• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite

Ik gebruik de 845 en die staat er nu 3 weken op, brengt gemakkelijk aan en wrijft steeds goed uit (na 30 minuten doe ik dit)
De beading is enorm, en naar wat ik lees verwacht ik langdurig resultaat :ja

Ik heb op de Ibiza nu ook een bijna 3 weken de 845 zitten.
Auto was erg vuil, na de laatste weken zonder regen, dus veel stof en vliegen op de lak.
Ondanks de vervuiling was de glans toch nog heel acceptabel.

Vandaag voor het eerst gewassen, ging heel aangenaam. Vuil en vliegen hadden zich duidelijk niet goed kunnen hechten en lieten zich erg makkelijk verwijderen.

Afspoelen was ook prima, tuinslang zonder sproeier er aan, en het watergordijn gleed bijna perfect van de lak af. Afdrogen was dus ook een eitje.

Na de restanten water afgenomen te hebben is hij weer helemaal netjes, glans is weer mooi, en hij voelt weer heerlijk glad aan.:love

Ik ben erg tevreden met deze wax tot zover, ben benieuwd hoe hij zich de komende tijd gaat houden.

IMG_2469.webp

Ik ben ook een grote Collinite fan!
(Pics: 915 Marque d'Elegance).

Ik vind de beading echt ongelooflijk :love :love
Voor een busje van 35 euro heeeeeeeeeeeel goed

Diverse sheeting filmpjes op Youtube spreken ook boekdelen.

P1000075.webp

P1000076.webp

Wat is er eigenljk van aan dat de 845 een glaze laag zou verwijderen ?
(door solventen ofzoiets)

Ik heb over deze stelling (wel 476 ipv 845) contact opgenomen met Dom van Dodo Juice. Volgens hem is Lime Prime (Lite) compatible met 476 en kunnen beide uitstekend samen gebruikt worden.

waarom zouden ze niet samen kunnen?

de 845 zou mischien een deel van de limeprime's glaze opeten.. maar niemand heeft dit nog gemeten / gezien..

vorige keer heb ik de 845 over een limeprime lite gebruikt.. niets aan de hand hoor.. kon prima!

Hier nog een tevreden gebruiker van de 476. Het is naast de Poorboys Natty's en de M16 mijn meest gebruikte wax.

Kan ik de collinite 845 gebruiken als laatste laag? Ik heb vandaag deze stappen gedaan:

- Meg. DC step 1
- Meg. DC step 2
- Collinite 845 (2 laagjes)

Zo wil ik het eigenlijk laten. Biedt de Collinite 845 bescherming genoeg?

Al iemand ervaring met die metal wax?
Hier ben ik benieuwd naar, vooral naar de duurzaamheid op gepolijste inox en aluminium onderdelen.
Glans niet erg belangrijk, die creëer je toch door eerst een metal polish te gebruiken.

Hoewel ze wel zo worden gebruikt in veel gevallen is dat niet per se het geval. De 915 is een carnauba wax, 476s een hybride wax en de 845 is een gemakkelijkere versie van de 476s zoals op de website van Collinite vermeld staat.

IbizaSigno;349080 zei:
476s een hybride wax en de 845 is een gemakkelijkere versie van de 476s zoals op de website van Collinite vermeld staat.
Op de website van Collinite staat dit vermeld bij de 476s: '...this classic carnauba/polymer blend...'
Ik weet niet of de toevoeging van polymeren het nou gelijk een 'hybride' wax maken.

Dat denk ik wel. Hybride betekent dat iets een combinatie is van twee verschillende componenten. Een mix van carnauba en polymeren lijkt me een hybride te noemen. Dat is wat ik denk, waar zou een hybride wax dan aan moeten voldoen of hybride te worden genoemd?

Dat denk ik ook. Polymeren zijn syntethisch en vind je in veel sealants, zoals DGPS, EX-P. 476= hybride. 915 volgens mij ook (= zelfde als 476, maar met een hoger carnauba percentage?)