• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Commandant M4? Of zeg ik dan iets vies?

HDR foto's hebben juist minder contrast, doordat schaduwen gelift worden en hooglichten worden teruggebracht. Hierdoor geeft een HDR juist een minder 'natuurgetrouw' beeld, omdat je (net zoals jouw foto en op bijna alle HDR foto's) 100% zwart verwacht op plekken die ook 100% zwart zouden moeten zijn, zoals de schaduw bij je wielkasten, schaduw onder je auto, etc.

Met je ogen heb je inderdaad een hoger dynamisch bereik dan een sensor van een digitale fotocamera, maar dat betekent niet dat je met één blik alle details ziet van je omgeving. Waar je naar kijkt, daar stelt je pupil de lichtintensiteit op vast: Als je naar de zon kijkt, dan wordt je pupil kleiner. Als je in een donkere ruimte zit, wordt je pupil groter. Maar dat betekent niet dat je in één keer (zoals op een HDR foto) alle details in zowel de schaduwen als de hooglichten kan zien. Dat is ook voor de mens helaas onmogelijk.

Meer details betekent dus niet dat je een natuurgetrouwer beeld krijgt. Wat je wel zou kunnen proberen is om close ups te maken van je lak met een direct lichtbron erbij, dát soort details wordt over het algemeen hier wel gewaardeerd. Glimmende reflectie foto's zeggen namelijk niet alles over de staat van de auto.
 
Liber0 zei:
HDR High Dynamic Range foto is niet geshopt het zijn 2 foto's onder en overbelicht in zit gewoon op de camera zodat er meer contrast is en meer detail is te zien

Ik zei expres geshopt tussen aanhalingstekens. Daarmee bedoelde ik dan bewerkt, want dat is DHR, een bewerkte foto