pol wax op zitten]d~^
Uiteraard kan je prima 2 laagjes 845 er op zetten dan weet je zeker dat je niet iets hebt overgeslagen.

Jongens.. niet opwarmen... het staat toch op de verpakking dat je er geen vuur of openvuur bij moet houden! Ga niet onnodig gevaar opzoeken dus!

Je moet de collinite gewoon even goed schudden, dat doe je ongeveer 10 minuten! Doe dat wel wanneer de wax op kamertemperatuur is (ga hem niet bij de verwarming leggen... om te laten smelten).

Kamertemperatuur... schudden totdat de wax zo als "olie" vloeibaar wordt!

Het resultaat is echt geweldig en een plezier om de wax aan te brengen!!!

+1 voor SkyBump!

Maar ook de Natty's Blue is een genot om mee te werken. Daarom hebben de meeste hier ze allebei.

Gewoon schudden en blijven schudden, op een gegeven ogenblik wordt het echt vloeibaar. Hierna wordt het sneller vloeibaar, dan hoef je minder lang te schudden ;)

SkyBuMp zei:
Jongens.. niet opwarmen... het staat toch op de verpakking dat je er geen vuur of openvuur bij moet houden! Ga niet onnodig gevaar opzoeken dus!

Au bain-marie is geen open vuur.;)

Maar als je je "schud" spier wil trainen :lol

Ik heb laatst mijn zomervelgen er al mee behandeld en dit weekend de 206.

De fles doe ik in een pedaalemmerzak en vervolgens leg ik die in een teiltje met lauw water.
Daarna nog even flink schudden en de wax is prima homogeen van samenstelling.

Lijkt me niet echt kwaad kunnen deze methode, bovendien had ik deze tip ergens in een topic hier gelezen.

Als je nou gewoon eerst een pan water opwarmt, het gas uitdraait en dan de fles er in laat opwarmen...
Of gewoon heet water uit de geiser/boiler?

Moet zeggen dat ik dat schudden wel een klein nadeel vind van de 845 dat schudden.

SkyBuMp zei:

Je moet de collinite gewoon even goed schudden, dat doe je ongeveer 10 minuten! Doe dat wel wanneer de wax op kamertemperatuur is (ga hem niet bij de verwarming leggen... om te laten smelten).

Kamertemperatuur... schudden totdat de wax zo als "olie" vloeibaar wordt!

Het resultaat is echt geweldig en een plezier om de wax aan te brengen!!!

Helemaal mee eens. Bij mij was 5 minuten schudden voldoende om het langdurig olie vloeibaar te houden.

heerlijk om mee te werken en de beading is meer dan fantastisch

Centoquarantasette zei:
Helemaal mee eens. Bij mij was 5 minuten schudden voldoende om het langdurig olie vloeibaar te houden.

heerlijk om mee te werken en de beading is meer dan fantastisch
Ik had de wax per TNT ergens in januari ontvangen toen het nog zo koud was buiten rofl , De was was toen echt super dik als een vette pap, na op temepratuur gekomen te zijn.. ff schudden en gaan! De dop is inmiddels wel al gaar en draait rondjes om de fles, ik heb de dop vervangen door een poorboys tuit dopje (tip van DAF44).

Vandaag was het zover. Na een paar minuten shaken was hij mooi vloeibaar! Helaas ben ik de losse dopjes van mn PB flesjes kwijt. Zo is het soms een beetje lastig doseren:lol Hij werkt wel erg lekker en t resultaat was ook prima!

RobvA zei:
Vandaag was het zover. Na een paar minuten shaken was hij mooi vloeibaar! Helaas ben ik de losse dopjes van mn PB flesjes kwijt. Zo is het soms een beetje lastig doseren:lol Hij werkt wel erg lekker en t resultaat was ook prima!
Mooi zo! waar blijven de foto's :lol

Weer een blij schuddende #845 gebruiker w^^w