• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite

Ik wil het gerust proberen om de 476 weer te smeren over de te dikke laag. Maar mijn gevoel zegt dan dat ik weer met een te dikke laag zit ...
 
wrong... Een dun nieuw laagje zal inderdaad de 'aangekoekte' laag deels oplossen.
Let wel, je moet de nieuwe laag evenredig verdelen en ik zou m ook gelijk afnemen (die eerste laag heeft toch al maximale hecht/cure tijd gehad)
 
  • Leuk
Reactions: Steff en 350Z
als je de 2e laag net zo dik doet als de 1e laag dan zit je inderdaad weer met een veels te dikke laag.
dus zoals hiervor gezegd word heel dun opnieuw aanbrengen en gelijk uitwrijven
 
Ik gebruik de collinte 845. Ik heb een aantal maanden geleden 2 lagen aangebracht met 12 uur tussen de1e en 2e laag (wagen staat binnen). Dit ging goed, maar is dus blijkbaar nutteloos?

Ik had een 2e laag gelegd voor extra bescherming, maar dat is dus niet nodig of...?
 
Ik gebruik de collinte 845. Ik heb een aantal maanden geleden 2 lagen aangebracht met 12 uur tussen de1e en 2e laag (wagen staat binnen). Dit ging goed, maar is dus blijkbaar nutteloos?

Ik had een 2e laag gelegd voor extra bescherming, maar dat is dus niet nodig of...?

De ene persoon doet 2 lagen zodat hij er zeker van is dat er geen enkel stukje lak word vergeten te waxen.
De andere persoon doet 2 lagen omdat er dan iets meer dikte word behaald.

Dit zal, net als bij 95% van het Detailen, aankomen op persoonlijke voorkeur. :D In mijn eigen ervaring heeft het aanbrengen van 2 lagen zeker wel effect. De laag word ietsjes dikker en voor wie niet écht mierenneukt tijdens het waxen, die krijgen tijdens de 2de laag de zekerheid dat alles geraakt is.
Ondanks dat het in mijn opinie wel nut heeft, vind ik het rendement erg laag. Je bent 2x zo lang bezig met waxen, maar krijgt er maar 1,2x zoveel voor terug. De laag zal niet 2x zo dik zijn, bijvoorbeeld. :p

(Hierboven word gesproken over een waxlaag die te dik is opgezet. De opmerkingen over ''aanbrengen en meteen afnemen'' gaat niet over het normaal aanbrengen van wax)
 
Ik heb een andere vraag mbt collinite producten :)

Kan ik voor alle chrome en rvs delen (bumpers, randjes, wieldeksels) van mijn DS de collinite 845 gebruiken? Die heb ik gewoon staan.
Of zou de 850 metal wax een waardevolle toevoeging aan mijn collectie zijn?
Of is er wellicht een ander (beter) product om eens te bekijken?

Alvast bedankt!
 
De ene persoon doet 2 lagen zodat hij er zeker van is dat er geen enkel stukje lak word vergeten te waxen.
De andere persoon doet 2 lagen omdat er dan iets meer dikte word behaald.

Dit zal, net als bij 95% van het Detailen, aankomen op persoonlijke voorkeur. :D In mijn eigen ervaring heeft het aanbrengen van 2 lagen zeker wel effect. De laag word ietsjes dikker en voor wie niet écht mierenneukt tijdens het waxen, die krijgen tijdens de 2de laag de zekerheid dat alles geraakt is.
Ondanks dat het in mijn opinie wel nut heeft, vind ik het rendement erg laag. Je bent 2x zo lang bezig met waxen, maar krijgt er maar 1,2x zoveel voor terug. De laag zal niet 2x zo dik zijn, bijvoorbeeld. :p

(Hierboven word gesproken over een waxlaag die te dik is opgezet. De opmerkingen over ''aanbrengen en meteen afnemen'' gaat niet over het normaal aanbrengen van wax)

Ik zal volgende keer eens 1 laag leggen. Ik ben nogal precies en zal niet snel een plekje vergeten te waxen :)
 
Ik gebruik ook de Collonite 845. Zéér tevreden over. Wel voorlopig nog maar 1 laag geprobeerd. Op de voorruit werkt het ook fantastisch. Maar de standtijd is wel héél kort. Als je 2 maal in de regen zit en toch je ruitenwissers gebruikt is het bijna volledig verdwenen. Vandaar dat Rain-X ofzo wel een betere optie is. Maar kijk we proberen maar.

Iemand die een mening heeft over deze combinatie? Jescar Powerlock + afgetopt met Collonite 845? De powerlock is blijkbaar een sealant? Op verschillende Amerikaanse fora is dit blijkbaar een gouden combinatie.. Zowel kwa afstoting van vuil, de hydrofobische eigenschappen en de glans zou enorm goed zijn.

Dit is het product:

Jescar-Power-Lock-Polymer-Sealant-16-oz_443_1_lw_3182.jpg
 
Ik ken het niet, maar weet wel dat je per definitie niet al te Amerikaans moet denken: daar is alles AMAZING !
Beter zou je bv turtle wax clearvue rain kleer kunnen gebruiken, deze werkt vele malen beter dan een wax/sealant op je voorruit
 
Wax of sealant voor de lak hoort op de lak ;)
Voor de ruiten (vooral voorruit) zijn er zat specifieke middeltjes.

Turtle Wax Rain Kleer, Dodo Juice Glass Sealant, Gyeon View, Rain-X ...

Allemaal hun eigen voordelen en nadelen.

Hier een overzicht van de meeste met de voorspelde standtijden
Glass Sealant.jpg
 
Eventjes verduidelijken: Ik bedoelde dus wel degelijk de combo Powerlock/Collinite op de lak! ;)
Op de voorruit ga ik zelf inderdaad Rain-X proberen.
Bedankt voor de standtijden Istnogferarie!
 
Persoonlijk vind ik dat een Sealant niet meer zijn ding kan doen als je hem aftopt met een wax. (Vuil afstoten versus vuil absorberen)

Voor de standtijd zou je het kunnen doen, maar effe een nieuw laagje wax smeren is leuker en makkelijk. :)

Voor glans hoef je het ook niet te doen, dat behaal je met polijsten. ;)
 
Persoonlijk vind ik dat een Sealant niet meer zijn ding kan doen als je hem aftopt met een wax. (Vuil afstoten versus vuil absorberen)

Voor de standtijd zou je het kunnen doen, maar effe een nieuw laagje wax smeren is leuker en makkelijk. :)

Voor glans hoef je het ook niet te doen, dat behaal je met polijsten. ;)

Waarom kan de sealant dan zijn ding niet meer doen als je die aftopt met een wax? Ben ik wel benieuwd naar.
Ik denk dat de standtijd inderdaad aanzienlijk groter wordt?
En glans ben ik mij zeker van bewust dat je dat vooral behaalt door te polijsten. Desalniettemin is Collinite 845 wel gekend om de glans te versterken of meer naar boven te halen.
 
Waarom kan de sealant dan zijn ding niet meer doen als je die aftopt met een wax?

Kort door de bocht;

Een sealant is een synthetische wax die men kiest als standtijd en vuilafstotendheid de wensen zijn.
Een wax is een natuurlijke wax die men kiest als looks de wens is. Deze absorbeert vuil dat je met wassen verwijdert.

Wanneer je dus iets absorberend over iets afstotend legt, werkt dat elkaar tegen, toch? :p Desalniettemin heb je bij de combinatie wel een langere standtijd.

Desalniettemin is Collinite 845 wel gekend om de glans te versterken of meer naar boven te halen.
Elke goede wax zal IETS met je glans doen. De glans die de lak zelf heeft is voor 90-100% wat je kan behalen en een wax kan dit een beetje beïnvloeden. Denk aan Collinite 845 die een iets glasachtige glans maakt en de Collinite 915 juist een warmere tint aan de kleur. (wetlook)
 
Kort door de bocht;

Een sealant is een synthetische wax die men kiest als standtijd en vuilafstotendheid de wensen zijn.
Een wax is een natuurlijke wax die men kiest als looks de wens is. Deze absorbeert vuil dat je met wassen verwijdert.

Wanneer je dus iets absorberend over iets afstotend legt, werkt dat elkaar tegen, toch? :p Desalniettemin heb je bij de combinatie wel een langere standtijd.

Elke goede wax zal IETS met je glans doen. De glans die de lak zelf heeft is voor 90-100% wat je kan behalen en een wax kan dit een beetje beïnvloeden. Denk aan Collinite 845 die een iets glasachtige glans maakt en de Collinite 915 juist een warmere tint aan de kleur. (wetlook)

Ik kan wel begrijpen dat men dan inderdaad de combo verkiest om de standtijd te verlengen. Het moet zijn dat het toch wel doeltreffend is aangezien er heel veel deze combo verkiezen vooraleer ze overstappen naar een coating. Soit, ik ben alleen maar de vragende partij en wil bijleren natuurlijk. Don't shoot me ;) Mss dat ik het op termijn wel eens uittest wat de 'hype' juist is.

De Collinite 915 interesseert mij wel ook enorm aangezien deze blijkbaar mooi effectief is op donkere kleuren. Over het algemeen is het gewoon ook een topwax. Deze komt er zeker nog eens in hier en op de wagen.
 
Het moet zijn dat het toch wel doeltreffend is aangezien er heel veel deze combo verkiezen vooraleer ze overstappen naar een coating.
Dit idee heb ik juist niet. :p Maar goed, ik lees ook alleen nog maar dit forum en zie eigenlijk nooit dat iemand eerst een sealant smeert en vervolgens nog een wax. :p

Er zijn hier op dit forum flink wat wax-verzamelaars en ook verzamelaars die elke keer wel wat anders smeren. Therapeutische werking en dergelijke. :p

Jup, de 915 geeft zelfs op een goed gepolijste (donkere) lak iets meer diepte/warmte. Dit is mijn go-to wax als ik een donkere kleur doe en anders de 476s.

20150606_145019.jpg
 
Dit idee heb ik juist niet. :p Maar goed, ik lees ook alleen nog maar dit forum en zie eigenlijk nooit dat iemand eerst een sealant smeert en vervolgens nog een wax. :p

Er zijn hier op dit forum flink wat wax-verzamelaars en ook verzamelaars die elke keer wel wat anders smeren. Therapeutische werking en dergelijke. :p

Jup, de 915 geeft zelfs op een goed gepolijste (donkere) lak iets meer diepte/warmte. Dit is mijn go-to wax als ik een donkere kleur doe en anders de 476s.

Bekijk bijlage 98277

Ziet er prachtig uit hé die 915 :cool: