• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite Liquid Insulator Wax #845

Vandaag de #845 in warm water gelegd, werkt PERFECT. Je moet nog wel schudden, maar het gaat een stuk sneller en gemakkelijker :-b

Even een snel vraagje over de 845. Achterop staat dat de wax detergent proof is. Betekent dit dat ik de spullen waarmee ik het aanbreng/uitpoets hierna nooit meer schoon krijg of ergens anders voor kan gebruiken? Ik heb namelijk een hele mooie groene grote Poorboys MF doek (DMMT Groen) gekregen en ik wou m daarmee uitpoetsen. Komt die MF doek daarna weer als nieuw uit de wasmachine?

Wassen van je pads en doeken is geen probleem.

Je kunt eventueel de pads met wat gele dasty of APC inspuiten. Even laten intrekken en uitspoelen.
Doeken kunnen zo in de wasmachine (geen wasverzachter)

Bij de laatste wasbeurt heb ik zelf 2 dopjes Microfibre rejuvinator van Pinnacle in het wasverzachter bakje gedaan.
resultaat: alles was brandschoon.

Grappig dat het erop staat. Detergent proof betekend dat het wasmiddel bestendig is. Ik denk dat ze proberen te vertellen dat als je morst op je kleding, dat je het eruit kan krijgen.
Pads en doeken die ik gebruikt hebt voor de collinite komen bij mij in ieder geval schoon uit de wasmachine :ja

Ik dacht juist omdat het zo heavy duty vettig enzo was dat het nooit meer uit je doeken zou komen, en das toch zonde dan. Bedankt voor het antwoord ;)

Gewoon met een megs applicator doen dan verbruik je niet zo veel en kun je het product zeer gelijkmatig aanbrengen :-)^

Ik gebruik idd ook een megsapplicator werkt heel fijn. (Heb alleen nu wel een dispenser bottle besteld om teveel product te voorkomen.)

Ik heb een dopje van de poorboys spray and wipe op de collinite fles gedraait. Het kinderlock gedeelte was bij mij na de eerste 2 keer openen al gaar, dispenserdopje er op en gaan.

Zit nog te twijvellen tussen de 845 en de Natty's.

Voordeel van de 845 lijkt me dat je het eventueel ook machinaal kunt doen.
Laat deze wax trouwens ook een sluier achter naarmate het langer cured ?

Paar vraagjes aan jullie :
- Hoe lang laten jullie deze wax curen,
- Hoe makkelijk poetst het uit,
- Wat gebruiken jullie als ondergrond ?

Gr. Arjan

De 845 is de ondergrond ;) is namelijk een sealer.

Aan gezien jij al een natty's heb zou k dus lekker de 845 nemen, ga je zeker tevreden van zijn :ja
Hij laat geen sluier achter en wrijft super gemakkelijk uit na een half uurtje curen.

Paar vraagjes aan jullie :

- Hoe lang laten jullie deze wax curen ?De wax zeer dun opbrengen met de machine en afnemen als ie is opgedroogd. meestal kan dat binnen 5-10 minuten al
- Hoe makkelijk poetst het uit, ?Super gemakkelijk zo lang het niet de dik is opgebracht
- Wat gebruiken jullie als ondergrond Ik gebruik deze wax als ondergrond omdat ie heel lang blijft zitten (8-10 maanden volgens collinite)

Zover ik weet is de natty een pure carnauba wax. Dus een show wax.

De collinite is een ras apart ;)

Ik gebruik de 845 als sealent en top het met Fuzion.

Heb te weinig kennis van de achtergrond om je echt een duidelijk antwoord te geven :weetniet

Laat ik het anders zeggen :

Kan ik de 845 als laatste stap aanbrengen (na bijvoorbeeld de clay of een black hole) zoals ik dat met een Tech2 wax of een natty's wel kan ?

Gr. Arjan