• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite's 845, hoe breng je dit aan? Met de hand of ook met de DAP?

bejabo

Detailing addict
24 jan 2009
174
62
63
Goedenmorgen wil mijn auto behandelen met Collinites 845, hoe kan ik dit het beste aanbrengen:
a - met de hand of
b - met de DAP.

Als eerste wil ik de auto voorbehandelen met:
a - Monello Finale witte pad + dap stand 4
b - Blackhole + zwarte pad + dapstand 3
c - COLLINITE'S 845

Kan dit of moet ik iets aanpassen

Al vast bedankt voor de reactie

Persoonlijk zou ik het met de DAP aanbrengen, waarom? 845 is erg vloeibaar en je hebt er heel weinig van nodig, door het aan te brengen met de DAP kun je het dun en gelijkmatig aanbrengen. ;)
Voorbehandeling is prima, al weet ik niet exact wat de 845 met de black hole doet aangezien de 845 redelijk vol met oplosmiddelen zit.

Dus ik zou de collinite zo na de finale op kunnen brengen?

Met de dap, welke pad en stand? => rood + 3 of goud + 3

Bollinite's ?
Rood en standje 2 zonder druk is afdoende heb ik ervaren
( rood omdat ie best wat opneemt en dus vrij lang kan doorgaan op gegeven moment ( pad verzadigt op gegeven moment en scheelt je weer nieuw drupje 845 )

zwart gebruik ik voor finale, rood voor de sealant/vloeibare wax en goud voor de vaste wax: zou houd ik zelf ook een beter overzicht ( en vervuiling etc )

@Marijn: sneller dan het licht ]d~^

Ik heb collinite 845 2 weken terug ofzo, aangebracht met de dap900 en zwarte pad standje 2.

Maar is dat slecht voor de lak als je het met zwart doet i.p.v. rood? Never mind mk-us heeft zijn post bewerkt:-p

Bedankt zal het proberen.

En Bollinite's 845 is zelfde als Collinite's 845 alleen zit op de Bollinite's 845 een doseerdop op:lol

Heb op onze auto ook Collinite 845 aangebracht. Met de DAP op stand 2 en een rode pad. Vloeibaar gemaakt door flink schudden. In warm water leggen was niet nodig.

Ik heb inmiddels al een dopje van een leeg afwasmiddelflesje op het Colliniteflesje gedraaid (tip van elders op dit forum:cool ) Werkt perfect qua dosering!

Ik vond het makkelijk te verwerken, slechts weinig nodig dus DUN opbrengen, even laten drogen en dan makkelijk uitwrijven. Vervolgens een spiegelgladde auto :ja

Over de zin/onzin van PB Black Hole onder Collinite staat oa in dit topic iets: Collinite-845-Insulator-Wax-is-superspul

Daarin ondermeer deze opmerking:

onno11 zei:
heb even met Carclean.com gebeld en volgens Tim zit er in collinite 845 oplosmiddelen. dus beter is het opzich zelfstaand te gebruiken.
dus PB Blackhole zal niet zoveel toevoegen/nut hebben
een wax met een handleiding dus?
maar hij zegt ook, het blijft ieder zijn gevoel : dus hoe bedoel je geen emotie .:'( :)

nu ik de omschrijving teruglees staat er ook :
"De Liquid Insulator Wax is in eerste instantie ontwikkeld voor electriciteitsbedrijven om te beschermen tegen krachtstroom, kortsluiting en explosies.
Je kan je voorstellen dat deze wax dus een extreme bescherming biedt voor je auto!
De Insulator is een vloeibare carnauba wax, met een échte carnauba glans en met een bescherming zoals je alleen terugvindt bij sealants.
Je kunt een bescherming tot 5 maanden en een noemenswaardige waterafstotendheid verwachten van de Insulator.
Deze wax is ook uitermate geschikt om pleziervaartuigen (boten etc.) mee te beschermen
"

Gr. Theo

Auto op de volgende manier gedaan:

- Monello Mezzo + oranje + dap 5
- Monello Finale + witte + dap 4
- EX-p + zwarte + dap 3
- COLLINITE'S 845 + rood + dap 2