• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Compressor 220v

audiownsu

Detailing trainee
31 jan 2020
38
40
Even raad vragen aan de forumleden dan maar als je er zelf niet echt uitgeraakt dacht ik zo....
Ik ben al een 2tal maanden aan het zoeken achter een compressor die genoeg kan geven voor het werk waarvoor ik hem wil gebruiken.
De compressor zou moeten dienen om te zandstralen (van velgen, meubels & kleinere auto onderdelen) en een aantal tools die ik gebruiken zal voor cardetailing.
Ik heb op het oog de tx-3-bis-compressor, kostprijs 1500 euro, die ik ondertussen bij een andere handelaar aan 1400 zou krijgen, maar nog steeds wat aan de hoge kant is.
Er ligt geen drijfstroom op de plaats waar deze komt te staan dus ik ben echt gebonden aan een 220v-240v compressor. Is er iemand van jullie die zelf een compressor heeft die veel geeft (800l/min) en werkt op 220v - 16 amp? Of iemand die weet waar dit type compressor voor een goedkopere prijs wordt aangeboden?

Kind regards =)
 
Ja!
Ik heb een redelijk knappe Abac compressor met 50 liter tank, maar die is te klein om mijn luchtsleutel langer dan 10 seconden rond te slingeren.
 
Morgen zal ik een foto maken van de specs (typeplaatje) van de compressor. Werkelijk geen idee wat/hoeveel mijn compressor levert.
 
Of je gebruikt een flinke windketel om lucht in op te slaan.
Heb ik ook aan gedacht. Zo'n verticale ketel met een losse compressor. Neemt minder vloeroppervlak in en de druk is constanter. Prijzen voor gebruikte ketels vind ik acceptabel en losse compressoren zijn ook goed aan te komen. Keuzes, keuzes...
 
Hier een compressor met hetzelfde (lucht) vermogen maar volgens mij wel met een kleinere tank.
Deze is wel ff een eurotje goedkoper dan de bovengenoemde optie.

Edit: Deze is op 400V o_O
 
Idd goedkoper maar toch op 400volt ipv 220v mono. Ik heb me bijna elke vrije dag suf gezocht naar een compressor. Zelfs op tsjechiche websites waar de 3 bis afkomstig zou zijn maar helaas... als ik de invoerder zou kunnen vinden kan me dat toch ook een serieuse euro besparen bij de aankoop ervan. Voorlopig heb ik tijd genoeg gezien de globale uitbraak van covid19 om verder te zoeken maar de hoop begin ik toch stilletjesaan te verliezen. Alvast bedankt toch voor je opzoekingswerk.
 
@nova_niek , Even wat feedback voor je; Heb de tx3-bis afgelopen week aangekocht bij gebrek aan het vinden van een goedkoper toestel met +800l netto luchtlevering, de zandstaalketel aangesloten en totaal geen onderbrekingen gehad bij intensief gebruik.
Ik neem dus aan dat andere tools die veel luchtdebiet vragen geen problemen opleveren. Ik kan je hem qua prestaties echt aanraden.
 
Kijk anders een naar deze misschien is dit te laag voor je budget.

Maar deze heeft 250 lpm

Hbm 3pk snaar compressor

Maar voor een luchttol is dit al wel goed hoor.
Aan te raden is om bijv. Minimaal euro connectoren te hebben en 10mm slang binnen diameter anders merk je dat je druk omhoog moet om een beetje flow te krijgen. En dat is voor elk lucht gereedschap niet echt lekker.

Gr.

Arthur
 
Het is natuurlijk niet de top maar ik denk dat dit kwa geluid en flow het maximaal haalbare is op 230v eventueel kan je er 2 naast elkaar zetten.

Een hvlp spuit kan je vaak al wel af voor wat kleine klussen met een 50liter tank
250lpm is niet ideaal maar je kan er wel goed reparatie werk mee spuiten.


Gridstralen verbruikt vaak 400lpm tja dan moet je even wachten.

Even als voorbeeld ik werk ook nog met een oude mannesman met 350Nm slagmoer sleutel.
1.5kw compressor 50liter tank of 25liter (af en toe)
Als de druk op 8 bar staat gaan de meeste bouten wel los. Naaf moeren gebruik ik vaak een 1 inch sleutel voor.

yato 1300Nm sleutel
Deze sleutel heeft 480L/pm nodig en dat kan die alleen doen door flow. Ik wil het korte broertje hiervan aanschaffen en ik ben benieuwd wat voor verbetering dit is tov van dat oude ding wat ik heb.

Dus de goedkoopste oplossing is diameter slang en appendages upgraden. (Anti statische slang is ook nog eens aan te bevelen als je gaat spuiten)
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek
Het is natuurlijk niet de top maar ik denk dat dit kwa geluid en flow het maximaal haalbare is op 230v eventueel kan je er 2 naast elkaar zetten.

Een hvlp spuit kan je vaak al wel af voor wat kleine klussen met een 50liter tank
250lpm is niet ideaal maar je kan er wel goed reparatie werk mee spuiten.


Gridstralen verbruikt vaak 400lpm tja dan moet je even wachten.

Even als voorbeeld ik werk ook nog met een oude mannesman met 350Nm slagmoer sleutel.
1.5kw compressor 50liter tank of 25liter (af en toe)
Als de druk op 8 bar staat gaan de meeste bouten wel los. Naaf moeren gebruik ik vaak een 1 inch sleutel voor.

yato 1300Nm sleutel
Deze sleutel heeft 480L/pm nodig en dat kan die alleen doen door flow. Ik wil het korte broertje hiervan aanschaffen en ik ben benieuwd wat voor verbetering dit is tov van dat oude ding wat ik heb.

Dus de goedkoopste oplossing is diameter slang en appendages upgraden. (Anti statische slang is ook nog eens aan te bevelen als je gaat spuiten)
Spuiten en gritstralen zijn voorlopig niet aan de orde. Het is voornamelijk 'gewoon' luchtgereedschap als slagmoersleutels etc. waar ik perslucht voor gebruik. Mijn huidige compressor (Abac, 230V, 50 liter, vermogen en debiet weet ik zo snel niet) trekt het net niet en dan is wat extra capaciteit wel prettig.
The search continues...