• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite

Bij de 845, die ik machinaal aanbreng met de DAP, houd ik de pad op de opening, draai de boel om en met de "grote druppel" die ik dan op de pad heb, kan je een motorkap doen. :)
Nice. Ik doe het voorlopig nog met de hand. :) Heb de Collinite 845 al paar keer aangebracht nu en ik leer nog steeds om het minder dik aan te brengen. Al een serieus verschil met nu dan toen ik het de eerste keer deed.
 
Laatst bewerkt:
Hallo medecleaners,

Kort vraagje: ik gebruik nog steeds de collinte 845 naar alle tevredenheid. Collinite 845 zou zo een 4-5 maanden een goede bescherming bieden, maar ik vraag me af of deze periode automatisch verlengt word als de de wagen enkel buitenkomt bij mooi weer( dus geen regen). Hierdoor dient de wagen ook minder gewassen te worden. Mij lijkt het logisch dat dit zo is daar de waxlaag niet veel slijt op deze manier. Klopt dit of verdwijnt (verdampt...) wax ook van de wagen door gewoon stil te staan in de garage?

Iemand dit al eens getest?
 
Als je geen tijd hebt om te polijsten is het best aardig inderdaad @Citroentaart. Maar je verhuld meer de krasjes en standtijd van je LSP neemt wat af.
Ik wil SRP nog wel eens gebruiken, als ik weet dat iemand een paar week later weer door de wasstraat gaat.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
@Citroentaart , op een schone lak hecht een wax het beste. Glaze (Lime prime dus ook) bevat olien en in theorie neemt idd de standtijd af, zelf ook wel glaze gebruikt in het begin van mijn detail zoektocht en toen nooit echt onomstotelijk kunnen bemerken maar tegenwoordig zal ik niet snel een glaze gaan gebruiken.

Als je al Ddj Lime prime hebt zou ik geen gelijksoortig product aanschaffen maar gewoon aftoppen met bv Collinite 476.
 
Dat zeggen ze wel, heb dat nog nooit ervaren. Gebruikte het vroeger nog wel eens, maar twee maanden is bij mij wel max. Dan zit er weer iets anders op.
 
Een glaze zou inderdaad de standtijd verminderen, maar dat is natuurlijk met geen mogelijkheid te testen. :D Ook al zou je bijv. je motorkap opdelen in twee delen en de ene helft wel - en de andere helft niet - met een glaze behandelen, dan zijn er simpelweg nog veel factoren die de standtijd kunnen bepalen. :p

Bij het bepalen of je een glaze wilt gebruiken of niet, dan denk ik; Is de lak dusdanig toegetakeld dat een glaze echt verschil gaat geven? Glaze gebruiken en aftoppen met een wax! Gaat een glaze weinig tot niks doen? Een wax gebruiken waar al de nodige oliën in zitten en deze lekker smeren. :p
 
Kleine nuance, want wel beetje afhankelijk van de specs @Quantoxx
SRP heeft van zichzelf al een standtijd, van ik meen een week of 4 door het kleine beetje wax-eigenschap. Die standtijd verleng je door het aftoppen met een andere wax.

Effect glaze? Eerlijk gezegd, heb ik volgens mij niet echt effect gezien van bijv. Black Hole, al helemaal niet als ik vooraf gekleid heb. Misschien dat mijn lak er nog niet zo erg aan toe is inderdaad. Sommige filmpjes/websites bekijkend, is het wel een mooi product. Heb het recent weer eens uit de kast gepakt, maar heeft daarvoor bijna anderhalf jaar alleen stof gehapt.
 
  • Leuk
Reactions: mk-us
@Marcel1973 - Ik heb glaze bijna nog nooit gebruikt. Op een redelijke lak doet het al bar weinig en op een gepolijste lak doet het simpelweg niets. :p Ik heb ook maar beeldmateriaal van één auto waarbij ik na een goede wasbeurt + kleien meteen de glaze ben gaan smeren en dan heb je toch wel enorm snel een berg resultaat. :D

All-In-One producten ben ik al helemaal geen fan van. :p

Gallery 02.jpg


Gallery 01.jpg