Heya Peeps!
Mijn eerste, en enigste, wax is de Collinite 845. Op vele aanraden deze aangeschaft bij mijn machinaal-starterskit.
Ik heb ongeveerd een dikke maand geleden mijn ouwde BMW'tje volledig gedaan en 2 lagen 845 aangebracht. Daarnaast vorige week ook de auto van mijn buurman gedaan. Dit was een zwarte Cruiser met chrome accenten. 1 laag aangebracht.
1ste laag opgebracht, waarbij je met een paar dikke druppels al véél kan doen, en een ruim halfuur laten curen,
spullen opgeruimd enzo...
Uitpoetsen gaat ook makkelijk.
2de laag aangebracht en eveneens laten curen. Deze keer wat langer omdat de koffie nog niet op was.
Uitpoetsen ging wederom makkelijk.
Ik heb dus een auto met 1 laag en een auto met 2 lagen; Beide hebben een goede beading, zo goed dat het gewoon opvalt en mensen vragen waarom onze auto's na een regenbui zo mooi opdrogen en shinen. (BMW heeft ook een LimePrime Glaze)
Echter is het in mijn bosrijke omgeving wel een killer voor de lak/glans omdat er zoveel bende uit de bomen en lucht komt. Hars / geel poeder / fijn zand / veel vogelkakkerij / etc. zorgen voor veel vervuiling en na een regenbui vóórdat je de auto heb gewassen eindig je met een ranzige auto.
Ik heb mijn auto 1,5 week geleden gewassen en kwam hij weer stralend onder alle troep vandaan en zal zometeen de auto opnieuw wassen omdat hij ALWEER ranzig is. Ik verwacht een stralende auto met nog steeds een goede beading.
Hier alvast een aantal foto's van 1 week - 6 weken na een volledige detailbeurt. (Helaas nog niet allemaal een beadingfoto erbij)
Tot op heden ben ik erg tevreden over Collinite 845. Zoals ik al aangaf, ga ik over enkele minuten mijn BMW weer is wassen en hoop dat al het vuil, zoals vogelpoep / hars / watervlekken / etc. er makkelijk af zullen komen en ná het drogen er weer een mooie glans zal ontstaan. (Kan die er weer een 5-7 dagen tegenaan, haha!)
Dan ontstond ook de vraag:
Ik hou nogal van duurzame producten, die overigens vaak meer kosten, en vroeg me dus ook af of er een nóg duurzamere variant bestaat van de 845?
Ik lees hier dingen als de 476(s) en 915, etc. Vaste en vloeibare waxen.
Greetz!