• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite of M16 na Meguiar's Ultimate Paste Wax?

wiseguy

Detailing rookie
27 jun 2011
23
0
Ik sta op het punt om een goed pasta wax aan te schaffen.
Nou hoor ik diverse dingen over Collinite, maar ook over M16.

Ik wil graag een mooie diepe glans hebben nadatde auto's behandeld zijn, maar een mooie beading en sheeting is natuurlijk ook gewenst.

Wie heeft ervaring met beide waxen?

Ik wil ze overigens gebruiken om de Ultimate paste wax van Meguiars te toppen (deze heb ik al en zal dus nog wel even gebruikt worden voordat ik deze ga vervangen).

Ik hoor graag jullie mening, eventueel onderbouwd met foto's. :mrgreen:

Colli en M16 zijn beide onwijs goed, maar ondanks dat je de Meg's nog niet wilt wegdoen en alleen wilt gaan toppen met 1 der 2;
vraag ik me af of niet zinvoller is om dat de colli /M16 meteen als dubbele laag te gaan gebruiken

Die Ultimate paste Wax smeert wel heel erg lekker uit, dus ik wil die gewoon blijven gebruiken....

Wat is het voordeel van het combineren van de Collinite met M16? en welke zou ik dan als laatste moeten doen? De M16 of de Collinite?

Overigens, welke Collinite is het best aan te bevelen? Ik zie dat er verschillende zijn, maar ik heb begrepen dat de 915 wel de beste/meest gebruikte is.

915 / 476S / 845
Alle bovenstaande Colli's worden redelijk vaak gesmeerd...
Wat Markus bedoelde, is 2 lagen van dezelfde wax smeren...
Zelf heb ik de 845 nog staan, en de M16 gehad. Beide prima waxen hoor, als zijn ze beide niet de gemakkelijkste qua verwerking.

mwoa.... ik heb toevallig laatst bij een kennis gebruik gemaakt van M16 om de Ultimate paste wax mee te toppen.... alleen heb ik zoveel mooie dingen van de Collinite 915, dat ik me afvroeg wat er beter zou zijn: de Collinite 915 of de Meguiars M16....

Uitgangspunt is dus een hele diepe glans.... duss..... wie kan me vertellen welke van deze 2 de mooiste/diepste glans geeft....

Ik sta namelijk op het punt om een bestelling te plaatsen en dan wil ik ook 1 van deze 2 mee laten komen.