• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite

Aroutin

Detailing addict
21 sep 2009
648
62
Hallo !
Ik heb een vraag :-"
Ik wil graag een nieuwe vaste wax kopen naast de Natty`s.
En mijn oog valt natuurlijk op Collinite vanwege prijs en kwaliteit ! :)
En wat vinden jullie van de 915, kwa beading en of het echt een winterwaxje is.
Kan ik de 915 ook bijv aftoppen met natty`s ?
Of heeft de natty`s niet zoveel zin nu, omdat het niet zo goed tegen pekel kan ?

Danku heren ! ,^^

915 schijnt echt een topper te zijn !
Zou 'm niet aftoppen met natty maar lekker solo ( wellicht 2e laagje ) gaan gebruiken.
Heeft een mooie beading en duurzaamheid is niet verkeerd.

Als je winterwaxje wilt: ga dan voor de Collinite 845, daarmee komt iedereen de winter mee door ( de 915 is meer een zomer / allrounder in vergelijking met de 845 ( welk uiteraard ook in de zomer te gebruiken is )

Samengevat:
wil je echt een winter variant >>> 845
wil je echt een zomer / allround variant >>> 915

Voor ik vergeet: de 845 is wel vloeibaar, maar wilde toch in de vergelijking meenemen voor je

En de dames dan? ;-)

ik zelf heb de 476S, dat is volgens mij een kleiner blik dan de 915.
Hij is zuinig in het gebruik. Koop een klein blik dan houd je nog wat over voor andere hebbedingetjes om te detailen.

haha sorry Danielle :klap
Dankjewel voor de tips mk-us en Danielle:)
Ik ga toch voor de vaste variant, maar nu wat is het verschil tussen de 476S en 915 ?
Of is de inhoud alleen wat groter ? ,^^

915 is groter blik, en het vlaggenschip van collinite
zou een warmere glans moeten geven

476s is de meest duurzame wax die ze maken voor de auto (langer als 845)

Goed idee. Hier ook zeer tevreden 476 gebruiker. Heel goed op te brengen en blijft heel lang zitten. Maar vooral (ik heb het al eerder gezegd hè) de mooiste verpakking aller tijden. Er gaat niets boven de lelijke schoonheid van een blik colli 476! :-)^

Ik dacht altijd dat het zo zat qua duurzaamheid:
1: 476
2: 845
3: 915 (doordat hier meer carnauba in zit)

Maar volgens Collinite zelf (http://www.collinite.com/about-us/faqs/#6) is het:
1: 476
2: 915
3: 845 (doordat het vloeibaar is, is de algehele concentratie van waxen lager t.o.v. de vaste alternatieven).

Ik heb trouwens de 845, ben tevreden over de looks en de duurzaamheid. Of je nou de 476,845 of 915 koopt, ik vind dat ze alle 3 echt een geweldige prijs/kwaliteit bieden.