• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite

Ruim een jaar lijkt mij ook dubbel zoveel als gemiddeld. En uit ervaringen haalde ik dat 5 van de beloofde 6 maanden wel gehaald kan worden, mits er met een shampoo word gewassen die wat toevoegt. Zoiets als Bathe+ of een wetcoat na elke wasbeurt ofso.


Greetz
 
Quantoxx als je na iedere wasbeurt een product gebruikt wat iets toevoegt ben je eigenlijk ook niet eerlijk aan het vergelijken. Dan bescherm je de wax...zo kan je iedere wax wat rekken.

Ik merk persoonlijk dat met name de beading van de Collinite wax (ongeacht welke) op beide auto's hier na een maand of 3 à 4 behoorlijk minder is geworden. Auto's staan in weer en wind en worden (bijna) dagelijks gebruikt.
 
Dennis84;n433566 zei:
Seat_Freak ruim een jaar met de 476S? Staat de auto meerendeel stil in de garage? Niet lullig bedoeld hoor, maar dat is wel erg lang..........

of was je met shampoo met wax?


Nee begrijp ik.
Ik bedoelde meer van het feit dat als ik het vergelijk met andere waxen dan zie je niets meer naar een jaar. Ik heb nog steeds wel een beschermlaag dat je toch wel ziet dat ie in de wax zit. Ik was iets te enthousiast in het formuleren.
 
Wordt je toch helemaal happy van
 

Bijlagen

  • conv_2953.jpg
    conv_2953.jpg
    120,8 KB · Weergaven: 136
Vandaag was het mooi weer om de astra winterklaar te maken, dus de enorme hoeveelheid blubber eraf te wassen (tja we zitten in boeren gebied) en in de collinite 845 te zetten, motorkap (wat altijd een zorgenkindje is) in twee laagjes, eigenlijk zou ik hier ergens een probeerflesje keramische coating ofzo voor moeten hebben om enkel de motorkap er eens in te zetten.

En eens uit gaan kijken voor een gloria foamspuit 2e hands ofzo om te proberen.
ik vind het nog te vroeg voor de winterbanden maar die liggen al klaar om eronder te doen.

het lieveheersbeestje wilde niet scherp op de foto ;)

2l9l1q8.jpg
 
@m@rio - Vaste waxen zijn uiteraard hard, maar er zit tussen vaste waxen nog wel eens verschil in hardheid. Zo heb ik zelf ook de 476s als mijn eerste vaste wax en recent probeerde ik de Fusso bij een collega-detailer en het viel mij meteen op dat deze wax een stuk zachter leek. Ik hoefde bijna alleen maar te deppen om product op de pad te krijgen, terwijl ik bij de 476s meestal effe moet wrijven door de pot.

Temperatuur kan uiteraard ook een beetje meespelen, maar ik vind de 476s ook redelijk hard. Zodra je gaat smeren door de pot, wordt dit al ietsjes minder.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
@m@rio - Zelfs daar moet ik nog aan wennen. Smeerde mijn vorige wax, de 845, op met de DAP. Dan stap je over naar een vaste en bleef ik stiekem toch veel te dik smeren. Wreef mezelf een ongeluk, haha!


Greetz
 
@Quantoxx ,in mijn boekje is de 476 echt easy to use.
1 veeg uit de pot en gewoon door wrijven tot je echt ziet dat de pad slecht wax af gaat geven.
Bij een motorkap bv begin ik nooit bij een rand/naad maar daar werk ik naar toe om met een dun laagje te eindigen.
Hardere waxen vind ik zelf vaak makkelijker om daar een dun laagje van aan te brengen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: tembaco
@Ric325i - Als ik de pad niet wat vaker door de pot haal, zie ik niet eens of ik uberhaupt wax achterlaat. Dat zal de reden zijn dat ik het vaak te dik doe. Kwestie van wennen, denk ik.

De Purple Haze breng ik hetzelfde aan, maar poets vele malen makkelijker uit. (Die paar keer met een panel pot)

Naja, komt vast wel goed.
 
@Quantoxx ,probeer de volgende keer de pad 1x door de pot te halen en met dat deel van je pad ga je wax aanbrengen tot de pad slecht wax af gaat geven. De laag moet bijna onzichtbaar zijn zo dun en moet jij eens opletten hoe makkelijk 476 afneemt net zo makkelijk als de Ddj waxen. Bij de 915 is dun aanbrengen nog belangrijker maar indien dun aangebracht is afnemen een eitje. De meeste waxen heb ik geen moeite mee.
Waxen met een hoger carnauba gehalte kunnen wel eens wat spelregels hebben maar Collinite,Ddj waxen zijn allemaal easy to use. De allermakkelijkste wax die ik heb is Surf city barrier reef dat spul kun je de lak mee verven zo dik en nog neemt ie easy af....
 
@Ric325i - Thanx Ric. Mijn Porsche-projectje staat nu toch effe stil, dus misschien dat ik binnenkort m'n BMW maar eens een rondje Finishing Polish geef en opnieuw in 2 lagen 476s zet. (Althans, als het iets minder koud word. Anders kan ik vast wel naast die Porsche in de garage werken)


Greetz
 
@m@rio - Zelfs daar moet ik nog aan wennen. Smeerde mijn vorige wax, de 845, op met de DAP. Dan stap je over naar een vaste en bleef ik stiekem toch veel te dik smeren. Wreef mezelf een ongeluk, haha!


Greetz

Lukt dat goed om 845 aan te brengen met DAP? Ik tot hiertoe altijd met de hand gedaan. Ik gebruik wel Collinite - Super DoubleCoat Wax No. 476S. Zou dit ook te doen zijn?
 
Het kan wel, maar je moet de pad telkens in je pot deppen. Zelfs als dit lukt zonder de pad van de DAP te halen, lijkt het me erg onhandig.
 
Precies zoals StijnV al aangeeft, dat wordt een beetje onhandig allemaal.

De .845 opbrengen met de DAP, dat is kinderspel. Snel, egaal en makkelijk. Met 3 kleine druppels op je pad kan je een heel dak doen, of soms zelfs meer.


Greetz
 
@Ric325i - Ik denk dat je een dop met tuutje ofso bedoeld? Ik heb alleen de Pro Polish literfles staan en die is alleen met een draaidop, toch?

Heb de 845 een keer laten vallen, dus de dop draait door nu. De Pro Polish 1 liter fles heb ik 1x gebruikt op een klein stukkie en daarna nooit meer. Misschien kan ik daar dan de dop af halen en op de 845 doen.

Gebruik de Pro Polish waarschijnlijk nooit meer, nieuwe fles, haha! Misschien dat het ooit bruikbaar word voor iets...




Greetz