• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Corolla E12 - Interieur extractie

SkyBuMp

Detailing guru
Tester of Bling
19 mei 2008
1.625
140
Onlangs het interieur van mijn Corolla onder handen genomen. De vorige eigenaar had er in gerookt en als niet roker erger je je toch snel aan deze muffe lucht. Zo doende met de buurman (iggy) gesproken en een afspraak gemaakt om met zijn George Extractor aan de slag te gaan. Als schoonmaak goedje hebben we CG Fabric Clean gebruikt, mede omdat deze ook odor eliminatie functies heeft. Het ging perfect zolang je maar niet te veel concentraat gebruikt anders loopt de extractor over van schuim :D.

We hebben er totaal 5 uurtjes over gedaan met een wat pauzes ;)

Het interieur was niet echt zichtbaar vies mede door de voorgaande APC/doeken behandeling, hier een daar nog een lichte vlek, het ging dus vooral om het "extracten" van de geur. Hier dan de voortgangs foto's ;
Na de extractie hebben we alleen met water de auto nabehandeld. Echt veel troep kwam er niet meer uit de stoelen, wel uit de vloerbekleding!! :| De bekleding was na twee dagen zo goed als droog en ruikt bijna niet meer naar de muffe rooklucht, heb er nu een luchtje in gespoten.. en dat gaat prima. Je kunt nu ook zien dat de zwart/grijze kleur opgehaald is en donkerder van kleur oogt.

Dank voor het lezen :) en Iggy bedankt voor de fris!
 
Op het eerste zicht zou je zeggen dat alles echt schoon was, niet dus;. Die extractor maakt echt een groot verschil.

Ik wou dat ik ook zo'n buurman had!
 
Super zeg!Zo'n extractor is behoorlijk de moeite waard en deze was al schoongemaakt kan je na gaan...
 
Ja dat is echt iets wat nog ontbreekt bij mezelf..
Op het eerste zicht zou je het niet zien dat er zoveel vuil kan inzitten ,maar je ziet toch wel degelijk het verschil tussen voor en na:)^
 
Lekker handig toch zo'n extractor! Ik denk dat ik me er deze week ook eentje bestel!

Op de schieweg in Rotterdam zit een stofzuigerhander die dit soort stofzuigers/extrators verhuurt. Hij verhuurt ook stoomreinigers. Ik zit er zelf over te denken om mijn hemel met een stoomreiniger te doen. Kopen lijkt me een beetje ver gaan want zulke dingen gebruik je zo weinig ddat huren dan ideaal is.
 
ladybug zei:
Hier hebben ze nu een cheap aanbieding: http://www.stofzuigerhuis.nl/huishoud%20aabieding.htm

Ziet er inderdaad goed uit! Ik heb me eerder vandaag echter al voor hetzelfde geld eentje bij Neckermann besteld! :$
 
Heb bij mijn vorige auto het interieur ook een keer gereinigd met een soortgelijk apparaat. Wat een tapijtreiniger met meubelopzetstuk, kostte iets van 12 euro voor 4 uur bij de BORENT/GAMMA.

Handig trouwens die extra pedalen rechts in de corolla.
 
Roy zei:
Heb bij mijn vorige auto het interieur ook een keer gereinigd met een soortgelijk apparaat. Wat een tapijtreiniger met meubelopzetstuk, kostte iets van 12 euro voor 4 uur bij de BORENT/GAMMA.

Handig trouwens die extra pedalen rechts in de corolla.
Ken je twee keer zo hard gas mee geven he ;)