• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite

Havanna

Detailing rookie
11 jun 2008
761
0
Ik zag dat er nog geen merkdiscussie was van de Collinite, dus bij deze ;)

Ik gebruik nu al een tijdje de Collinite Marque d Elegance (No. 915) en ben hier echt zeer content mee. De standtijd van deze wax is naar mijn idee echt extreem lang (mits er een gedegen voorbereiding aan vooraf gegaan is).
Verwerking ervan is hetzelfde als bijna iedere hardwax, zeer, echt zeer dun aanbrengen om jezelf niet aan een extra bult werk te helpen. Evt. nog een 2e keer toppen als je het idee hebt dat je stukjes hebt gemist.
Beading van deze 915 (en naar mijn idee van alle Collinites) is fenomenaal!

Foto-T3BMNKHL.jpg


Beading2.jpg


Enigste (hele kleine) minpuntje van de 915 is het blik waar de wax in zit. De opening is vrij klein, en met een gemiddeld padje er niet makkelijk in te komen en op aan te brengen. De M16 van Meguiar's zit bijvoorbeeld in een lager maar breder blik waar je de wax goed in kan aanbrengen op je pad.

Nu zag ik dat er sinds vandaag een aantal nieuwe Collinite producten zijn toegevoegd aan de webshop.
Mijn intresse gaat uit naar de Sapphire Liquid Wax (No. SS126). Wat ik er van weet is dat deze wax ook een klein cleanertje bevat, en tevens een soort glaze? Dat zou dus kunnen betekenen dat deze SS126 als een soort AIO product kan worden gezien? Gezien de zeer langdurige standtijd van de 915, kan ik er van uitgaan dat de nieuwe SS126 daar mee vergeleken kan worden? Deze nieuwe wax lijkt me een mooie aanvulling voor de wat eenvoudige klussen zoals een wash & wax bijvoorbeeld.

Greetings,

P@rick
 
Patrick,

Ik heb zelf ook de 915, wat je kan doen is eerst horizontaal aanbrengen, uitbuffen en dan een 2e keer verticaal aanbrengen.
Heb nu op mijn eigen golf een laagje Jetseal 109 + Collinite 476 + 915 zitten. Nu ruim 2,5 verder na aanbrengen nog steeds fantastische beading/glans.
Zelfs als de wagen smerig is (stof enz) heb je nog lekkere reflectie.

Producten met een uitstekende kwaliteits/prijs verhouding!
 
Woensdag voor het eerst de Collinite 845 op de Astra met de hand aangebracht.

Beading heb ik nog niet echt kunnen beoordelen omdat het hier nog niet geregend heeft.
Wat ik een grote minpunt vindt is dat je erg moeilijk kunt zien waar je de collinite hebt aangebracht en waar nog niet.
Pas na een half uur is echt zichtbaar waar je wel bent geweest en waar nog niet.

Wel de auto gisteren even afgespoeld : het water & vuil vliegt van de auto af, dat beloofd veel goeds ;)

Gr. Arjan
 
Daar had ik inderdaad ook last van dat je het moeilijk kan zien , komt denk ik door de kleur van de auto (die van mij is ook zilver grijs)

Is wel erg fijn spul de 845 en als je hem eenmaal goed geschud hebt is het zeer makkelijk aan te brengen .
 
Gisteren ook eve een autotje in de 845 gezet.
Goed schudden en dun aanbrengen.
Best lang laten curen, en dan makkelijk uit te poetsen.
Vindt het een makkelijke en fijne wax:)^
 
@ Havanna; Weet je zeker dat die druppels al op de lak lagen bij het maken van de foto? 8-())

Super beading :)^ ik kan niet anders zeggen.
 
Ja te erg voor woorden he :D Ik kreeg is een tip van Cees geloof ik dat die 915 echt een top waxje is, en had alleen nog maar de natty's, de NXT, en de m16 dus ach, kwestie van proberen dan maar he.
Ben er heel tevreden mee!
 
Ik heb de Collinite 476s. Deze heb ik aangeschaft ter vervanging van mijn Meg's NXT Tech Wax. Hiervoor heb ik gekozen, omdat ik benieuwd was naar de eigenschappen van een vaste wax en de duurzaamheid, waarover ik had gelezen, sprak me wel aan.

De 476s is makkelijk aan te brengen en af te nemen. Overigens heb ik de 2e laag in de zon aangebacht en toen was het afnemen wat zwaarder. Aanbrengen doe ik met een Applicator Pad en afnemen met een SSMF. Ook het aanbrengen met de hand is een fijne afwisseling na de stappen met de DAP die hiervoor worden aangebracht. De Collinite kan natuurlijk niet met de Tech Wax worden vergeleken, maar ben er wel heel erg tevreden over.

Indertijd heb ik voor de NXT Tech Wax gekozen ivm de duurzaamheid (synthetisch) in tegenstelling tot de GC step 3 die carnauba bevat (meer glans). Overigens wist ik toen ook nog niet van het bestaan van andere (betere) merken! :D
De laatste restjes Tech Wax wordt voor de velgen gebruikt.

Met de aanschaf van de Collinite heb ik nog wel even getwijfeld of ik toch niet de PB Natty's of een Dodo (Blue Velvet of Purple Haze) wax moest nemen, maar gezien de prijs in combinatie met het uitproberen van een vaste wax leek me dit een veilige keuze. Zoals met alle producten die ik aanschaf heb ik natuurlijk wel eerst forum uitgebreid geraadpleegd. Als de Collinite (bijna) op is verwacht ik dat ik een Dodo wax zal proberen. Dit ivm de positieve berichten op het forum en puur op gevoel.

Gr.
René
 
Havanna zei:
Ja te erg voor woorden he :D Ik kreeg is een tip van Cees geloof ik dat die 915 echt een top waxje is, en had alleen nog maar de natty's, de NXT, en de m16 dus ach, kwestie van proberen dan maar he.
Ben er heel tevreden mee!


yep i was me:ja ;)
 
Naar aanleiding van de DAP500 workshop die ik vandaag aan een buurman had gegeven, gelijk ff van de gelegenheid gebruikt gemaakt om de Collinite op video vast te leggen. Niet echt van toegevoegde waarde misschien, maar leuk/mooi is het wel. :party:

 
Na het filmpje gezien te hebben moet ik zeggen dat zeker gezien de prijs van de wax het een supernet resultaat en effect geeft 8o .

Was tot op heden niet echt enthousiast over collonite, maar misschien toch ook maar eens proberen.
 
Marque délegance is inderdaad een hele goede wax. Niet iedereen vind hem makkelijk te verwekrne maak ik heb er geen problemen mee.
Top dat je een filmpje gemaakt hebt, laat altijd meer zien dan een foto.
 
Sinds kort heb ik de collinite 845 op de toyota, deze heb ik in de volle zon aangebracht, ruim een uur laten curen en zonder problemen uitgepoetst, beading is na ongeveer 2.000 km zonder te wassen nog steeds perfect, zal er binnenkort eens foto's van maken
 
Ik heb de 845 gebruikt en die ging rustig 5 maanden mee. Zolang ik nog steeds beading zie (ook al zijn het niet meer van die kleine druppels) dan ga ik er vanuit dat het nog steeds enige vorm van bescherming bied.

Nu heb ik de Fleetwax Paste No. 885 for marine & aeronautical finishes er op zitten. Is hetzelfde als de 476 alleen heb je meer wax. Ik had nog nooit een vaste wax gebruikt maar ik moet zeggen dat hij handmatig en machinaal goed aan te brengen is. Ik weet eigenlijk niet hoelang ik de wax heb laten drogen. Ik doe eerst de voorkant en daarna een zijkant en vervolgens kijk ik even met de swipe test of ik 'm kan uitpoetsen. Uitpoetsen is een eitje. Het enige nadeel is dat het blikje veel te klein is om een machine pad in te "dopen" dus ik gebruik een mesje om de wax op de pad te smeren. Ik moet zeggen dat zowel de 845 als de 885 er op zilver erg goed uitzien.

Laatst stond ik te tanken en ik morste wat benzine :-& . Nu was ik even bang dat ik er lelijke vlekken aan over zou houden maar het vloeide in 1 beweging naar beneden zonder een spoor achter te laten.