• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Corrosieherstel Audi R8

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.814
200
Berkel en Rodenrijs
R8Paint%20(3).webp
ken van een aantal panelen... corrosie! Bijna niet te geloven en heel ironisch voor iemand die juist zijn auto goed verzorgt en beschermt.

Omdat de plekken steeds groter werden, moest er echt iets aan gedaan worden. Onder garantie wordt de schade hersteld. Nu alleen hopen dat de spuiter kundig is. Wij hebben teveel auto's gezien waarbij de spuitkwaliteit dramatisch was na schadeherstel.

Mijn vriendje staat er momenteel zo bij:

R8Paint%20(1).webp
img]http://media.Carclean.com/img/forum/R8Paint (2).JPG[/URL]
R8Paint%20(2).webp
Beide deuren én de motorkap worden volledig overgespoten. :'( Hopelijk wel in een spuitcabine en niet op de brug waar hij nu staat.

To be continued!

[/size][/color]

Weten ze dat je van Carclean.com bent? Nee, dan kun je dat beter nu alvast vertellen zodat ze weten dat je het eindresultaat kritisch zal beoordelen. Wellicht zorgt het ervoor dat ze netjes werken.

Spannend Tim, eigenlijk is het helemaal kut om maar een gedeelte van de auto te laten spuiten ivm. kleurverschil.
Hoop dat het meevalt bij jou kerel.

Het kleurverschil maak ik me weinig zorgen over, wel wat, maar wel het minst. Ik ben eerder bang voor:

- Onvolledig schuurwerk waardoor de 'piggy-tails' niet geheel gevuld worden en door het lakwerk heen te zien is
- Verschil in pareleffect
- Verschil in glans
- Verschil in oppervlak, mijn auto is zo dun gespoten (80 a 100 micron) dat sinaasappeleffect nauwelijks aanwezig is, zie dat maar eens goed te krijgen als spuiter
- Verschil in hardheid van de lak

Maar we zullen zien.

Wel zonde/jammer maar dit gebeurt bij elk merk wel hoor.:-"

Heb zelfs al een keer een Mercedes S-klasse van een half jaar oud zien roesten.

Bij een Mercedes E-klasse jaar oud de achterklep zien oxideren.

Een Bmw 7-serie van een jaar oud rondom zien roesten.

Jaguars nieuw die (deels)overgespoten moesten worden.

En natuurlijk alle andere auto's met transport schade's die gewoon als nieuw verkocht worden.(na wat oplapwerk)

Zal best wel weer goed komen behalve de hardheid die krijg geeneen spuiter zoals de fabriek en dat is gewoon zonde.:schaam

Dat heb ik nog nooit eerder gezien; een aluminium Audi (ASF) die aan het corroderen is! Ik hoop dat alles naar alle tevredenheid word opgelost. Neem aan dat dit jou niets kost? De S8 van mijn vader had ooit een plekje op de achterklep, (ook aluminium) deze is toen in zijn geheel kosteloos vervangen door PON. Niet overgespoten, gewoon nieuw!

@Tim
Begrijp je zorg en deel die. Kan me voorstellen dat je ze gewezen hebt op jouw titel Master of Bling, om op voorhand duidelijk te maken dat je zeer kritisch bent.

Ja, als je 'm ook zo parkeert, dan kan je dat verwachten:lol :lol :lol
image_01.webp

Zonder gekheid, ik hoop dat het allemaal weer goed komt. Is toch een bijzonder mooie bolide!:love

Vreemd, maar vooral balen.
Ik had dan liever een nieuwe deur gehad zodat de lak hetzelfde is, desnoods zelf het verschil maar bijleggen...

Edit: zie net dat het beiden deuren betreft + motorkap welke overgspoten worden, dat is wel erg veel om met nieuwe onderdelen te vervangen....
Vraag me af hoe het komt dat hier zo snel roest op is gekomen!

als eenmaal zon deur op de rand aan het rotten geslagen is geloof ik nooit dat dat mooi opgelost kan worden. Op lange termijn komt zoiets gewoon weer terug. Dat is allemaal plaatwerk wat dubbel uitgevoerd is waar nooit meer nabewerkt kan worden.

Je moet maar zo denken: Zo lang de kokerbalken nog goed zijn zou ik er in investeren...

Alhoewel, ze geven tegwoordig wel 125,- euris voor een auto, zelfs met zoveel roest!:)_[]

lievens zei:
"aan het rotten geslagen is"

Dat formuleer je wel heel erg dramatisch, zeker voor een R8 van wat zal het zijn,2007?
Ik zie de relatie tussen het bouwjaar/type en de wijze waarop iets geformuleerd mag worden niet ? Als je nog een jaar had gewacht staan de bloemkolen op de panelen. Dat noem ik rotten ja.

Persoonlijk zou ik nooit hebben geaccepteerd dat zulk soort schade wordt gerepareerd op deze manier. De komende jaren zal de lak prima zitten, maar wanneer de schade weer in het zicht komt is de kans aanwezig dat de garantie verstreken is.

Hopelijk lossen ze het netjes op Tim..
Sterkte met het missen :-/

ps. motorkap roestig is in he :lol

Vergelijkbare onderwerpen