• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite Liquid Insulator Wax No. 845 makelijk aante bengen in de winter

Dolby

Detailing rookie
15 feb 2009
128
0
Zoals het topic al zegt, is de Collinite Liquid Insulator Wax No. 845 ook in de winter periode makkelijk te hanteren/op te brengen om de auto goed in de wax te zetten. Of is het in de winter een no go ivm de kou zodat de wax te hard blijft zodat het bijna niet uit te wrijven is ? Graag jullie meningen.

Zit namelijk te twijvelen tussen Collinite Liquid Insulator Wax No. 845 en de PB Natty's Blue wax.
 
Euhhhh, winter? Heb je al naar buiten gekeken? :-"

In principe kunnen alle waxen ten alle tijden aangebracht worden, alleen zal het curen wat langer duren en het aanbrengen een koud klusje.
In het geval van de Collinite zul je deze even warm moeten zetten en flink schudden.

De Collinite is een goede wax om de winter door te komen, deze heeft een lange standtijd :ja
 
Jos, ik heb de collinite ook.

De collinite heeft wel als "nadeel" dat deze tijdens het aanbrengen erg moeilijk te zien is en wit uitslaat als je hem te lang laat zitten.
Ook vindt ik de 845 een redelijk lange cuurtijd hebben tov de Natty's

Verder is een aandachtspunt ook dat je de pad's die je met de 845 gebruikt goed moet uitspoelen omdat ie anders wegvreet.

Wat ik wel een groot pluspunt vindt is de lange standtijd, deze is langer dan die van de Natty's.

Gr. Arjan
 
Pads kunnen gewoon mee in de wasmachine. daarna laten drogen aan de lucht, kamer temp. Niks aan de hand:ja
 
Ik heb geen ervaring met de natty's maar de Collinite is de meest duurzame wax die je hier zult vinden. De beading is uitzonderlijk goed, en echte nadelen kleven er niet aan. Hoogstens dan dat je even meot schudden voor gebruik.
 
Bedankt voor de reactie tot nu toe al. Dus de Collinite is een wax die zeker langer blijft zitten en een betere beading heeft dan de Natty's ?

Ik heb nu 1x gewerkt met de Natty's Blue wax en vond het echt geweldig soepel werken het opbrengen en vol in de zon laten curen dik 1 uur. Omdat ik ondertussen een andere auto aan het helpen was om daar zijn wax uit te wrijven. Maar tot mijn verbazing kon ik gewoon de Natty's blue wax zonder enige probleem uit wrijven. Echt top moet ik eerlijk zeggen en het ruikt ook nog eens lekker maar dat is maar heel even. :heart_eyes:
 
De Natty's poetst een stuk makkelijker uit dan de 845 Jos !

Zeker in de volle warme zon vindt ik het erg lastig om deze goed te kunnen uitpoetsen.

Gr. Arjan
 
Je moet de collinite echt heel dun aanbrengen Ik had een keertje per ongeluk een flinke scheut die ik toen maar heb gebruikt voor de motorkap maar dat was niet fijn om uit te poetsen.....

Verder laat ik de collinite meestal een half uurtje in de zon staan, dan even de swipe test en dan uitpoetsen.

Breng het iig niet te dik aan, anders is het idd een bitch om uit te poetsen, maar ik denk dat dat ook over de Natty's gezegd kan worden..
 
Dat geldt voor alle waxen en sealants denk ik...

Heel dun aan brengen is het devies! Te dik heeft geen zin, alleen maar productverlies en uitwrijven wordt een hel.
Beter 2 dunne laagjes dan 1 dikke.




meuh
 
Thegame1512 zei:
Ik heb geen ervaring met de natty's maar de Collinite is de meest duurzame wax die je hier zult vinden. De beading is uitzonderlijk goed, en echte nadelen kleven er niet aan. Hoogstens dan dat je even meot schudden voor gebruik.

Wat is de standtijd dan?
 
Als ik het zo lees blijf ik tot nu toe bij Natty's Easy on & off. Zelfs in de volle zon. :heart_eyes: