• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite

StijnV ; Uiteraard zijn de dingen die jij aangeeft van belang. Ik beschouw ze zelfs als vanzelfsprekend, zoals een goede voorbereiding, en hield dit buiten beschouwing.

Dus jij hebt de ervaring dat de standtijd van de 476 niet duidelijk langer is als de 845? Ik vraag mij dan meteen af, omdat je aangaf geen ervaring met een D/A te hebben, of jij dan alleen met een Rotary werkt, of helemaal niet polijst? Ik lees namelijk enorm veel over de 476 omdat hij gebruikt word om de hele winter door te komen. Dat red ik niet met mijn 845, denk ik.

Het verschil qua glans tussen de 476 en de 915 was dus niet duidelijk aanwezig. Dit idee had ik dus ook bij het gebruik van Purple Haze.

- De 845 is dus letterlijk de tussenmaat van 476 - 915? Kan ik dan ook stellen dat als ik deze vervang voor een 476 en 915,
ik ook 2 waxen heb die beide beter zijn als de 845? Langere standtijd in de winter, meer glans in de zomer?

Helaas is dat niet zo gemakkelijk te zeggen. Waar 845 het van beide wint is het gebruiksgemak. De verspreiding gaat echt 10x makkelijker en sneller. Het afnemen is net zo makkelijk of makkelijker. Dus tsja.. het is een andere wax, in sommige opzichten ietsjes beter, in andere opzichten ietsjes slechter. Alle drie prima waxen.

Ik polijst niet (of nauwelijks, enkel wat krasjes met de hand). De Collinite 476S is een duurzame wax, maar dat is de 845 ook.
Als je met de 845 de winter niet doorkomt, zal dat met de 476S ook moeilijk zijn denk ik.

StijnV ; Hmm... Ik las niet anders als dat er wel degelijk een duidelijk verschil was in standtijd. Maar als ik even botweg naar de voorbereiding kijk die jij neemt, is dit minder strak als wanneer je de lak dusdanig goed (machinaal) polijst en dus een betere voorbereiding hebt. Deze voorbereiding is dan toch weer vertaalbaar naar standtijd, toch?

Dit is wat er bij mij binnen te binnen schiet als ik hier aan denk.

GMToyota ; Ik hield, zoals in de post aangegeven, de verwerking buiten beschouwing. Het ging mij dus puur om de langere standtijd van de 476 en de meer glans van de 915. Dit in vergelijking met de 845 die ik altijd gebruik.

Ik krijg nu ineens weer het idee dat de 845 qua glans of standtijd wel degelijk tussen de 2 in zit, maar dat dit wel héél minimaal is ofso?

EDIT: Ik heb dat tabelletje gevonden. Was effe zoeken, maar...

collinitechart620_zps5e090498.webp

Als ik puur naar deze tabel kijk, dan zou de standtijd van de 845 vs. 476 inderdaad niet echt verschillen.
Het enige wat opvalt is de ''minimale standtijd'' en maandje langer is bij de 476. (Puur naar de tabel gekeken dan)

Naja, als de aantrekkelijke dingen als ''meer standtijd'' en ''meer glans'' van de 476 en 915 niet veel van de 845 vandaan liggen, houd ik het wel bij de 845.

Tenzij er meer reacties volgen die mij kunnen overtuigen, haha!

Die opgegeven standtijd haal ik inderdaad niet (door niet te polijsten en/of de vele kilometers die ik doe) maar de tabel sluit wel aan bij mijn ervaringen.

Hmmm... Dan had ik hele goede ideen over de andere Collinites, maar misschien té goed.
De 845 hield het tot enkele dagen geleden nog perfect uit, na 4 maanden. Heb inmiddels de auto weer gepolijst en Purple Haze om te testen, maar had ook gewoon de 845 kunnen laten zitten.

Dan hou ik het bij de 845, denk ik.

Thanx Stijn!

ik heb wel eens wat andere waxen geprobeerd, inclusief de purple haze pro, toch kom ik iedere keer weer uit bij oll845 of de poorboys Polish with 100% Carnauba wax, die laatste breng ik overigens wel aan met de dap en een mf pad.

met de coll845 kom ik de winter wel door hoor.

Ah ok, dan hou ik het dus gewoon bij de 845.

Thanx mensen!

Edit: Huh, een cleaner... met 100% carnauba wax... met lange standtijd..?

Ik dacht dat een wax/sealant zijn standtijd met name te danken had aan de toevoeging van polymeren. Als het 100% carnauba is, dan is een standtijd toch nooit zo heel goed?

En daarbij... all-in-one product...?

Heb zelf de 476 voor de afgelopen winter gehad. Dubbele laag erop gezet in oktober. Zag in maart dat het er nog perfect op zat. Wel was de glans natuurlijk wat minder. Voor de zomer maanden gebruikte ik dit jaar de Wolfgang Fuzion concours wax. Duidelijk verschil in glans, verwerking was echt super makkelijk, heerlijke geur, zacht en echt een totaal andere beleving.. Wilde 1 paneel doen maar kon niet stoppen:-D. Standtijd is niet te vergelijken met de 476. Veeeel korter. De 476 is een top wax voor de winter. Of voor als je niet vaak tijd hebt om je auto te doen. Door eigen ervaring op te doen op je eigen auto leer je het meest wat je zelf prettig vindt werken. Gewoon uitproberen. Alles telt voor mij mee: verwerking,geur,standtijd,verpakking,beading en sheeting. Met de 476 heb ik persoonlijk gewoon een goed gevoel bij dat alles goed beschermt is voor de wintermaanden.

Hmm... Met name de omschrijving van de 476 is wat mijn aandacht trok. De bescherming tegen pekel en andere winter-bende. Ik denk toch dat ik het kleinere potje maar is probeer omdat ik denk dat de standtijd langer is als de 845. Ook de 476 zet ik op in 2 lagen en ga ook Monello - Acquafobia gebruiken bij de wasbeurten. Dit vult het ook weer wat aan.

Thanx

• Leuk
Reacties: Pietaah
Heb vorig jaar september dubbele laag 476S op mijn auto gezet.
Als ik nu een regenbui op de auto heb gehad zit er nog steeds een aardige beading op het exterieur. Vind zelf de standtijd super!

Seat_Freak ruim een jaar met de 476S? Staat de auto meerendeel stil in de garage? Niet lullig bedoeld hoor, maar dat is wel erg lang..........

of was je met shampoo met wax?