• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite

@Ric325i - Ik denk dat je een dop met tuutje ofso bedoeld? Ik heb alleen de Pro Polish literfles staan en die is alleen met een draaidop, toch?

Heb de 845 een keer laten vallen, dus de dop draait door nu. De Pro Polish 1 liter fles heb ik 1x gebruikt op een klein stukkie en daarna nooit meer. Misschien kan ik daar dan de dop af halen en op de 845 doen.
Greetz
He das een briljant idee hoe kom je daarbij?
Maar jij hebt toch ook PB spray&wipe staan welke geleverd is met zo'n dop en sprayer zou je niet lekker die dop pakken?
Die prof polish kun je dan bij tijd en wijlen "chromen" strips mee cleanen of je ramen of uitlaattips of zo best veelzijdig spul hoor.
 
@Ric325i -
He das een briljant idee hoe kom je daarbij?
...Tja...

Ik heb de Spray&Wipe alleen in de gallon-verpakkingen gehad.

De Prof Polish zal ik inderdaad bewaren en sierstukken ofso doen. Voor ramen gebruik ik soms de Finale op een witte pad. Nooit gedacht aan een cleaner eigenlijk. Maar goed, ebruik het sowieso al nooit, haha!


Greetz
 
Ik heb zelf geen 915 of 476s. Denk dat een 4" pad hier net wel/niet in gaat passen.
Anders is dat een optie.
Ik wax meestal met het handje, maar soms is machinaal waxen wel even lekker. Die 4" vind ik dan eigenlijk prima (is ook de enige waxpad die ik heb voor machinaal gebruik).
 
Als je goed kijkt zit op de linker 845 fles een PoorBoys-dop met klapbaar tuitje: dit werkt inderdaad perfect!

foto2.jpg

Persoonlijk vind ik handmatig opbrengen van wax meer voldoening geven dan machinaal, en ik denk dat de meeste detailers hier het hobby-matig uitvoeren, dus "time is money" is niet van toepassing.
Tevens al eens gezien dat wax echt letterlijk met de hand werd aangebracht, dus zonder een pad!
 
Bijna de hele range dan.......... Zie https://www.Carclean.com/merken/Collinite (heb ook geen boot ;))
Zoals je kunt zien is de fles Metal wax nog vol, dus nog geen ervaring mee.
Zodra ik deze heb gebruikt zal ik het laten weten!
 
Ik ben echt verliefd op mijn flesje 845
heb laatst een test gedaan met Dodo Juice HardCandy.
Geur erg lekker en werkt ook wel leuk mar kwa resultaat doet die echt gewoon onder van de 845
sheeting bij 845 is 100x beter dan de hardcandy
linker helft had in 845 gezet en de rechterkant in de hardcandy
dus motorkap en dak half/half gedaan
daar zie je dat de 845 kat veel droger is de hardcandy kant
bij de hard candy blijven de beads veel langer liggen terwijl bij de 845 het er gelijk allemaal af loopt

maar ben nu benieuwd naar de standtijd want de voorbereiding is voor beide kanten het zelfde geweest

binnenkort wil ik mee vergelijkingen gaan doen met de 845 en ander wax
als mensen daar ideen voor hebben of zelfs samples hebben voor iets hoor ik het graag
dan doe ik dat gelijk
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe pot 476 gebruikt afgelopen weekend. Hiervan was het uitwrijven/uitbuffen zowat onmogelijk na 10 minuten. Misschien kunnen jullie wat inzicht geven wat hier mis ging.

Auto gewassen met Dodo Juice Born to be Mild
Kleien met Dodo Juice Clay Lube (concentraat gevuld met water) en Monello klei
Mothers pre-wax cleaner licht aangebracht, niet laten curen en afgenomen met een schone doek.
Collinite 476 erover met een redelijk nieuwe handpad (Monello zwart)

Ongeveer 10 minuten verder de swipe test, ging prima. Uitwrijven was alleen een hel!
Is er iets met de gebruikte producten? Het was dit weekend niet overdreven droog / vochtig of warm / koud.
 
@Steff - Ik kan mij niets anders bedenken als; Te dik aangebracht. :p

Misschien zou een snelle wasbeurt na e DDJ-lube ook geen overbodige luxe zijn. Misschien heb je de wax juist niet te dik aangebracht en waren de weersomstandigheden goed, dus dan is dit het enige wat enigszins opvallend is aan het verhaal.



Greeetz
 
@Steff ,ik denk dat je dan idd te dik gesmeerd hebt.
-begin niet bij de randen van een plaatdeel met smeren maar werk daar naar toe.
-werk paneel voor paneel
-1 veeg uit de pot nemen en doorgaan met smeren tot de waxpad slecht af gaat geven.
 
Bij waxen denk ik maar zó; Ik moet het bijna onzichtbaar aanbrengen. Dus systematisch werken en goed kijken of je het een heeel klein beetje ziet zitten.
 
@Steff - Ik kan mij niets anders bedenken als; Te dik aangebracht. :p
@Steff ,ik denk dat je dan idd te dik gesmeerd hebt.
Bij waxen denk ik maar zó; Ik moet het bijna onzichtbaar aanbrengen.

Moeilijk om aan te geven wat te dik is. Ik gebruikte de zwarte handpad van Monello voor het eerst i.p.v. de Disco Duo van Monello. Hebben jullie tips om overtallig (en nu harde wax) eraf te krijgen? Dan wax ik m erna opnieuw.
 
Geen idee of het ook werkt met collinite wax maar met waxaddict waxen kan je een tweede laag van dezelfde wax er dan overheen smeren wat blijkbaar weer 'reactiveert' waarna je alsnog kan uitbuffen. Dat kan je allicht proberen op een deel van een paneel, scheelt je weer product en tijd.
 
maar met waxaddict waxen kan je een tweede laag van dezelfde wax er dan overheen smeren wat blijkbaar weer 'reactiveert' waarna je alsnog kan uitbuffen.
Ik steel het topic even om wat te leren;

Dus bij WaxAddict kan je een tweede laag over een slecht aangebrachte eerste laag doen en dan alsnog beide lagen tegelijk kunnen uitbuffen? Ik heb ergens in mijn achterhoofd een stemmetje die zegt; De eerste laag is al uitgezweet en het draagmiddel is dus verdwenen. Uitwrijven van ''slechte'' stukken zal nu een stuk minder leuk zijn. Een tweede laag maakt dan de ''slechte'' stukken weer zacht ofso?



Greeetz
 
Een tweede laag maakt dan de ''slechte'' stukken weer zacht ofso?

Ja exact zo heb ik het begrepen van waxaddict zelf (heb wat heen en weer gemaild) en heb het ook even opgezocht in het boekje van de vortex, laatste zin van de alinea.

Zoals je zelf zegt en zoals ik het zie: het draagmiddel is weg waardoor te dik aangebrachte wax niet meer te bewerken is. Met nieuwe wax meng/los je de wax weer op waardoor het weer smeerbaar wordt.

Screenshot_20170222-191658.png
 
Ik heb nog nooit gelayered, zie dat meer als een dubbel check dat je alles gewaxt hebt dan een dikkere laag aanbrengen eerlijk gezegd. Maar dat zal per wax verschillen!

Dan zou ik eerder een systeem als AMMO of Wowo's gebruiken met een Sealant/wax/QD die op elkaar afgestemd zijn.