• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845

even dit topic gebruiken ipv een nieuw te openen.

is het mogelijk om deze wax aan te brengen na het clayen, of is het ook noodzakelijk om een glaze en sealer aan te brengen voor het waxen?

Ik heb nog nooit wat onder de 845 gezet, omdat ik 'm hoofdzakelijk gebruik om de winter te overbruggen.
Een glaze breng je aan om het uiterlijk te beïnvloeden en de 845 is al een sealant-achtig product, met een behoorlijke standtijd op zichzelf.

Vandaag de auto weer gewassen omdatie nogal vies was (jaja).
Echt alleen maar gewassen en gedroogd. Bij het voorspoelen met de tuinslang viel me op dat er geen druppels meer gevormd werden op de motorkap en het dak. Ik heb vorige maand no. 845 aangebracht en DJ Pre-Wax cleaner en gekleid voor dat de wax werd aangebracht. Standtijd van minder dan 1 maand lijkt me nogal weinig. Ik lees juist dat heel veel mensen deze wax gebruiken door de lange standtijd, maar als dit het is.....
Na het wassen (Monello Lavare, 4pompjes in 10L) was er wel weer iets te zien van beading, maar niet echt geweldig. Op de motorkap was er niks meer van over iig. Heb ik de wax te dun aangebracht, te kort laten curen (~30min)??

Voor het wassen, bij het voorspoelen, kan het voorkomen dat je geen druppels ziet. De auto is dan immers nog vuil.
Na het wassen, bij het afspoelen, kan beading ook afwezig zijn. Dit komt door een "verschil in oppervlaktespanning" of iets dergelijks. Er zit een theoretisch verhaal achter die ik nu op dit moment even niet meer weet. Maar het kan inderdaad voorkomen dat je afspoelt en geen tot weinig beading ziet, maar de volgende dag heeft het geregend en staat je auto weer vol met druppels.

Er zijn genoeg ervaringen van mensen te vinden (waaronder ik) die minimaal 3 maanden halen met Collinite 845, dus het is in ieder geval niet gebruikelijk dat deze na een maand al op is. Dit kan verschillende invloeden hebben, zoals verkeerd opbrengen en/of afnemen (de redenen die jij noemde, maar bijvoorbeeld ook: goed geschud van te voren?), maar ook externe factoren zoals: de auto was erg vies(onder een boom geparkeerd? industriegebied?), of dat het kort na het opbrengen ging regenen. (de wax was na het afnemen misschien niet volledig uitgehard en voor een bepaald deel nog kwetsbaar).

Ik neem trouwens aan dat je eerst gekleid hebt en daarna pas DJ pre-wax cleaner hebt gebruikt. Dat is een prima basis voor Collinite.
Dit gezegd te hebben: Beoordeel de beading eens een dag later na het wassen, en niet direct na het wassen. Dit kan al een verschil opleveren. Succes in ieder geval.

Bedankt voor je antwoord. Ik heb goed geschud ja. En voor de DJ PRE wax cleaner heb ik gekleid ;).
Auto staat naast een raffinaderij geparkeerd dus dat zou ook invloed kunnen hebben. Thuis staatie altijd vrij, dus niet onder een boom, dat voorkom ik.
Als het regent zal ik eens kijken of er druppels worden gevormd.

Mijn bus heeft nu na 6 maanden nog steeds een prachtige beading.

Dat is wel zonder te wassen......
Over een week is hij weer aan de beurt.