• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite

Nou voor het eerst mijn wagen gedetailed. Op advies van rick collinite gekozen en wel voor de 476s. Wax on, wax off. Zonder problemen.
Ik kan me eigenlijk weinig voorstellen dat laag op laag beter is......1 laag dus :)
Hierbij de beating van deze ochtend, voorbehandeld met PB prof polis, zonder glaze.

foto_zpsdce0a091.jpg
 
heb vd week ook de 845 aangeschaft als ik het goed zeg even(het is een fles die in warm ater moet leggen van te voren)
als ik deze fotos zo zie kan ik niet wachten om morgen er mee aan de slag te gaan zal zeker foto droppen hier als beading te zien is
 
heb inmiddels de 845 paar keer gebruikt

en echt fantastisch de beading in echt fenomenaal vind ik
elke ochtend een genot na een regenbui of dauw op de auto

alleen nog en vraag hoe lang zou de 845 moeten curen?

de ene hier cuurt een uur ander half uur en iemand anders zei tegen mij dat de 845 niet hoef te laten curen.
 
swipe test vind ik ook lastig te doen bij collinite omdat ik die zo dun mogelijk aanbreng en als ik met me vinger erlangs ga of die er net op zit of al een half uur met 25 graden
merk in geen verschil alleen uitpoetsen gaat wel makkelijker na een half uur curen dan na gelijk aanbrengen met de dap

vind trouwens wel verschil met aanbrengen en uitpoetsen of je het met de hand gedaan hebt of met de dap
resultaat vind ik overigens wel hetzelfde
 
Hier ook een groot fan van de 915!

Wij gebruiken de 915 echter wel alleen in de zomer maanden, voor de winter maanden hebben we div. hybride waxen omdat die met het slechtere weer langer presteren.

Het aan brengen van de 915 bij warmer weer is gewoon een genot net zoals het uitproesten en het resultaat!

Tip voor de genen met een eigen oprit voor de zomer; een partytent waar je lekker uit de zon kan staan wassen en poetsen. De buurman en ik zetten dan geregeld de tent op (6x4 mtr.) de auto's er in en op je gemak wassen en poetsen uit de hete zon!
 
Heya Peeps!

Mijn eerste, en enigste, wax is de Collinite 845. Op vele aanraden deze aangeschaft bij mijn machinaal-starterskit.

Ik heb ongeveerd een dikke maand geleden mijn ouwde BMW'tje volledig gedaan en 2 lagen 845 aangebracht. Daarnaast vorige week ook de auto van mijn buurman gedaan. Dit was een zwarte Cruiser met chrome accenten. 1 laag aangebracht.


1ste laag opgebracht, waarbij je met een paar dikke druppels al véél kan doen, en een ruim halfuur laten curen,
spullen opgeruimd enzo...

Uitpoetsen gaat ook makkelijk.

2de laag aangebracht en eveneens laten curen. Deze keer wat langer omdat de koffie nog niet op was. :p

Uitpoetsen ging wederom makkelijk.


Ik heb dus een auto met 1 laag en een auto met 2 lagen; Beide hebben een goede beading, zo goed dat het gewoon opvalt en mensen vragen waarom onze auto's na een regenbui zo mooi opdrogen en shinen. (BMW heeft ook een LimePrime Glaze)

Echter is het in mijn bosrijke omgeving wel een killer voor de lak/glans omdat er zoveel bende uit de bomen en lucht komt. Hars / geel poeder / fijn zand / veel vogelkakkerij / etc. zorgen voor veel vervuiling en na een regenbui vóórdat je de auto heb gewassen eindig je met een ranzige auto.
Ik heb mijn auto 1,5 week geleden gewassen en kwam hij weer stralend onder alle troep vandaan en zal zometeen de auto opnieuw wassen omdat hij ALWEER ranzig is. Ik verwacht een stralende auto met nog steeds een goede beading.

Hier alvast een aantal foto's van 1 week - 6 weken na een volledige detailbeurt. (Helaas nog niet allemaal een beadingfoto erbij)


Cruiser%2002_zpsi8kfxpdw.jpg



Cruiser%2001_zpsdubncush.jpg



BMW%2002_zpst9ukomdj.jpg



BMW%2001_zpsnvjwprv2.jpg



Beading%201ste%20wash_zpsercf2y1g.jpg


Tot op heden ben ik erg tevreden over Collinite 845. Zoals ik al aangaf, ga ik over enkele minuten mijn BMW weer is wassen en hoop dat al het vuil, zoals vogelpoep / hars / watervlekken / etc. er makkelijk af zullen komen en ná het drogen er weer een mooie glans zal ontstaan. (Kan die er weer een 5-7 dagen tegenaan, haha!)


Dan ontstond ook de vraag:

Ik hou nogal van duurzame producten, die overigens vaak meer kosten, en vroeg me dus ook af of er een nóg duurzamere variant bestaat van de 845?
Ik lees hier dingen als de 476(s) en 915, etc. Vaste en vloeibare waxen.


Greetz!
 
Staan er mooie bij die auto's!

Ik heb geen ervaring met Collinite 475 of 915, maar wat ik begrijp van dit forum is dat de 915 een iets mooiere glans geeft dan de 845 en de 476 heeft een iets langere standtijd dan de 845.

Als je echt een langere standtijd wilt zou je kunnen kijken naar een coating, maar daar heb ik (nog) helemaal geen kaas van gegeten.

Jan
 
En de 885 wellicht? Heb daar wat foto's op auto's mee gezien en dat Is qua glans nog behoorlijk mooi, alleen weet niet of de standtijd langer is?
 
Hey Peeps,

Een glascoating zal een langere standtijd hebben, maar aangezien ik een newbie ben die amper weet hoe die z'n waxpotje openmaakt, laat ik de glascoating nog maar even buiten beeld. ;)

Een hybride wax is iets wat langer zijn ding doet, maar daar is de prijs ook naar. Ik was simpelweg benieuwd of er iets in de Collinite-lijn een product zat die bijvoorbeeld het beste van een 476 (standtijd) en de 915 (glans) samenvoegde. Maar dit zal waarschijnlijk uitlopen op een Hybride wax. Of eigenlijk... Misschien is dat de 845 wel, in mindere mate.

Ik vergelijk het maar met het volgende; je kan een auto detailen voor een bepaalde prijs. Hierbij zal ná vergelijking jouw prijs in de buurt komen van de prijs die een detailingbedrijf rekent, maar jouw producten/materialen zijn nét wat duurzamer dan die van het bedrijf. (Betere glaze / sealant / wax / ruitenbehandeling / kunststof behandeling / etc) Dit zal beteken dat een klant langer kan genieten van zijn primaire doel: GLIMMEN! Daarnaast is de auto langer, of zelfs beter, beschermt tegen invloeden.

Ga je een auto detailen met dure producten en kost dat zowel jou als de klant veel, of pak je een wax die naar mijn idee toch heel goed zijn ding doet tegen een scherpe prijs. (845)

Ik was gewoon even op zoek / benieuwd naar eventueel een iets beter (Collinite) product, tegen een niet veel hogere prijs.
 
Ik zal niet zo 1,2,3... Een wax op kunnen noemen met een betere standtijd dan de 475/845... Zeker niet in de zelfde prijs klasse.

Echte glans komt van polijsten...
 
Heya Peeps,

Zoals gezegd heb ik gisteren na mijn reactie de auto gewassen.
Quantoxx;n425082 zei:
Tot op heden ben ik erg tevreden over Collinite 845. Zoals ik al aangaf, ga ik over enkele minuten mijn BMW weer is wassen en hoop dat al het vuil, zoals vogelpoep / hars / watervlekken / etc. er makkelijk af zullen komen en ná het drogen er weer een mooie glans zal ontstaan. (Kan die er weer een 5-7 dagen tegenaan, haha!)

* 2-emmer methode
* Lavare Shampoo

* Monello Thick + Normal Mitt
* Monello Dying Towels

* Peluche Verde MF
* Spray&Wipe detailspray

Het resultaat was boven verwachting! Na alles gedaan te hebben en ná het drogen de auto af te nemen met een detailspray, leek het alsof ik hem nét gepolijst had. Supergladde lak en de diepe kleur + glans weer terug.

Wat betreft de beading; Hittegolf in aankomst deze week en heb nog niet de mogelijkheid gehad om de auto effe zeiknat te spuiten. En zal met de aankomende hitte waarschijnlijk ook geen zin hebben om naar de waxbox te rijden, natspuiten, foto maken, wéér drogen... haha!

Hmm... Misschien dat ik zó effe tijd kan maken om bijv. de kofferklep effe nat te spuiten en de beading te checken.


Greetz

Ok, toch maar even de beading gechecked nadat ik hem gister gewassen heb. De lak voelde na 1 dag alweer ruw van de vervuiling. Ik had geen MF doek bij de hand dus heb simpelweg de auto natgespoten met een sprayer;


Foto 1 + 2: De vervuiling na 1 dag -->

Vervuiling%201%20dag%20%20%2001_zpsx44gmkhy.jpg



Vervuiling%201%20dag%20%20%2002_zps1wq8hpx3.jpg






Foto 3 + 4: De beading na zo'n 6 weken en 1x afspuiten HD en 2x wassen -->

Beading%206%20weken%20%20%2002_zpszwekhedb.jpg



Beading%206%20weken%20%20%2001_zpseodrftc3.jpg



Vaak denk ik dat het vuil gewoon weer is gaan hechten aan de lak én ruit, maar de beading bewijst dat er wel degelijk nog bescherming is.


Greetz
 
Heya Peeps,

Ik gebruik dit topic weer even om een vraag te stellen wat betreft Collinite.

Ik gebruik nu dus de 845 en breng deze aan met een DAP. Nu begrijp ik inmiddels dat ik voor de wintermaanden 'eigenlijk' de 476 erbij moet hebben om de winter door te komen. Ik had bedacht dat dit niet nodig was omdat ik in de wintermaanden simpelweg wel weer effe een nieuw laagje 845 kon opbrengen. Maar ik heb geen garage en in de winter zal het misschien lastig zijn om de auto goed te kunnen poetsen en de wax effe te laten hechten.

Ik wil dus de 476 aan gaan schaffen PUUR omdat deze een langere standtijd heeft als de 845,
en de 915 dus PUUR omdat deze een warmere glans zou hebben dan de 845.

(Standtijden in het algemeen zijn beter als gemiddeld, verwerking ook er buiten gelaten)


- Zijn deze vaste waxen ook met een DAP aan te brengen? (Handmatig vind ik minder duurzaam, ik doe al snel teveel en langzamer)

- Ik heb momenteel Purple Haze op mijn auto omdat ik dit wilde proberen. Ik verwachte een beloofde dikke wetlook, maar helaas.
De 915 is populair omdat deze ook een warmere glans zou geven, maar dat zou de Purple Haze ook... hmm...

- De 845 is dus letterlijk de tussenmaat van 476 - 915? Kan ik dan ook stellen dat als ik deze vervang voor een 476 en 915,
ik ook 2 waxen heb die beide beter zijn als de 845? Langere standtijd in de winter, meer glans in de zomer?




Greetz
 
- Zijn deze vaste waxen ook met een DAP aan te brengen? (Handmatig vind ik minder duurzaam, ik doe al snel teveel en langzamer)
Helaas geen ervaring met een DAP.

- Ik heb momenteel Purple Haze op mijn auto omdat ik dit wilde proberen. Ik verwachte een beloofde dikke wetlook, maar helaas.
De 915 is populair omdat deze ook een warmere glans zou geven, maar dat zou de Purple Haze ook... hmm...

Glans komt vooral door het voorbereidende werk. Op donkere lakken kan een wax met carnauba wel een iets warmere look geven.
Dat kleine verschil tussen de 476 en 915 was voor mij het verschil in prijs alleszins niet waard.

- De 845 is dus letterlijk de tussenmaat van 476 - 915? Kan ik dan ook stellen dat als ik deze vervang voor een 476 en 915,
ik ook 2 waxen heb die beide beter zijn als de 845? Langere standtijd in de winter, meer glans in de zomer?

De 845 is gewoon een vloeibare wax terwijl de 476 en 915 harde waxen zijn. De standtijd van de 845 zou iets korter zijn dan de 476, maar ik zou geen mirakels verwachten van de 476.
Waxen in de winter zal wel iets makkelijker zijn met een vloeibare wax vermoed ik.