• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Colonite keuze??

MeanD

Detailing rookie
30 jul 2009
7
0
Hallo vraagje van een Newbie! ik ben van plan om een Colonite product te gebruiken als finishing topping.Ben namelijk op zoek naar een produkt dat lang blijft zitten.

Nu heb ik al veel gelezen over Colonite,maar in de webshop staan er maar een paar beschrijvingen van de Colonite producten.Welke zou ik moeten kiezen

en wat is het verschil tussen de Colonite waxxen?....ik zie namelijk wel een review van de 845....maar hoe zit het dan met de rest van de producten...aangezien

845 uitverkocht is in de webshop! .....Greetzzz MeanD......:-d

Collinite 845 en 476S hebben de zelfde ingredienten. Alleen 845 is een vloeibare wax die heel gemakkelijk word aangebracht en even gemakkelijk word afgenomen. Glans en bescherming zijn heel erg goed. De 476S is een harde wax dat kost meer moeite om op te brengen, vervolgens laten drogen en afnemen. De glans en beading zijn zeer goed en deze wax geeft de allerlangste bescherming volgens Collinite. Hij wordt niet voor niks Permanent wax en Detergent proof genoemd. Hoewel veel mensen 476S een lastige wax vinden om af te nemen vind ik dat persoonlijk wel meevallen. Het neemt gemakkelijker af dan bijvoorbeeld Meguiars #16.

Sinds kort heb ik ook de Collinite 915 in mn collectie. Opbrengen en afnemen is iets zwaarder dan de 845 maar vergelijkbaar met de 476S. Heb er geen problemen mee ondervonden. Glans en beading zijn perfect, bescherming langdurig ( tot 8 maanden heb ik hier en daar gelezen)

Mijn mening 845 mag eigenlijk niet in je collectie ontbreken. De overige waxen zijn een keuze.

845 + 476s Kan je op één dag aanbrengen (me een uurtje wachttijd tussen 845 en 476S)
2 laagjes 476S moet wel 24 uur tussen zitten (om de solvents te laten verdampen). Idem als je 476S en 915 wilt combineren.

Ik heb van Collinite alleen de 845 in m'n verzameling, en daar ben ik zeer tevreden over gezien de positieve reacties van mijn klanten waarbij ik deze wax gebruik.
Ik vraag me af of je een topping hierover moet doen; ik verwed een fles vloeibare wax van Meguairs (die ik nog heb staan) dat je geen verschil zult zien in een 50/50 op een motorkap.

845 als topping raad ik niet direct aan gezien de agressieve solvents hierin die de onderste laag wax zullen aantasten.

Bedankt voor de info! Zal bij de volgende bestelling zeker een flesje Colonite 845 mee bestellen....:-d Greetzzz MeanD!!